Εβδομάδα εξελίξεων σε Ελλάδα και Κύπρο για τις συμμετοχές μας στο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision. Την Τρίτη 30/1 θα γίνει η τελική συνάντηση της ΕΡΤ με τις δισκογραφικές εταιρείες για τον ελληνικό τελικό, ενώ την Τετάρτη 31/1 σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το ΡΙΚ θα προβεί στην επίσημη ανακοίνωση της Ελένης Φουρέιρα, ως εκπροσώπου του στη Λισαβόνα.
Ευχάριστα ήταν τα νέα σήμερα για Ελλάδα και Κύπρο, που είδαν την τύχη να τους χαμογελά για μία ακόμα φορά, αφού η κληρωτίδα τους έφερε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στον ίδιο ημιτελικό και έτσι η μία θα έχει την υποστήριξη της άλλης. Αυτό σε συνδυασμό με την παρουσία άλλων φιλικών μας χωρών, μας κάνουν να χαμογελούμε και να ελπίζουμε βάσιμα στη διπλή πρόκριση και αυτή τη χρονιά.
Η τελική συνάντηση της ΕΡΤ με τις δισκογραφικές
Οι εκπρόσωποι των τριών δισκογραφικών εταιρειών που βρίσκονται στον ελληνικό τελικό, θα έχουν την τελική και πιο σημαντική συνάντηση τους την Τρίτη στις 12 το μεσημέρι, στο ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής. Σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας από τα άρθρα του Γρηγόρη Μελά στο Newsit, θα ζητηθεί από τις τρεις εταιρείες να υπογράψουν ιδιωτικό συμφωνητικό σύμφωνα με το οποίο, εφόσον κερδίσουν τον εθνικό τελικό θα πρέπει να αναλάβουν συγκεκριμένες υποχρεώσεις και έξοδα, όπως τη διαμονή και τη μεταφορά της ελληνικής αποστολής (πλην των ανθρώπων της ΕΡΤ) στη Λισαβόνα και πίσω, την προώθηση της ελληνικής συμμετοχής στο εξωτερικό, αλλά και το video clip που θα κατατεθεί στη συνάντηση των αρχηγών αποστολής το Μάρτιο.
Εφόσον και οι τρεις δισκογραφικές συμφωνήσουν με την ανάληψη των υποχρεώσεων που θα τους ζητήσει η διοίκηση της ΕΡΤ, τότε θα συνεχίσουν κανονικά οι διαδικασίες για τη διενέργεια του ελληνικού τελικού. Η ημερομηνία στην οποία έχουν καταλήξει προς στιγμής η οργανωτική επιτροπή, είναι η 16η Φεβρουαρίου.
Σας υπενθυμίζουμε ότι τα τραγούδια που διεκδικούν την εκπροσώπηση μας στον 63ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision είναι:
- Από την Θράκη ως την Κρήτη με τους Χοροσταλίτες (Spider Music)
- Όνειρο μου με τη Γιάννα Τερζή (Panik Entertainment)
- Μην ξεχνάς τον ήλιο με την Αρετή Κετιμέ (Spicy)
Την Τετάρτη η ανακοίνωση του ΡΙΚ για την Ελένη Φουρέιρα
Παρά τα δημοσιεύματα που ήθελαν τη συμμετοχή της Ελένης Φουρέιρα να μην είναι δεδομένη στον προσεχή διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, φαίνεται το τοπίο να ξεκαθαρίζει πλήρως. Όχι μόνο η δημοφιλής τραγουδίστρια ετοιμάζει ήδη τις βαλίτσες της για τη Λισαβόνα, αλλά σήμερα αποκαλύφθηκε και ένα πολύ δυνατό χαρτί της φετινής κυπριακής συμμετοχής.
Σύμφωνα λοιπόν με το ρεπορτάζ της τηλεοπτικής εκπομπής «Στη Φωλιά των Κου Κου», η Ελένη Φουρέιρα απάντησε θετικά στην πρόταση του ΡΙΚ χθες το βράδυ. Την σκηνοθετική της επιμέλεια έχει αναλάβει η σκηνοθέτης από τη Σουηδία, Sacha Jean Baptiste.
Η Sacha θα βρεθεί για πολλοστή φορά σε αυτό το ρόλο αφού από το 2015 έχει σκηνοθετήσει αρκετές συμμετοχές, με αποκορύφωμα την περσινή δεύτερη θέση της Βουλγαρίας, του Kristian Kostov.
Οι συμμετοχές που σκηνοθέτησε η Sacha Jean Baptiste τα τελευταία τρία χρόνια:
- Γεωργία 2015
- Κύπρος 2016
- Αρμενία 2016
- Γεωργία 2016
- Γεωργία 2017
- Αυστραλία 2017
- Αρμενία 2017
- Βουλγαρία 2017
Την Τετάρτη 31/1 το ΡΙΚ αναμένεται να προβεί και στην επίσημη ανακοίνωση της συμμετοχής της Ελένης Φουρέιρα με το τραγούδι Fuego, που υπογράφει ο Alex Papaconstantinou.
Δείτε το βίντεο με το σχετικό ρεπορτάζ παρακάτω:
Δεν είναι αργά να αλλάξει γνώμη αν θέλει να περάσει στον τελικό και όσο για την σκηνοθέτη ναι μεν είναι καλή αλλά ένας κούκος δεν φέρνει την Άνοιξη γιατί η καλλιτέχνις ο θεός να την κάνει είναι άφωνη στο live κάτι που θα προσέξουν οι Ευρωπαίοι και θα την κράξουν και δικαιολογημένα
Άμα ήρθε η Καλομοίρα τρίτη και απογειώθηκε από το πανελλήνιο δεν μπορείς να πεις τίποτα για κανέναν. Ούτε εγώ τρελαίνομαι για Φουρέιρα αλλά ξέρω ως πού με παίρνει να πω τη μαλακία μου. Στο κάτω κάτω δεν είναι ηλίθια. Δεν θα βγει να πει άρια του Βέρντι. Χορευτικό, κυρίως ορχηστρικό, τραγούδι θα πει. Χωρίς φωνητικές απαιτήσεις. Όπως όλα τα τραγούδια της. Με Ελλάδα και Αλβανία στον ίδιο ημιτελικό δύσκολα θα κοπεί από τη δεκάδα.
Μη το δένεις και κόμπο ότι η Αλβανία θα δώσει 12 στη Κύπρο λόγω Φουρεϊρα..
Με τα Σκόπια είναι πιο δεμένοι
Θα ξεκινήσω λέγοντας ότι δεν μου αρέσει καμία σκηνική – σκηνοθετική παρουσίαση της Sacha Jean Baptiste πλην της Αρμενίας το 2016. Τα υπόλοιπα τα βρήκα (θα το πω όσο πιο κόσμια μπορώ) ένα χάλι και μισό. Με αποκορύφωμα αυτή της Γεωργίας την ίδια χρονιά. Και μόνο που θυμάμαι με πιάνει ίλιγγος.
Μυαλό δεν βάζει το ΡΙΚ. Επιμένει για 3η χρονιά Σουηδικά… Τόσο πολύ ενθουσιασμένοι είναι με τις τελευταίες θέσεις που πήραν τα 2 προηγούμενα χρόνια και θέλουν να συνεχίσουν το σερί;
Μακάρι το τραγούδι να είναι τραγουδάρα μήπως πάρει καμιά καλύτερη θέση γιατί αν περιμένουν οι Κύπριοι να δουν κάτι καλό πάνω στη σκηνή, μάλλον θα απογοητευθούν.
Ένα επιπλέον μείον για την σκηνοθέτιδα είναι (απ’ ότι άκουσα στο παραπάνω βίντεο) ότι βασίζεται η δουλειά της στα οπτικά εφέ. Φέτος που δεν θα υπάρχει μία σύγχρονη τεχνολογικά σκηνή, που θα βασιστεί;
Τι να πω… Καλή επιτυχία να χει η συμμετοχή αυτή και ο θεός μαζί τους…
Επιμένουν σουηδικά γιατί τρία χρόνια συνεχόμενα τους πέρασαν στον τελικό, κάτι που πριν συνέβαινε μια φορά στα δέκα χρόνια άμα είχαν κάνει τάμα. Η συνεργασία με τον Björkman ξεκίνησε το 2015 όταν τον έφεραν κριτή στον τελικό τους και κανείς δεν το περίμενε τότε ότι θα βρεθούν στον τελικό αλλά βρέθηκαν.
Κι εγώ δεν τρελαίνομαι για όσα έχει κάνει η Jean-Baptiste αλλά αντικειμενικά κάποια από αυτά έχουν κριθεί επιτυχημένα από τους συναδέλφους της. Το θέμα είναι ότι δουλεύει πολλές συμμετοχές κάθε χρόνο και συνήθως μία ξεχωρίζει στη βαθμολογία (η Αρμενία το 2016 και η Βουλγαρία το 2017).
Ναι αλλά πας με τον ίδιο συνθέτη δύο χρονιές σερί και τερματίσεις στην 21η θέση. Αυτό κάτι σημαίνει.
Δεν έχεις κι άδικο… Έτσι όμως δεν θα δούνε ποτέ κάτι καλύτερο. Τέλος πάντων, ας ελπίσουμε φέτος να είναι η εξαίρεση και να μην τριτώση το κακό των τελευταίων θέσεων.
Νομίζω ότι μέχρι τώρα η συμφωνία είναι απλώς να μην κόβονται στον ημιτελικό. Δεν είναι και λίγο για μια μικρή χώρα όπως η Κύπρος, αν σκεφτείς ότι π.χ. η Μάλτα και ο Άγιος Μαρίνος δεν έχουν την ίδια τύχη. Ή ότι για δύο συνεχόμενες χρονιές εμφανίστηκαν στον ίδιο ημιτελικό με την Ελλάδα και την ξεπέρασαν σε βαθμολογία. Φέτος βέβαια άλλαξαν συνθέτη και κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι έχει επιτυχίες στο ενεργητικό του. Οπότε μπορεί και να τα πάνε καλύτερα. Αλλά “καλύτερα” για την Κύπρο είναι και η 15η θέση της Ήβης Αδάμου. Δεν σημαίνει απαραίτητα δεκάδα.
Αν ήθελαν τη καλύτερη σκηνική παρουσία έπρεπε να πάρουν τον Φωκά. Έχει δείξει απίστευτες σκηνοθεσιες και ευρήματα. Έχουν για μένα μια απίστευτη αρτιότητα. Έχει δύο πρώτες θέσεις, και πόσες θέσεις στο τοπ10. Και ο περσινός σκηνοθέτης της κυπριακής συμμετοχής ήταν καταπληκτικος. Δηλαδή, ενώ έχουν δύο Έλληνες σκηνοθέτες στην επιλογή τους, επιλέγουν αυτή που για μένα δεν έχει κάνει κάτι αξιόλογο εκτός από μετριοτητες και οπτικά εφέ; Ένα χορευτικό τραγούδι θέλει τέλεια χορογραφία αρχικά και μετά όλα τα άλλα ..
Πιστεύω πως δεν επέλεξαν το περσινό σκηνοθέτη, επειδή κατηγορήθηκε από τους φαν ότι αντέγραψε πολύ το Βέλγιο 2015… Επίσης είμαι σχεδόν σίγουρος πως ο Φωκάς έχει ήδη κλείσει για την φετινή διοργάνωση με κάποια άλλη χώρα συν ότι μετά την περσινή απαξίωση που είχε η Ελλάδα (και ο Φωκάς) από την διοργάνωση, δεν νομίζω να θελήσει ξανά να πάρει μέρος με μία μικρή και αδύναμη χώρα για τα δεδομένα της Γιουροβίζιον… Όποτε το Ρικ, πιστεύω πως επέλεξε ορθά την Σουηδή αφού είναι η μόνη γνώστη σκηνοθέτης/χορογράφος στο διαγωνισμό (μετά τον Φωκά)…
Νομίζω ότι σου δίνουν σημασία όταν πληρώνεις. Και από ότι κατάλαβα το ΡΙΚ φέτος θα πληρώσει και μάλιστα πολλά. Δεν θα δεχόταν η φουρειρα με τσιγκουνιες. Άρα αν έδιναν ένα συγκεκριμένο πλάνο και budget στον Φωκά σίγουρα θα το σκεφτόταν. Ο Φωκάς έχει αναλαβει δύο συμμετοχές το 2008 και κατάφερε το απόλυτο (1η και 2η θέση). Δεν ξέρω αν αυτή θα καταφέρει κάτι καλό.. Η Φουρειρα διακρίνεται για τη χορογραφία.. Δεν ξέρω αν αυτή θα δώσει κάτι τέτοιο.. Απλά η Κύπρος ρίχνει γέφυρες προς Σουηδία