Κύπρος 2017: Η βαρύτητα δεν άφησε τον Hovig να κάνει υψηλές πτήσεις

Κύπρος 2017: Η βαρύτητα δεν άφησε τον Hovig να κάνει υψηλές πτήσεις

Τα προεόρτια της συμμετοχής

Στις 21 Οκτωβρίου και έχοντας προηγηθεί μια ανακοίνωση από το ΡΙΚ ότι θα ακολουθηθεί η διαδικασία της εσωτερικής επιλογής, οριστικοποιήθηκε ο Hovig ως εκπρόσωπος της Κύπρου για το 2017. Μάλιστα ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης από οποιαδήποτε χώρα που έγινε γνωστός. Συνθέτης, για δεύτερη χρονιά στη σειρά, ο Σουηδός Thomas G:son και υπεύθυνος για τη σκηνική παρουσία ο Χάρις Σάββα. Στο μεσοδιάστημα ο ίδιος ο καλλιτέχνης έκανε διάφορες νύξεις μέσω Facebook, αναφορικά με τον τίτλο και τους στίχους του επερχόμενου άσματος. Την 1η Μαρτίου παρουσιάστηκε οπτικοποιημένο το τραγούδι “Gravity”, ενώ την επόμενη ημέρα διατέθηκε για digital download. Έγινε και ένα μικρό promo σε δύο από τα καθιερωμένα party (Μαδρίτη, Άμστερνταμ).

O καλλιτέχνης

Ο Hovig Demirjian (Յովիկ Տէմիրճեան / Հովիկ Դեմիրճյան), Χοβί(γ)κ Ντεμιρτζιάν στα Ελληνικά, αρμενικής καταγωγής, γεννήθηκε στη Λευκωσία. Με σπουδές marketing, εργάστηκε για ένα διάστημα στον τομέα του, προτού τον εγκαταλείψει για χάρη του τραγουδιού, το οποίο επίσης έχει σπουδάσει (κιθάρα, πιάνο, φωνητική, τζαζ). Χάρη στη δεύτερη θέση που κατέλαβε σε μουσικό διαγωνισμό στη Λάρνακα, έγινε γνωστός ως ο «Αγγελιοφόρος της Μουσικής». Το 2009 τον απολαύσαμε το “X Factor 2”, όπου κατετάγη 7ος. Επιστρέφοντας στην Κύπρο, ξεκίνησε σόλο καριέρα, με 8 singles μέχρι σήμερα («Δεν μου μιλάς αληθινά», «Ξανά», «Μυστικά», «Εγώ για μένα» και άλλα). Περιοδείες και συναυλίες σε Κύπρο, Ελλάδα, Μέση Ανατολή και Ρωσία ακολούθησαν. Ήταν δύο φορές υποψήφιος στην Κύπρο, το 2010 με το Goodbye (3ος) 2015 με το Stone in a river (4ος). Τη δεύτερη φορά, μάλιστα, οι κριτές του είπαν ότι θα ήταν ιδανικός εκπρόσωπος για το νησί. Το 2018 έδωσε τα αποτελέσματα της Κύπρου. Ανήμερα των Χριστουγέννων που μας πέρασαν έκανε πρόταση γάμου στην εκλεκτή της καρδιάς του, Αρετή Φοινικαρίδου.

To φιλμάκι-Η σκηνική παρουσία-Οι κριτικές

Επί σκηνής είχε δύο χορευτές, τον Mario και τον Pablo. Το κοστούμι σχεδίασαν οι natargeorgiou. Την αποστολή συνόδευσαν ο Κλείτος Κλείτου από το ΡΙΚ κι ο Ανδρέας Βασιλείου που ετοίμασε τα γραφικά. 10.000 Ευρώ πήρε ο συνθέτης. Το τραγούδι φυσικά ηχογραφήθηκε στη Σουηδία, ενώ – όπως αναμενόταν – ο καλλιτέχνης εμφανίστηκε στον ελληνικό και τον αρμενικό τελικό. Το φιλμάκι, σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Αβραάμ, έδειχνε τον καλλιτέχνη, μαζί με μια κοπέλα σε διάφορες χορογραφίες. Οι κριτικές ήταν αντιφατικές: άλλοι έβλεπαν ένα φρέσκο ποπ κομμάτι, άλλοι μια επανάληψη γνωστών τραγουδιών, μια μέτρια, προβλέψιμη και χιλιοακουσμένη συμμετοχή, χωρίς κάποια κορύφωση και με μια συνηθισμένη φωνή που δεν συγκινεί το κοινό.

H κατάταξη-Τα μεθεόρτια

Το τραγούδι, πάντως, ανέβηκε στο Βέλγιο στο # 101 του Τοπ της Φλάνδρας (δεν είναι τυχαίο το ότι η παρουσίαση με τα ακροβατικά θεωρήθηκε αντιγραφή εκείνης του Loïc Nottet), αλλά και στο #11 της Σουηδίας. Κυκλοφόρησε και σε acoustic version. Σε εμφάνιση στην εκπομπή «Cup of joy» μας άφησε άφωνους, όταν ερμήνευσε το τραγούδι ως… ζεϊμπέκικο. Το τραγούδι φέρει τον ίδιο τίτλο με τη συμμετοχή της Ουκρανίας το 2013. Από τον πρώτο ημιτελικό προκρίθηκε ως 5ο με 164 βαθμούς, όμως στον τελικό κατετάγη μόλις 21ο με μόλις 68 βαθμούς (με την Ελλάδα και την Αρμενία να δίνουν, όπως αναμενόταν τους περισσότερους, 24 η πρώτη και 19 η δεύτερη).

Μερικές δηλώσεις

Ο ίδιος δήλωνε στο «Downtown Κύπρου» ότι ήταν πιο έτοιμος από ποτέ και πως αισθανόταν χαρά, ευθύνη, αλλά και ένα καλό κίνητρο, ώστε να δουλέψει ακόμα πιο σκληρά. Γιούροφαν από μικρός, είχε ως αγαπημένο τραγούδι το «Euphoria» (σ. σ. να μην παινέψουμε το «σπίτι» μας, δηλαδή τον Thomas G:son;). Θα ήθελε στο μέλλον να κάνει διεθνή καριέρα, αλλά προς το παρόν επικεντρωνόταν στη Γιουροβίζιον, διώχνοντας μακριά τις αρνητικές σκέψεις για τυχόν αποτυχία.

Οι στίχοι

No matter where you’re going

No matter where you be

Wherever the wind is blowing

Let me be your gravity

 

I can be your hero

I can be your fantasy

I can be the cure Yeah

Let me be Your remedy

Right beside you I’ll never leave you

 

Let me be your heart and your company

I’ll let you be the one who can lean on me

I’ll catch you when you fall

When you’re falling free

Let me be, be your gravity

 

Let me be your wings

When you’re flying high

I’m gonna raise you up till you touch the sky

I’ll catch you when you fall

When you’re falling free

Let me be, be your gravity

Touch me, inseparably Like gravity

 

As high as the highest mountain

As low as the deepest sea

Oh settle down just let me be your gravity

 

Let me be your heart and your company

I’ll let you be the one who can lean on me

I’ll catch you when you fall

When you’re falling free

Let me be, be your gravity

 

Let me be your wings

When you’re flying high

I’m gonna raise you up till you touch the sky

I’ll catch you when you fall

When you’re falling free

Let me be, be your gravity

 

Touch inseparably

It’s all we’ll ever be

You be gravity

 

Let me be your heart and your company

I’ll let you be the one who can lean on me

I’ll catch you when you fall

When you’re falling free

Let me be, be your gravity

 

Let me be your wings

When you’re flying high

I’m gonna raise you up till you touch the sky

I’ll catch you when you fall

When you’re falling free

Let me be, be your gravity

 

I’ll catch you when you fall

When you’re falling free

Let me be, be your gravity

 

8 σκέψεις για το “Κύπρος 2017: Η βαρύτητα δεν άφησε τον Hovig να κάνει υψηλές πτήσεις

  1. Παρα πολύ ωραίο τραγούδι, το ακούω ακόμη, εν ετει 2019. Η Κυπρος, εκείνη την χρονιά, ειχε αδικηθεί, με βάση την σκηνική παρουσία, που μου άρεσε πάρα πολύ. Το μόνο κακό είναι οτι το θέωρησαν αντιγραφο του Βελγιου 2015 και Ρωσίας 2016. Να μην αναφερθω στην ταμπελα, που απέκτησε ως αντίγραφο του Human απο τον Rag’n’Bone Man. Γενικά, αδίκηθηκε ο Hovig.

  2. Ο Hovig ήταν μια χαρά, το τραγούδι όμως μέτριο κατ’ εμέ.
    Προσωπικά, δε με πείραξε και τόσο πολύ το ότι ήταν (αν ήταν) αντιγραφή του “Rhythm Inside” (σκηνικά τουλάχιστον). Στην τέχνη άλλωστε δεν υπάρχει παρθενογένεση! Ως ενός σημείου βέβαια 😉

  3. Θύμιζε έντονα το human από rag’n’bone man ιδιαίτερα στο κουπλέ για αυτό το λόγο είχε φάει πολύ κράξιμο από τους ξένους γιουροφάνς στο you tube. Μετά ήρθε και η παρουσίαση στην σκηνήπου θεωρήθηκε αντιγραφή εκείνης του Loïc Nottet και το αποτελείωσε. Πάντως θα ήθελα να ξαναδώ τον hovig στην γιουροβίζιον

    1. Οι γυμνοί αστραγαλοι ήταν κ είναι ολίγον μόδα. Λανθασμένο το κράξιμο του BBC. Εμένα σκηνικά το τραγούδι μου είχε αρέσει κ ειδικα στο κομμάτι με την υδρόγειο όπως παρουσιαζόταν. Και ο hovig (αν κ μέτριος φωνητικά κατά τη γνώμη μου καλλιτέχνης), και συμπαθέστατος ήταν κ τα έδωσε όλα επί σκηνής

  4. Το τραγούδι συνολικά ήταν συμπαθητικό, παρότι δεν υπήρχε ούτε ένα στοιχείο αυθεντικότητας σε κανένα σημείο. Γραφικά από τον Σεργκέι, στήσιμο του Λόις, τραγούδι am only human… Ας σκέφτονταν και κάτι πρωτότυπο. Δίκαια προκρίθηκε, δίκαια ήρθε 21ο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.