Παρουσιαστής της RAI σε Francesco Gabbani: “Μην κερδίσεις γιατί δεν θέλουμε να διοργανώσουμε τη Eurovision”

Estimated read time 1 min read

Χθες το βράδυ συνέβη μια πραγματική επανάσταση στο Sanremo. Το φεστιβάλ ιταλικού τραγουδιού που από πολλούς έχει κατηγορηθεί ως ντεμοντέ και απαρχαιωμένο, έκανε μία υπέρβαση που κανείς δεν φαντάζονταν ότι θα πραγματοποιούνταν, τουλάχιστον αυτή τη χρονιά. Ενώ όμως όλοι εντός Eurovision bubble ασχολούνται με το Occidentali’s Karma του Francesco Gabbani, χθες το βράδυ αμέσως μετά τη νίκη του στη συνέντευξη που έδωσε στο Dopofestival, την ειδική εκπομπή για το Sanremo, που μεταδίδονταν κάθε βράδυ αμέσως μετά το τέλος του live show, διαπιστώσαμε δυστυχώς για μία ακόμα φορά την αρνητικές προθέσεις της RAI, στο ενδεχόμενο διοργάνωσης της Eurovision από την Ιταλία.

Αμέσως μετά τη μεγάλη του νίκη στο 67ο φεστιβάλ τραγουδιού του Sanremo, ο Francesco Gabbani πηγαίνει στη Villa Ormond, που πραγματοποιείται το Dopofestival, το show που κάθε βράδυ οι πρωταγωνιστές του διαγωνισμού σχολιάζουν τα όσα συνέβαιναν. Εκεί ο Nicola Savino παρουσιαστής του Dopofestival και πιθανολογούμενος αντικαταστάστης του Carlo Conti στο Sanremo και οι Gialappa’s Band ραδιοφωνικοί παραγωγοί, κάνουν μία τοποθέτηση που δυστυχώς δείχνει και πάλι, την αρνητική διάθεση που έχει η RAI, στο σενάριο μιας πιθανής νίκης στη Eurovision και τη διοργάνωση της, την επόμενη χρονιά. Απευθυνόμενοι στον Francesco Gabbani οι Gialappa’s Band του λένε:

Δυστυχώς κακώς δέχθηκες να πας στη Eurovision γιατί μπορεί να κερδίσεις και εκεί. Σου συστήνω να πας με το χειρότερο σου τραγούδι, ώστε να μην διατρέχουμε αυτό τον κίνδυνο. Γιατί όποιος κερδίσει αναγκάζεται να διοργανώσει τη Eurovision την επόμενη χρονιά και να δημιουργήσει μία τεράστια τρύπα στον κρατικό προϋπολογισμό για αυτό το σκοπό.

Ήδη οι Ιταλοί fans είναι εξοργισμένοι και δεν αναφέρονται και με τα πιο κολακευτικά σχόλια στον Nicola Savino που δεν παρενέβη για να θέσει τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση, επικρίνοντας τον, υποστηρίζοντας πως δεν γνωρίζει τίποτα από το διαγωνισμό της Eurovision και τα οφέλη και την προβολή, που μπορεί να φέρει σε μία χώρα η διοργάνωση του. Πάντως δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι ο αρνητισμός της RAI στην πιθανή νίκη των Il Volo το 2015, ήταν ο λόγος που οι επιτροπές έριξαν το Grande Amore στην 5η θέση της κατάταξής τους, με αποτέλεσμα να τους στερήσουν τη νίκη, παρά το γεγονός ότι ο κόσμος τους ψήφισε πρώτους.

gabbani-e-savino

Όπως και να έχει ολόκληρη η Ιταλία συζητά σήμερα την απρόσμενη και ιστορική θα λέγαμε νίκη του Francesco Gabbani, μιας και όλοι ανέμεναν τη Fiorella Mannoia ως τη μεγάλη νικήτρια του φετινού Sanremo. Η Fiorella Mannoia τελικά τερμάτισε δεύτερη με το Che Sia Benedetta, η καλύτερη θέση που έχει πάρει ποτέ στις πέντε της συμμετοχές στο φεστιβάλ. Το Sanremo που φάνηκε να μην φοβάται να δώσει την πρώτη θέση σε ένα ρυθμικό τραγούδι, πρώτη φορά μετά το 2009 και το La Forza Mia, αλλά με ένα πολύ πιο αντισυμβατικό για τα μέτρα του Sanremo κομμάτι αυτή τη φορά.

Πέρα όμως από τη νίκη σοκ του Francesco, που όπως γράψαμε και χθες είναι ο πρώτος νικητής της κατηγορίας των Νέων Καλλιτεχνών, που κερδίζει και τη Μεγάλη κατηγορία την αμέσως επόμενη χρονιά, είχαμε και τρεις αποκλεισμούς από τον τελικό, τεράστιων ονομάτων της ιταλικής μουσικής, που κανείς δεν θα τολμούσε να ψελλίσει καν τον αποκλεισμό τους τα προηγούμενα χρόνια. Οι Al Bano, Ron και Gigi D’ Alessio δεν κατάφεραν να βρεθούν στο χθεσινό τελικό του Sanremo, παρότι είχαν τις κλασικές ιταλικές μπαλάντες που κάναν θραύση στις προηγούμενες διοργανώσεις. Ίσως η νίκη του Francesco Gabbani κόντρα σε όλα τα προγνωστικά και τα στοιχήματα και στο θηρίο που λέγεται Fiorella Mannoia, αλλά και ο αποκλεισμός αυτών των τριών πραγματικά σπουδαίων αλλά ίσως ξεπερασμένων πλέον καλλιτεχνών, να σηματοδοτούν την αλλαγή που χρόνια κάποιοι περίμεναν στο Sanremo.

Όλα αυτά βέβαια αποτυπώθηκαν και στους πίνακες της τηλεθέασης, αφού περισσότερα από 12 εκατομμύρια Ιταλών παρακολούθησαν χθες τον τελικό του Sanremo 2017 ή αλλιώς 58,4% μ.ο. στους πίνακες της τηλεθέασης. Όπως πολλές φορές γράψαμε αυτή τη βδομάδα, το φετινό φεστιβάλ ήταν με διαφορά το πιο επιτυχημένο των τελευταίων ετών και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον Carlo Conti, που το εκμοντέρνισε τηλεοπτικά και μουσικά. Σας παραθέτουμε τους πίνακες τηλεθέασης του τελικού για αυτή τη δεκαετία:

  • 2017 – 12,022,140 – 58.4%
  • 2016 – 11,222,158 – 52.52%
  • 2015 – 11,843,000 – 54.21%
  • 2014 – 9,348,000 – 43.51%
  • 2013 – 12,969,000 – 53.80%
  • 2012 – 13,287,000 – 57.43%
  • 2011 – 12,136,000 – 52.12%

Μένει να δούμε πως ο Francesco Gabbani θα διαμορφώσει την τρίλεπτη εκδοχή του Occidentali’s Karma, ώστε να είναι συμβατό με τους κανονισμούς της EBU για τη Eurovision. Τα στοιχήματα πάντως υποδέχθηκαν πολύ θερμά τη συμμετοχή της Ιταλίας, παρά τις δηλώσεις ανθρώπων της RAI και ήδη κάποιες εταιρείες στοιχημάτων τον φέρνουν στην πρώτη θέση, ενώ το βίντεο κλιπ του Occidentali’s Karma έχει ξεπεράσει τα 6 εκατομμύρια views στπ Youtube: