Την Μάλτα θα εκπροσωπήσει στον 63ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision η Christabelle Borg. Η καλλιτέχνιδα αναδείχθηκε μεγάλη νικήτρια του φετινού εθνικού τελικού της χώρας Malta Eurovision Song Contest ανάμεσα σε 16 υποψήφιους. Η συμμετοχή της Taboo τερμάτισε πρώτη τόσο σε κοινό όσο και σε επιτροπές ενώ συνθέτης της είναι ο Thomas G:Son, δημιουργός του Euphoria της Loreen. Το τραγούδι περιέχει σαφές μήνυμα για τα ταμπού που πρέπει να ξεπεραστούν και να ξεφύγουμε από το σκοτάδι, την κατάθλιψη και την μοναξιά που παραμονεύουν. Η Μάλτα θα διαγωνιστεί στο δεύτερο μισό του δεύτερου ημιτελικού στις 10 Μαίου.
Λίγα λόγια για την Christabelle
Η Christabelle γεννήθηκε στις 28 Απριλίου του 1992 στην Mgarr, μια μικρή πόλη στην βόρεια Μάλτα. Πέρα από τραγουδίστρια, είναι συνθέτρια αλλά και παρουσιάστρια καθώς έχει παρουσιάσει τα τηλεοπτικά σόου Teen Trouble και Teen Traffic. Έχει σπουδάσει μουσική στο Mount St. Mary’s College όπου αποφοίτησε το 2014. Αργότερα ξεκίνησε να σπουδάζει λογιστική στο Πανεπιστήμιο της Μάλτας.
Η επαφή της με την Eurovision δεν είναι μόνο φετινή υπόθεση καθώς έχει πάρει μέρος άλλες τρεις φορές στον εθνικό τελικό της Μάλτας: το 2014 με το τραγούδι Lovetricity (όγδοη θέση), 2015 με το τραγούδι Rush (δεύτερη θέση) και 2016 με το Kingdom (τέταρτη θέση). Ωστόσο και το 2005 είχε προσπαθήσει να εκπροσωπήσει την χώρα της και στην Junior Eurovision με το τραγούδι Going Wild. Κάποια single που έχει κυκλοφορήσει είναι τα I Wanna Know, Say και Fall For You.
H Μάλτα στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision
Η Μάλτα έκανε το ντεμπούτο της στον διαγωνισμό το 1971 και έχει συμμετάσχει 30 φορές έως τώρα. Τα πρώτα χρόνια των συμμετοχών της, η Μάλτα σπάνια έδινε ετήσιο παρόν στη Eurovision. Ωστόσο από το 1991 δεν έχει λείψει ποτέ από τον αγαπημένο θεσμό.
Η μεσογειακή χώρα δεν έχει κερδίσει ακόμα τον διαγωνισμό, αν και δύο φορές έφθασε αρκετά κοντά. Το 2002 η Ira Losco με το Seventh Wonder και το 2005 η Chiara με το Angel έφθασαν στη δεύτερη θέση.
Από το 2004 και την εισαγωγή των ημιτελικών η Μάλτα έχει αποτύχει έξι φορές να προκριθεί. Πέρσι την χώρα εκπροσώπησε η Claudia Faniello με το Breathlessly, το οποίο περιορίστηκε στην 16η θέση του δεύτερου ημιτελικού.
Ακούστε παρακάτω την φετινή συμμετοχή της Μάλτας:
Βαθμολογία συντακτικής ομάδας του INFE Greece:
Αργυρίου Γ. : 5
Κοντακιώτης Χ. : 2
Κωστίκας Γ. : 4
Ματάμης Απ. : 3
Μπαρμπούτης Π. : 4
Μπογιάννος Απ. : 8
Περβενάς Αν : 6
Πετράκη Αν. : 7
Σακκάς Ν. : 4
Σαρκισιάν Τ. : 7
Σιακαντάρης Σ. : 4
Τσεκούρας Γ. : 4
Φαρμάκας Δ. : 5
Χαρπαντίδης Σ. : 5
Κορυπάς Αν. : 5
Μέσος Όρος: 4,86
Το θεωρώ ένα καλοφτιαγμένο μουσικά και σκηνικά ποπ κομμάτι, που μπορεί να πάει καλά. Όπως η συμμετοχή του Βελγίου το 2013 που ξεχώρισε ενώ δεν την υπολόγιζε κανείς.
Και το βασανιστήριο που λέγεται δεύτερος ημιτελικός συνεχίζεται. Ένα πραγματικά ασυνάρτητο τραγούδι από την Μάλτα φέτος. Στίχοι που δε βγάζουν απολύτως κανένα νόημα, ένα συνονθύλευμα από στερεότυπους γιουροβιζιονοστίχους. Το γεγονός ότι το τραγούδι υποτίθεται ότι μάχεται ενάντια στο ψυχιατρικό στίγμα, το κάνει να φαντάζει ακόμη πιο φθηνό και καιροσκοπικό…
Seriously Malta?
#Low
4/10
Μέχρι στιγμής :
1. Λετονία 8/10
2. Νορβηγία 7/10
3. Σερβία 6/10
4. Ολλανδία 6/10
5. Δανία 6/10
6. Γεωργία 5/10
7. Ρουμανία 5/10
8. Αυστραλία 5/10
9. Ρωσία 4/10
10. Μάλτα 4/10
11. Μολδαβία 3/10
12. Άγιος Μαρίνος 2/10
INFE :
Αυστραλία 7.80
Δανία 7.20
Λετονία 6.73
Νορβηγία 6.00
Ολλανδία 5.93
Σερβία 5.87
Μολδαβία 5.66
Μάλτα 4.86
Ρουμανία 4.73
Ρωσία 4.66
Άγιος Μαρίνος 4.13
Γεωργία 2.73
Μάλτα = Hopeless case, στη γιουροβίζιον.
Φωτεινές εξαιρέσεις: 2013 και 2014!
#39/43.
To απόλυτο ναδίρ της φετινής Eurovision αυτή η εκνευριστικότατη διασκευή του “Titanium” της Sia. Γενικώς στη Μάλτα κάτι πρέπει να κάνουν με τις συμμετοχές τους, βλέπουν ότι κάθε χρόνο επιστρατεύουν τα πιο σαχλά γιουροβιζιονικά κλισέ και κάθε χρόνο τρώνε τα μούτρα τους. Μήπως να δοκιμάσουν κάτι άλλο;
1/10 και στην 43η (και τελευταία) θέση της λίστας μου για φέτος.
Πόσο συμφωνώ!
Xαίρομαι! Κάτι διαγωνισμοί γίνονται όπου μας έχεις λείψει πολύ 😉
😛
Κανένα ενδιαφέρον. 5/10.
Αλλη μια νεροβραστη γιουροβιζιονιστικη κλισαδουρα απο την Μαλτα. Η’ που θα στειλει γιουροβιζιονικη μπαλαντα με γυναικα ερμηνευτρια ή ποπ στα γιουροβιζιονικα στανταρντς. Ελαχιστες εξαιρεσεις που ξεφευγουν απο αυτον τον κανονα. Συμπαθης η Κρισταμπελ αλλα χωρις καλλιτεχνικο εκτοπισμα. Το τραγουδι προκατ με συνταγη γιουροβιζιον σαν δεκαδες αλλα καλυτερα απο αυτο που εχουν ακουστει στην Γιουροβιζιον. Δεν με χαλαει να το πετυχω καπου αλλα δεν μου προκαλει κανενα συναισθημα το ακουσμα του. Μια που το ακους και μια που περασε και πας στο επομενο. 5/10 απο μενα.