Η τηλεθέαση των τελικών της Eurovision!

Estimated read time 1 min read

Οι τελικοί της Eurovision πάντα συγκέντρωναν υψηλά νούμερα τηλεθέασης κι υπήρχε περίοδος που χτυπούσαν κόκκινο. Στο παρόν άρθρο συγκεντρώσαμε για τους αναγνώστες του Infe Greece όλα τα στοιχεία για την τηλεθέαση των τελικών του αγαπημένου μας θεσμού, έτσι όπως έχουν καταγραφεί από την Nielsen.

Στις παρακάτω λίστες θα δείτε τα:

ΤΜΛ (Τηλεθέαση Μέσου Λεπτού) – Δείχνει πόσοι άνθρωποι παρακολούθησαν ένα πρόγραμμα, και εξαρτάται από το πόσοι έχουν διαθέσιμο χρόνο για την τηλεόραση εκείνη την ώρα.

ΜΡΔ (Μερίδιο Τηλεθέασης) – Δείχνει πόσο ανταγωνιστικό ήταν το πρόγραμμα έναντι των άλλων που μεταδόθηκαν την ίδια ώρα.

Από αυτές τις δύο στήλες εμάς μας ενδιαφέρει κυρίως το ΜΡΔ, που δείχνει την τηλεθέαση που έκανε ένα πρόγραμμα σε σχέση με άλλα που προβάλλονταν εκείνες τις ώρες. Για αυτό θα σας παρουσιάσουμε τις τηλεθεάσεις κατά φθίνουσα σειρά από την μεγαλύτερη έως την μικρότερη από το 1992 και μετά που υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία.


Ποιά χρονιά η τηλεθέαση χτύπησε ταβάνι και πότε είχε πιο μέτρια αποτελέσματα; Ποιά είναι η χρονιά με την μικρότερη τηλεθέαση;

Το Μερίδιο Τηλεθέασης (ΜΡΔ) ανά έτος για τους τελικούς της Eurovision

ΕΤΟΣ ΜΡΔ % ΤΜΛ %
2006 82,6 35,2
2005 82,3 34,6
2009 78,9 35,9
2008 78.8 34,5
2004 75,5 34,2
2007 74,4 30,2
2010 72,5 30,8
2011 68,6 28,5
2013 66,9 26,4
2012 59,8 23,9
2003 58,9 21,5
2014 55,7 21
2015 54,2 19,7
2017 50,7 17,5
2019 50,4 17,9
2002 50 16,8
2018 48 17,8
1993 38,1 11,1
1992 32,9 9,9
2016 30,9 10,3
2001 24,3 8,1
1994 19,9 3,2
1997 19,3 5,9
1998 16,4 5,2
1996 16 3,9
1995 14,9 4,6
1999 14,6 3,7
2000 9,8 2,6

Τα τελευταία χρόνια ενδιαφέρει τον χώρο των media και το πιο εμπορικό κομμάτι των τηλεθεατών που ονομάζεται δυναμικό κοινό και πιο πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι αφορά τις ηλικίες 18-54 από 15-44 που ήταν μέχρι τις αρχές του 2018. Οι τηλεθεάσεις των τελικών για αυτές τις ηλικίες έχει ως εξής:

2012 70%
2013 71,8%
2014 61,4%
2015 61,7%
2016 39,8%
2017 54,9%
2018 53,3%
2019 53,2%

Η τηλεθέαση για το δυναμικό κοινό είναι από το zappit.gr


  • Από ότι θα παρατηρήσουμε στα στοιχεία κι είναι φυσικό, όποτε η Ελλάδα δεν συμμετείχε στον διαγωνισμό ή είχε αποκλειστεί από τον τελικό, η τηλεθέαση που κατέγραφε ήταν πιο χαμηλή.
  • Από το 2004 και μετά η τηλεθέαση ήταν πάντα σταθερά γύρω στο 70% ή και πάνω από αυτό με peak το 2005 και 2006 που ήταν πάνω από 80%.
  • Από το 2014 και μετά υπάρχει φθίνουσα πορεία καθώς η τηλεθέαση στις περισσότερες περιπτώσεις κινείται γύρω στο 50%-55%, εκτός το 2016 που είναι ιστορικά χαμηλό στην σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας στην Eurovision.
  • Το νεανικό κοινό αγαπά ιδιαίτερα την Eurovision και φαίνεται κι από την τηλεθέαση. Μάλιστα, όπως έχουν δηλώσει οι υπεύθυνοι του διαγωνισμού, θέλουν να δώσουν έμφαση σε αυτό το κοινό.

Περιμένουμε τα σχόλια σας

(Σου αρέσει να αρθρογραφείς κι είσαι φαν της Eurovision; Στείλε μας μήνυμα για να γίνεις μέλος της ομάδας μας)

About The Author

Giannis Kostikas

Συντάκτης και στο Zappit.gr, το πρώτο μιντιακό σάιτ

You May Also Like

More From Author

4Comments

Add yours
  1. 1
    Θάνος

    Εντύπωση μου κάνει το γεγονός ότι το 1994 παρ’ότι έπεφτε Ορθόδοξο Μεγάλο Σάββατο ο διαγωνισμός και το πανελλήνιο ετοιμαζόταν για την Ανάσταση, εντούτοις τα ποσοστά του διαγωνισμού είναι υψηλότερα από των ετών 1995-200 που ακολούθησαν. Επίσης είναι αξιοσημείωτο πως το 1992 και το 1993 (τα παλιότερα έτη για τα οποία έχουμε στοιχεία) είχαν αξιοπρεπέστατη τηλεθέαση και μάλιστα μεγαλύτερη από του 2001 (χρονιά που πήγαν οι Antique και φιγουράριζε η Ελλάδα ως το φαβορί για την πρωτιά). Όλα αυτά δείχνουν πως διαχρονικά η Eurovision ήταν πάντα ένας άσος στο μανίκι της ΕΡΤ και είμαι σίγουρος πως εάν υπήρχαν στοιχεία και για το 1991 (χρονιά που πήγε η λατρεμένη “Ανοιξη” με τη Βόσσου) θα βλέπαμε συντριπιτκά ποσοστά. Δεν θα μιλήσω καν για πριν το 1990 που δεν υπήρχε ιδιωτική τηλεόραση για να υπάρξει μέτρο σύγκρισης

    • 2
      Dimitrios Mantzilas

      Το 1993 και το 1994 στείλαμε μεγάλα ονόματα, οπότε αυτό συνηγορεί υπέρ της μεγάλης τηλεθέασης. Το 1992 η Κλεοπάτρα ερχόταν “με φόρα” μετά από τις μεγάλες προσδοκίες που είχε δημιουργήσει η “Άνοιξη”. Οι Antique δεν ήταν ακόμα τόσο γνωστοί και το κοινό ήταν κάπως μουδιασμένο από το στραπάτσο του 1998, οπότε μάλλον δεν ήξερε τι να περιμένει. Οπωσδήποτε, πάντως, η Γιουροβίζιον ήταν πάντοτε “χρυσωρυχείο” για την ΕΡΤ. Πιστεύω ότι υπάρχουν στοιχεία της εταιρείας Nilssen για τις παλιές τηλεθεάσεις. Αν τα εντοπίσουμε, θα τα δημοσιοποιήσουμε.

  2. 3
    Θάνος

    Εντύπωση επίσης μου κάνει- έτσι για την κουβέντα- πως ενώ και η Ελίνα Κωνσταντοπούλου ήταν “όνομα” τότε , εντούτοις ακόμα και το 1995 τα πήγε χειρότερα από το 1994. Μακάρι να βρεθούν και παλιότερα στοιχεία από τη Nillsen

Comments are closed.