Λύση στο πρόβλημα στέγασης των επτά μικρομεσαίων ομάδων της Superleague, που δεν είχαν συμφωνήσει με τη Nova έδωσε η ΕΡΤ,η οποία θα πληρώσει 16 εκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα των εντός έδρα αγώνων τους. Ποσό πολύ υψηλότερο με βάση τα δεδομένα της αγοράς, αλλά και της διαφημιστικής πίτας που υπάρχει για τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Φυσικά, εντύπωση σε εμάς προκαλεί και αυτή η κίνηση της ΕΡΤ που ναι μεν εξασφάλισε αθλητικό τηλεοπτικό πρόγραμμα για τα επόμενα δύο χρόνια, με ένα πολύ μεγάλο χρηματικό ποσό που δεν θα αποσβέσει από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις (ακριβώς όπως συνέβη και με το Μουντιάλ), τη στιγμή που τσιγκουνεύεται να δώσει 20.000 ευρώ για τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής της ελληνικής αποστολής στο διαγωνισμό της Eurovision, άλλο ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα που της φέρνει ακόμα μεγαλύτερη τηλεθέαση σε ζώνη μάλιστα prime time.
Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Για άλλη μία φορά με λύπη διαπιστώνουμε ότι η ΕΡΤ αντιμετωπίζει τα “παιδιά” της με διαφορετικά μέτρα και σταθμά. Από τη μία δίνει τεράστια χρηματικά ποσά, που ουδέποτε υπάρχει η περίπτωση να πάρει πίσω μέσω της αγοράς και των διαφημίσεων και από την άλλη ζητά ελάχιστα ποσά, σε σύγκριση με όσα δαπανά αλλού, για να αποπληρώσει τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής, της ελληνικής αποστολής στο διαγωνισμό της Eurovision.
Για να είμαστε ξεκάθαροι, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με το γεγονός ότι η ΕΡΤ προσπαθεί και καταφέρνει σε πολλές περιπτώσεις να διασφαλίζει τα τηλεοπτικά δικαιώματα μεγάλων αθλητικών γεγονότων. Αν εξάλλου δεν επενδύσει ένας τηλεοπτικός σταθμός, σε προγράμματα που έχουν αυξημένο τηλεοπτικό ενδιαφέρον, δεν πρόκειται να δει και νούμερα στους πίνακες τηλεθέασης και αυτό αποδείχθηκε περίτρανα με την περίπτωση του Μουντιάλ. Η ΕΡΤ έδωσε 10 εκ. ευρώ για να το προβάλει μέσα από τις συχνότητές της και έπι ένα μήνα χτυπούσε στα ίσα τους ανταγωνιστές της, παρότι τα έσοδα από τις διαφημίσεις ανήλθαν στα 7,5 εκ. ευρώ περίπου.
Αυτό που μας ενοχλεί είναι ότι στη μία περίπτωση κανείς δεν μιλά για σπατάλη δημοσίου χρήματος, ούτε οι πολίτες αλλά ούτε και τα ΜΜΕ και στην άλλη περίπτωση οι 20.000 ευρώ ήταν απαραίτητος όρος για τους καλλιτέχνες που επρόκειτο να διαγωνισθούν στον εθνικό μας τελικό, τη στιγμή μάλιστα που ο νικητής της διαδικασίας θα μας εκπροσωπούσε και στο εξωτερικό σε ένα διαγωνισμό που συγκεντρώνει κάθε χρόνο 200 εκατομμύρια τηλεθεατές. Περιττό φυσικά να σας πω ότι όλη η ιστορία του παρολίγον ελληνικού τελικού και οι λόγοι που ακυρώθηκε, ήταν αφορμή για πικρόχολα σχόλια τόσο πριν, όσο και κατά τη διάρκεια του φετινού διαγωνισμού. Όσοι βρέθηκαν στη Λισαβόνα νομίζω τα αντιμετώπισαν.
Διαχείριση του ανταποδοτικού τέλους ισότιμα
Σαφώς και η ΕΡΤ πρέπει να διαχειρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα έσοδα της, τη στιγμή μάλιστα που τα περισσότερα από αυτά προέρχονται από το ειδικό ανταποδοτικό τέλος που πληρώνουμε όλοι εμείς, μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Αυτό όμως θα πρέπει να γίνεται με ίσους όρους και χωρίς μεροληπτικές διαθέσεις και πρακτικές και κυρίως με γνώμονα την επένδυση σε τηλεοπτικά προγράμματα που θα προσελκύσουν τηλεθεατές και διαφημίσεις. Εξάλλου η ΕΡΤ είναι και αυτή ένας τηλεοπτικός σταθμός, δημόσιος μεν, τηλεοπτικός σταθμό δε.
Δεν μπορεί η διοίκηση της ΕΡΤ να έχει τη δυνατότητα να δίνει τόσα μεγάλα ποσά για τη διασφάλιση αθλητικών μεταδόσεων και να μην θέλει (γιατί το δεν μπορεί έχει αποδειχθεί ότι δεν ισχύει), να δώσει κάποιες δεκάδες χιλιάδων ευρώ σε ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα που της φέρνει κάθε χρόνο αντίστοιχη ή και μεγαλύτερη τηλεθέαση.
Για να προλάβω και όλους αυτούς που θα πούνε ότι τα 16 εκατομμύρια είναι για αγώνες κάθε σαββατοκύριακο, για 9 μήνες το χρόνο ενώ η Eurovision είναι μόνο τρεις βραδιές, να τους πω ότι και τα ποσά είναι αναλόγως μικρότερα. Στη μία περίπτωση μιλάμε για αρκετά εκατομμύρια ευρώ και στην άλλη περίπτωση για μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Επίσης να αναφέρω ότι στις επτά ομάδες που αγόρασε τα τηλεοπτικά τους δικαιώματα η ΕΡΤ, δεν συμπεριλαμβάνονται οι ΑΕΚ, ΠΑΟΚ και Ολυμπιακός που πέρσι βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις του βαθμολογικού πίνακα της Superleague, αλλά οι 7 μεσαίες και μικρές ομάδες του πρωταθλήματος (πάντα με βάση την πρόσφατη ποδοσφαιρική ιστορία).
Αυτό είναι το δεύτερο άρθρο που γράφουμε για το ίδιο θέμα και θα συνεχίσουμε, πιστεύοντας ότι οφείλουμε όλοι εμείς οι οργανωμένοι fans του διαγωνισμού, να βοηθήσουμε με όσα μέσα έχουμε, ώστε να απενοχοποιήσει τη Eurovision τόσο η ΕΡΤ, όσο και οι πολίτες αυτής της χώρας.
Μιλάμε για ένα τηλεοπτικό κανάλι και για ένα πρόγραμμα που έχει τόσο μεγάλη τηλεθέαση, όπου εκπροσωπούνται και τα ελληνικά χρώματα στο εξωτερικό. Δεν μπορεί λοιπόν τα χρήματα που απαιτούνται από το δημόσιο φορέα μας για την εκπροσώπησή μας να θεωρούνται πολυτέλειες και περιττά έξοδα, όταν αποδεικνύεται σε άλλες περιπτώσεις, ότι η ΕΡΤ προκειμένου να αποκτήσει τηλεοπτικά προγράμματα που διεκδικούν και άλλοι τηλεοπτικοί σταθμοί, καταβάλει πολύ μεγαλύτερα ποσά, από αυτά που απαιτούνται για το διαγωνισμό της Eurovision.
16 εκατομμύρια για τη superleague και 0 για τη eurovision….. Μάλιστα
Εγώ προσωπικά έχω πολύ μεγάλο πρόβλημα που μπήκαν μέσα 3,5 εκατομμύρια ευρώ με το Μουντιάλ. Δεν θεωρώ σε καμία περίπτωση ότι δικαιολογείται τέτοια σπατάλη χρημάτων από δημόσιο φορέα όταν μάλιστα η Ελλάδα δεν συμμετέχει καν. Όποιος θέλει να βλέπει επαγγελματικό ποδόσφαιρο ανδρών ας πληρώνει συνδρομές για να το βλέπει. Εγώ για ποιο πρέπει να πληρώνω τα ενδιαφέροντα των άλλων δεν έχω καταλάβει.
* για ποιο λόγο
Για το μουντιάλ κανείς δεν ξεσηκώθηκε ενώ όταν δημοσιεύτηκαν τα έξοδα μιας αξιοπρεπολυς συμμετοχής στην Eurovision τα πάνελ πολλών εκπομπών έκραζαν.
Ευτυχώς που σε αυτή τη χώρα κατευθύνουν την κοινή γνώμη οι πανελίστες που θεωρούν το ποδόσφαιρο κάτι σαν το άγιο δισκοπότηρο…
Και μπράβο στο InfeGreece που προβάλλει τα δύο μέτρα και δύο σταθμά στην αντιμετώπιση λαοφιλών θεαμάτων από την ΕΡΤ, αν και φοβάμαι ότι το αυτί των συγκεκριμένων δεν ιδρώνει με τίποτα…
Η αντιμετώπιση από πλευράς ΕΡΤ είναι τουλάχιστον τραγική πραγματικά. Και αναλογικά να το δει κανείς, πάνω από 50000 πρέπει να επενδύσει στο θεσμό. Αλλά τι να περιμένει κανείς από τους ανιδεους που αναγκαστικά πληρώνουμε;!
Αφού η ΕΡΤ ενδιαφέρεται μόνο για την τηλεθέαση ας επενδύσει στα αντίστοιχα πρότζεκτ… Κάθε χρόνο η Eurovision κάνει πολύ καλή τηλεθέαση ακόμα και σε χρονιές που δεν είχαμε Ελληνικό ενδιαφέρον σε τελικό όπως φέτος και το 2016 και αυτό αντί να το εκμεταλλευτούν του γυρίζουν τη πλάτη… Αν ξοδεύαμε 16 εκατομμύρια ευρώ για τη eurovision θα είχαν λυσσάξει όλοι ενώ για άλλες περιπτώσεις δε τρέχει τίποτα…
Απ’ ότι βλέπω θα μαι ο μόνος που δεν θα συμφωνήσω με τους παραπάνω χρήστες (και με τον αρθρογράφο).
Πιστεύω ότι δεν πρέπει να αναλωθούμε για τα χρήματα που δαπανά η ΕΡΤ για τα δικαιώματα μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων κ.τ.λ. Πολύ καλά κάνει και μεταδίδει όλα τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα εντός κι εκτός της χώρας.
Επειδή τα τελευταία χρόνια γυρνάει επιδεικτικά την πλάτη της η ΕΡΤ στην Eurovision (οικονομικά και όχι μόνο…), σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να δίνει χρήματα για τίποτε άλλο; Προσωπικά λέω μπράβο στην ΕΡΤ για την απόκτηση των δικαιωμάτων αθλητικών διοργανώσεων. Είτε αυτό λέγεται ποδόσφαιρο είτε μπάσκετ είτε Ολυμπιακοί αγώνες, κ.τ.λ…
Τα χρήματα που “πρέπει” να δώσει η ΕΡΤ για τον διαγωνισμό υπάρχουν. Το θέμα είναι ότι ΔΕΝ θέλει να τα δώσει κι εκεί πρέπει να πιέσουμε κι όχι να σχολιάζουμε που αλλού τα δίνει. Δεν βρίσκω κανένα νόημα σ’ αυτόν τον “φαύλο κύκλο”…
Αρα δεν διαφωνουμε..γτ αυτο λέω κ γω παραπάνω αλλα κ σε άλλα παρόμοια άρθρα που έγραψα. Κανεις δεν λέει ότι η ΕΡΤ δεν πρέπει να επενδύει.. Το να επενδύει όμως τοσο μεγάλα ποσά επιλεκτικά, όταν άλλα της project τα έχει τελείως “γραμμένα” τότε είναι πρόβλημα…επίσης σαν φορολουγουμενος πολίτης προφανως θα πρεπει να είναι θέμα το ότι η ΕΡΤ θα μεταδίδει αγώνες που σύμφωνα με όσα δημοσιευθηκαν στην Διαύγεια θα κοστίζουν έκαστος πάνω απο 260.000 ευρώ!Περισσότερα δλδ απο οσα θα κόστιζε μια άνω του αξιοπρεπούς συμμετοχή μας (μαζι με το κόστος συμμετοχής)..Ολα αυτα, αλλά και άλλα πολλά είναι θέματα για προβληματισμο.
Η “διαφωνία” μας είναι στο ότι δεν θα πρέπει να κοιτάμε που αλλού ξοδεύει και αν θα είναι κερδοφόρο ένα προϊόν (π.χ ποδόσφαιρο) αφού δεν μπορούμε να γνωρίζουμε από πριν, αλλά αν μπορούμε να πιέσουμε για να έχουμε μια συμμετοχή όπως πρέπει.
Όσο για τις 260.000 ευρώ ανα παιχνίδι μου φαίνονται κι εμένα πολλά χρήματα. Δεν μπορώ όμως να προδικάσω (ούτε είμαι ειδικός στα τηλεοπτικά) ότι στο τέλος της διετίας θα έχει αθροιστικά αρνητικό πρόσημο η εν λόγω αγορά δικαιωμάτων. Άρα (για την ώρα) δεν μπορώ να επιρρίψω ευθύνες στην ΕΡΤ για το συγκεκριμένο θέμα. Γι αυτό μίλησα για «φαύλο κύκλο»…
Σ’ αυτό που σίγουρα συμφωνούμε, είναι στο να μην συνεχιστεί αυτή η απαξίωση ενος μουσικού διαγωνισμού με ιστορία. Προσωπικά δεν είμαι αισιόδοξος ούτε για την φετινή χρονιά.