Σύμφωνα με μία συνέντευξη που έδωσαν στο Eurovisionworld, οι φετινοί εκπρόσωποι της Νορβηγίας στο διαγωνισμό JOWST, η δημόσια τηλεόραση της χώρας τους (NRK) πιέζει την EBU για την αλλαγή ενός εκ των βασικών κανονισμών του διαγωνισμού. Ποιος είναι αυτός; Η απαγόρευση στη χρησιμοποίηση προ-ηχογραφημένων φωνητικών στα τραγούδια. Μέχρι στιγμής όλες οι φωνές στο διαγωνισμό πρέπει να είναι ζωντανές. Αυτό περιλαμβάνει πέρα από την πρώτη φωνή και τα φωνητικά. Το τραγούδι των JOWST Grab The Moment μετά το ρεφρέν περιλαμβάνει κάποιες “ηλεκτρονικές φωνές” που δεν μπορούν να αποδοθούν live. Η λύση που σκέφθηκε το συγκρότημα ήταν αυτοί οι ήχοι στο Κίεβο να αποδοθούν μέσω ενός keyboard.
Στη συνέντευξη τους όμως οι JOWST αποκάλυψαν ότι η NRK βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την EBU προκειμένου ο άνω αναφερόμενος κανονισμός να καταργηθεί, πριν ακόμα από τη Eurovision 2017. Για να γίνει αυτό απαιτείται απόφαση του Reference Group. Σε περίπτωση που πράγματι αποφασιστεί κάτι τέτοιο, θα είναι το δεύτερο σημαντικότερο πλήγμα στη Eurovision, μετά την πλήρη κατάργηση της ζωντανής ορχήστρας το 1999 και την ολοκληρωτική μετατροπή του θεσμού, από φεστιβάλ τραγουδιού σε ένα καθαρά τηλεοπτικό γεγονός, αφού όλα θα γίνονται προς τέρψη του οπτικού θεάματος και εις βάρος της μουσικής.
Συγνώμη για να αποδοθεί καλύτερα το τραγούδι της Νορβηγίας θα πρέπει να αλλάξουν τους κανονισμούς του διαγωνισμού; Να μετατρέψουν οι Νορβηγοί το τραγούδι τους…. Μην τα ισοπεδώσουμε όλα!! Σε λίγο θα θελήσουν να τραγουδούν τα τραγούδια και playback!! Έλεος!!!
Μάλιστα… Θυμίζω μόνο ότι: α) ο Jan Ola Sand είναι Νορβηγός και β) η Νορβηγία ήταν αυτή που πίεσε την EBU- και το πέτυχε- να θεσπιστεί το BIG 4 (μετέπειτα BIG 5), όταν το 1996 ο αποκλεισμός της Γερμανίας επιβάρυνε δραματικά την κρατική νορβηγική τηλεόραση που διοργάνωσε τότε τη Γιουροβίζιον.