Η Σουηδία και φέτος επέλεξε την συμμετοχή της για την Eurovision μέσω της διαδικασίας του Melodifestivalen. Έτσι λοιπόν, έπειτα από τέσσερις ημιτελικούς, το σόου της δεύτερης ευκαιρίας και τον μεγάλο τελικό, αποφασίστηκε από κοινό και διεθνή κριτική επιτροπή να εκπροσωπήσει την χώρα στον διαγωνισμό ο Benjamin Ingrosso με το τραγούδι Dance You Off.
Λίγα λόγια για τον Benjamin Ingrosso και το Dance You Off
Ο 20χρονος Benjamin ασχολήθηκε από μικρός με την μουσική λαμβάνοντας μέρος σε μιούζικαλ ενώ το 2006 κέρδισε το Lilla Melodifestivalen με το τραγούδι Hej Sofia, εκπροσωπώντας τη Σουηδία στο MGP Nordic 2006 στη Στοκχόλμη, όπου τερμάτισε τέταρτος. Το 2007 κυκλοφόρησε το single Jag är en astronaut, το οποίο είχε ερμηνεύσει πρώτος το 1985 ο Linus Wahlgren. Την ίδια χρονιά συμμετείχε μαζί με την μητέρα του Pernilla Wahlgren (Melodifestivalen 1985, 1991, 2003, 2010 και 2013) στο Allsång på Skansen. Τις χρονιές 2008 και 2009 εμφανίστηκε στο μιούζικαλ Hujeda mej vá många sånger ενώ στα τέλη του 2009 έπαιξε στο θεατρικό έργο Rasmus på luffen. Το 2011 πήρε μέρος σε ακόμα ένα θεατρικό με τίτλο Karlsson på taket flyger igen. Το 2014 έλαβε μέρος στο σουηδικό Let’s Dance όπου κατέκτησε την πρώτη θέση. Στη συνέχεια αποφάσισε να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη μουσική και την σύνθεση τραγουδιών. Το 2016 κυκλοφόρησε το single Fall In Love και έπειτα υπέγραψε συμβόλαιο με την TEN Music Group. Από το 2016 συμμετέχει στην τηλεοπτική εκπομπή της μητέρας του που έχει τίτλο Wahlgrens värld. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Benjamin παίρνει μέρος στο Melodifesivalen, αφού είχε συμμετάσχει και πέρυσι καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση στον τελικό με το τραγούδι Good Lovin.
Δημιουργοί του Dance You Off που θα μας παρουσιάσει ο Benjamin Ingrosso τον Μάιο στην Πορτογαλία, εκτός από τον ίδιο, είναι ο συνθέτης – παραγωγός με βάση του το Λος Άντζελες MAG, ο Ολλανδός συνθέτης και παραγωγός ο οποίος εργάζεται στην Αυστραλία Louis Schoorl και η συνθέτρια όπου εργάζεται στο Λος Άντζελες και έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως τους Meghan Trainor, Darke και Kanye K Nita.
Η Σουηδία στο Διαγωνισμό της Eurovision
Η Σουηδία έκανε το ντεμπούτο της στον διαγωνισμό της Eurovision το 1958 και μέχρι σήμερα έχει δηλώσει απούσα από μόλις τρεις διαγωνισμούς το 1964,1970,1976. Είναι μία από τις πιο επιτυχημένες χώρες του διαγωνισμού με 6 νίκες, 2 από τις οποίες πραγματοποιήθηκαν την τελευταία δεκαετία του διαγωνισμού, το 2012 με την Loreen και το 2015 με τον Måns Zelmerlöw.
Παρακάτω μπορείτε να ακούσετε την συμμετοχή της Σουηδίας για την Eurovision 2018, όπου θα διαγωνισθεί στην 15η θέση του δεύτερου ημιτελικού στις 10 Μαΐου:
Βαθμολογία συντακτικής ομάδας του INFE Greece:
Αργυρίου Γ. : 6
Κοντακιώτης Χ. : 1
Κωστίκας Γ. : 6
Ματάμης Απ. : 7
Μπαρμπούτης Π. : 6
Μπογιάννος Απ. : 8
Περβενάς Αν : 8
Πετράκη Αν. : 9
Σακκάς Ν. : 9
Σαρκισιάν Τ. : 8
Σιακαντάρης Σ. : 5
Τσεκούρας Γ. : 3
Φαρμάκας Δ. : 9
Χαρπαντίδης Σ. : 1
Κορυπάς Αν. : 9
Μέσος Όρος: 6,33
Πραγματικά κύριε Κοντακιώτη, παρακολουθω τις βαθμολογίες σας και δεν μπορώ να καταλάβω, τι ακριβώς σας αρέσει από το φετινό διαγωνισμό; Όλο 1 και 2 βλέπω…
Όχι βέβαια πως το συγκεκριμένο τραγούδι δεν το αξίζει. Στην προκειμένη περίπτωση, απλά περιμένω να δω τον Benjamin να νιαουρίζει επί σκηνής, με ένα εντυπωσιακό κατασκεύασμα/εξέδρα όπως αυτό που είχε στο Melodifestivalen, να χορεύει και οι κάμερες να κάνουν μία πολύ καλή δουλειά, ώστε το οπτικό θέαμα να εντυπωσιάζει και ο απλός θεατής να “αγνοεί” το ακουστικό έκτρωμα. Το τραγούδι είναι ένα απλό pop κομματάκι το οποίο θα πάει καλά λόγω Σουηδίας, ιδίως στις “ποιοτικές” επιτροπές που είναι και καλά music experts και ενώ θα έχουν πολλά ανώτερα ρυθμικά κομμάτια κάτω από τη Σουηδία (και την Αυστραλία) στην κατάταξή τους, θα μας κοτσάρουν και τη συνηθισμένη ατάκα “Είναι πολύ ραδιοφωνικό” ώστε να δικαιολογήσουν την ψήφο τους. Όπως και να έχει, σίγουρη πρόκριση και λογικά ένα TOP 10 για τη Σουηδία, όχι επειδή το τραγούδι το αξίζει, αλλά επειδή είναι Σουηδία… 🙂
Εύχομαι η MTV pop που πλασάρει η Σουηδία από το 2011 να πάρει τον κατήφορο όπως ακριβώς έγινε και με τα μπουζουκοποπ με τα οποία μεσουρανούσε η Ελλάδα τα 00s. Aν το περσινό τους αποτέλεσμα στο televoting με το “I can’t go on” είναι ενδεικτικό τότε είμαστε σε καλό δρόμο…
Δε θα μακρηγορήσω : Πρόκειται για ένα χλιαρό ποπ κομμάτι με εντυπωσιακή παρουσίαση όπως άλλωστε μας συνηθίζει η Σουηδία (με κάτι αντίστοιχο κέρδισε σκανδαλωδώς το 2015). Ο δε ποντικομικρούλης που το τραγουδάει με εκνευρίζει αφόρητα (ίσως να του μεταθέτω αδίκως όλη την έπαρση που κουβαλάει η χώρα του στο διαγωνισμό τα τελευταία χρόνια, αλλά έτσι νιώθω, λυπάμαι)
Για λόγους αντικειμενικότητας ωστόσο, 7/10 από μένα!
Β ΗΜΙΤΕΛΙΚΟΣ – Η συνολική κατάταξή μου :
1. Ουκρανία 8/10
2. Λετονία 8/10
3. Σλοβενία 7/10
4. Νορβηγία 7/10
5. Ουγγαρία 7/10
6. Σουηδία 7/10
7. Σερβία 6/10
8. Ολλανδία 6/10
9. Δανία 6/10
10. Μαυροβούνιο 5+/10
—————————————–
11. Γεωργία 5/10
12. Ρουμανία 5/10
13. Αυστραλία 5/10
14. Πολωνία 4/10
15. Μάλτα 4/10
16. Μολδαβία 3/10
17. Ρωσία 3/10
18. Άγιος Μαρίνος 2/10
Μέσος όρος β ημιτελικού : 5.44
Μέσος όρος α ημιτελικού : 6.63
Πραγματικά πολύ άδικη η κλήρωση φέτος!!!
Τραγούδι σε στιλ ρετρό-funk-ντίσκο που είναι και πολύ της μόδας με παρουσίαση που αλληθωρίζει ανάμεσα σε Τζάστιν Μπίμπερ και Μάικλ Τζάκσον. Ο νεαρός φωνητικά όντως “νιαουρίζει” αλλά από άποψης σόου θα μπορούσε να δώσει πολύ περισσότερα από άποψης νεανικότητας, μπρίο και αυθορμητισμού αν δεν τον είχαν περιορίσει στον γνωστό ζουρλομανδύα της παρουσίασης σε στιλ MTV με τις τυποποιημένες κινήσεις, τους διαδρόμους, τις λάμπες σολάριουμ κτλ. Η παραγωγή του κομματιού εντυπωσιακά “λεπτοδουλεμένη” στην ηχογραφημένη βερσιόν, στο live μου ακουστηκε πολύ πιο flat, τουλαχιστον στον σουηδικό τελικό.
6/10 απο μένα και στη 15η θέση της λίστας μου ως τώρα.
INFE Β’ Ημιτελικός :
1. Αυστραλία 7.80 (LOL)
2. Ουκρανία 7.73
3. Δανία 7.20
4. Λετονία 6.73
5. Σουηδία 6.33
6. Νορβηγία 6.00
7. Ολλανδία 5.93
8. Σερβία 5.87
9. Μολδαβία 5.66
9. Πολωνία 5.66
11. Μαυροβούνιο 5.13
12. Μάλτα 4.86
13. Ρουμανία 4.73
14. Ρωσία 4.66
15. Σλοβενία 4.33
16. Άγιος Μαρίνος 4.13
17. Ουγγαρία 3.53
18. Γεωργία 2.73
Η γνωμη μου ειναι οτι ειναι μια συμμετοχη που δεν ειναι για ασσους ουτε φυσικα για δεκαρια.
Ηταν ενα πολυ μετριου επιπεδου μελοντιφεστιβαλεν που ειχε ομως 2-3 πιο ενδιαφερουσες επιλογες απο ενα τραγουδι που κερδισε καθαρα λογω staging (χωρις κι αυτο να ειναι κατι εξαιρετικο, εχουμε δει και πολυ καλυτερα staging) και λογω δημοφιλιας του τραγουδιστη στις νεαρες ηλικιες.
Η Σουδια μετα το Euphoria που πραγματικα ηταν κατι διαφορετικο απο οσα ειχαμε συνηθισει να βλεπουμε και να ακουμε στον θεσμο και μια νεα προταση με αλλη αισθητικη, δεν συνεχισε αυτες τις επιλογες αλλα τα τελευταια χρονια στελνει ευπεπτα ανωδυνα κομματια χωρις καμια εκπληξη. Ειναι απλα “ok” κομματια που αν τα εστελνε αλλη χωρα τουλαχιστον στις επιτροπες θα μαυριζονταν. Αλλα οι επιτροπες θεωρω οτι σκεφτονται οτι αφου το στελνει η Σουηδια δεν μπορει θα ειναι καλο, και ποιος ειμαι εγω που θα κρινω οτι δεν ειναι καλο το κομματι της Σουηδιας που ειναι η δυνατοτερη χωρα, που τον τελικο της τον βλεπουν εκατομμυρια τηλεθεατες, που εχουν το know how. Μην μας πουν και “βλαχους” αν δεν το ψηφισουμε.
Στα ιδια μηκη κυματος και η φετινη συμμετοχη. Ενας πολυ μετριος τραγουδιστης λαιβ, ενα κομματι απο τα πιο τυποποιημενα και μονοτονα του θεσμου, μια σκηνικη παρουσια που βγαζει μια ωραια εικονα αλλα που δεν εχει κατι το ιδιαιτερο αφου ολο το τραγουδι ειναι “μπλα μπλα μπλα ποζα” “μπλα μπλα μπλα μπουφαν στους ωμους” “μπλα μπλα μπλα κουνημα κεφαλιου σεξυ βλεμμα” και τελος να περασει η επομενη συμμετοχη. Τοσο στυλιζαρισμενο και μηχανικο.
Στα συν η καλη παραγωγη, καποια 80’ς νοσταλγια και οτι ο τραγουδιστης μπορει να ειναι μετριος αλλα ειναι συμπαθης. Σιγουρα πιο συμπαθης απο τον περυσινο, τον προπερσινο ή την Σαννα το 2014.
Καπου εχει επαναπαυτει η Σουηδια κατι που φαινεται και στο χαμηλο επιπεδο του Melodifestivalen. Χρειαζεται ενα ταρακουνημα. 6,5/10 απο μενα και θα ηθελα να το δω εκτος δεκαδας και αν αυτο δεν γινεται χαμηλα σ’ αυτην.
Εγώ τη Σάννα τη βρίσκω πολύ συμπαθή 🙂 Και όταν παρουσίασε το Melodi ήταν άψογη. Συμφωνώ ότι πρέπει να αλλάξουν ρότα, αλλά το Melodi είναι ένα κλειστό κύκλωμα που ανακυκλώνει μονίμως τα ίδια άτομα/την ίδια προσέγγιση και αυτό δεν βλέπω να αλλάζει σύντομα. Ας ελπίσουμε ότι θα ταρακουνηθούν κάποια στιγμή από κάποια αποτυχία, γιατί άλλη ελπίδα δεν υπάρχει.
Τοπ 18 δεύτερος ημιτελικός:
1. Ουγγαρία
2. Μαυροβούνιο
3. Σερβία
4. Δανία
5. Ρωσία
6. Ουκρανία
7. Ρουμανία
8. Ολλανδία
9. Αυστραλία
10. Μάλτα
11. Σαν Μαρίνο
12. Σλοβενία
13. Σουηδία
14. Νορβηγία
15. Πολωνία
16. Γεωργία
17. Λετονία
18. Μολδαβία
Θεωρώ τον Benjamin πολύ λίγο ως τραγουδιστή αλλά και ως γλάστρα ακόμα. Δεν βρίσκω κανένα χάρισμα.
Το κομματάκι είναι συμπαθητικό πάντως και φυσικά η οπτικοποίησή του θα τραβήξει την προσοχή όλων. Μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε κι άλλο, μέχρι να δούμε τη Σουηδία να ξεφτίζει. Ζωή να ‘χουμε.
Βαθμός 6.
Δεν το λες και άσχημο… Πατενταρισμένο ποπάκι.
#15/43.
Απο κει και πέρα, δε με παίρνει να πω και πολλά για τη χώρα – ιερό τοτέμ των eurofans 😛