Eurovision 2024-A’ Ημιτελικός: σκέψεις, παραλειπόμενα και trivia (ανανεώνεται)

Eurovision 2024-A’ Ημιτελικός: σκέψεις, παραλειπόμενα και trivia (ανανεώνεται)

Χθες ολοκληρώθηκε ο Α’ Ημιτελικός, δίχως εκπλήξεις, αφού εννέα από τις δέκα χώρες που προέβλεψε ο Stoiximan, όντως προκρίθηκαν. Γενικότερα trivia για τη φετινή Γιουροβίζιον μπορείτε να δείτε εδώ. Θα καταγράψουμε κάποιες σκέψεις δικές μας, οι οποίες ανήκουν στον γράφοντα και δεν αντικατοπτρίζουν τις θέσεις του Infe Greece, αλλά και στοιχεία που προέκυψαν από τη χθεσινή μετάδοση.

Μερικές παρατηρήσεις

-Το πρώτο μισό του ημιτελικού θεωρείται από κάποιους μη ευνοϊκό. Μολαταύτα, από τις οκτώ πρώτες χώρες προκρίθηκαν οι 6 (και μάλιστα οι πέντε πρώτες στη σειρά).

-Οι δύο καλλιτέχνιδες που επέστρεψαν φέτος, δηλαδή η Natalia Barbu και η Hera Björk δεν τα κατάφεραν. Δεν είχαν τραγούδι, όπως ούτε και η Πολωνή Luna

-Είναι γνωστό πως η Ισλανδία, η οποία πρωτοστατούσε στο να γίνει μποϋκοτάζ κατά του Ισραήλ, δέχθηκε ασφυκτικές πιέσεις από τη δημόσια τηλεόραση του Ισραήλ ΚΑΝ (δια στόματος Yogev Segal, ο οποίος ξεκίνησε διαδικτυακή εκστρατεία) και από την EBU να μην στείλει τον Παλαιστίνιο Bashar Murad. Η ισλανδική τηλεόραση, βέβαια, το διέψευσε δημόσια… To αποτέλεσμα, ωστόσο, ήταν ένας προαναγγελθείς αποκλεισμός.

Bashar Murad
Yogev Segal

-Πολλές συμμετοχές (η πολωνική, η σλοβενική, η νορβηγική κι η αγιομαρινιώτικη του άλλου ημιτελικού κλπ.) έχουν αποκρυφιστικά, μαγικά, ακόμα και σατανιστικά στοιχεία, με αποκορύφωμα την ιρλανδική (ξόρκι στα αραμαϊκά, κεριά, σελήνη, τατουάζ με συμβολισμούς κλπ).

-Η απουσία των επιτροπών έπληξε δύο χώρες, οι οποίες παραδοσιακά -ενίοτε σκανδαλωδώς- ευνοούνταν από αυτές. Μιλάμε για την Αυστραλία και το Αζερμπαϊτζάν. Δυστυχώς και οι δύο ερμηνεύτηκαν -έστω και εν μέρει- σε δικές τους γλώσσες. Η πρώτη έβγαινε κάπως χαοτική και το δεύτερο μάλλον καταστράφηκε από την αταίριαστη σκηνική παρουσία.

-Οι εθνικές γλώσσες τα πήγαν καλά. Είναι ευχάριστο το ότι παρατηρείται γενικότερα μια στροφή προς αυτές. Έτσι, λοιπόν, στον τελικό πέρασαν συμμετοχές στα Γαλλικά (Λουξεμβούργο), τα Λιθουανικά, τα Πορτογαλικά, τα Σερβικά, τα Σλοβενικά, τα Ουκρανικά.

Και του σαλονιού και του λιμανιού

-Από όλα “είχε ο μπαξές”: και τσίρκο και ποιότητα και εντυπωσιακά στησίματα επί σκηνής. Η Κύπρος αξιοπρεπής: ένα ποπ τραγούδι, το οποίο πέρασε από τα “σαράντα κύματα” μέχρι να βρεθεί στη Γιουροβίζιον, με ανάλογο στήσιμο και φρέσκα νιάτα επί σκηνής. Πιασάρικη η Λιθουανία, πολύ ποιοτική η Πορτογαλία. Η Ουκρανία, πέρα από εξαιρετικό τραγούδι και παρουσίαση, έχει γενικά το “κοκκαλάκι της νυχτερίδας”. Λίγο οι ψήφοι συμπάθειας, λίγο οι θρησκευτικές αναφορές, αναμενόμενη η πρόκριση. Η Σερβία, αν και υποτονική, τα κατάφερε, καθότι ήταν άκρως τηλεοπτικό αυτό που είδαμε. Πέρασαν και οι τρεις πρώην Γιουγκοσλαβικές. Η Raiven είναι εξαιρετική τραγουδίστρια. Εκρηκτική η Κροατία, απευθύνεται σχεδόν σε όλες τις ηλικίες (παραδοσιακές στολές, σεμεδάκια, αλλά και hard rock ήχος που θυμίζει αμυδρά Lordi), σε αντίθεση με τη Φινλανδία, η οποία μάλλον υποστηρίχθηκε από τα πιτσιρίκια. Το Λουξεμβούργο δεν υπήρχε περίπτωση να μην περάσει: τονίστηκε με έμφαση το ότι επιστρέφει μετά από 31 χρόνια, πρέπει λοιπόν κάπως να το κρατήσουν, για να μην κάνει άλλα τόσα, ώσπου να το ξαναδούμε. Η μικρή Εβραιοπούλα Tali, όπως και το Bambie Thug, “έκλεισαν το μάτι” στο Ισραήλ, η πρώτη λόγω καταγωγής και το άλλο με την πεντάλφα. Επιπλέον, όπως τόνισε η παρουσιάστρια, είναι το πρώτο non binary άτομο στη Γιουροβίζιον, αλλά και μισό από Σουηδία, μισό από Ιρλανδία, άρα ενδεχόμενη νίκη του θα ικανοποιήσει και τις δύο χώρες (πιο εξόφθαλμο πρόμο δεν γίνεται!). Ακόμα και η εισαγωγή του στο νοσοκομείο (που μας θύμισε ανάλογη κατάσταση με τις Tatu το 2003) μπορεί να ήταν και διαφημιστικό κόλπο… Προσωπικά, βρίσκω το θέαμα τρομακτικό, αποκρουστικό και με λάθος μηνύματα, αλλά στον κόσμο αρέσει η θεατράλε παρουσίασή του. Επομένως, υπάρχει -για μια σειρά από λόγους- ένα άνευ προηγουμένου “σπρώξιμο”. Να δούμε μέχρι πού θα φτάσει.

Η έναρξη και τα διαλείμματα

Ελένη Φουρέιρα (και όχι Έλενα-όπως ακούσαμε από τους σχολιαστές), Eric Saade και Chanel ερμήνευσαν τις συμμετοχές τους στην έναρξη. Το απόσπασμα με τον Eric αποκλείστηκε από τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης διότι εμφανίστηκε με παλαιστινιακή μαντήλα τυλιγμένη στο χέρι, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τη γενοκτονία στη Γάζα. Πάντως η Ελένη έφερε τύχη στη Silia.

-Στο διάλειμμα είδαμε τον Johnny Logan, δηλαδή τον βασιλιά της Γιουροβίζιον, να ερμηνεύει το Euphoria της βασίλισσας του διαγωνισμού, Loreen. Μια υπέροχη στιγμή, συνοδεία μικρής συμφωνικής ορχήστρας. Σύμφωνα με την εφημερίδα “Aftonbladet”, επρόκειτο να το πουν μαζί ως ντουέτο, αλλά η Loreen αρνηθηκε. Ο Johnny, πάντως, έφερε γούρι, στο Bambie Thug, το οποίο όλο και ανεβαίνει από εκεί που το είχαν ξεγραμμένο.

-Ο Σουηδο-Ιταλός Benjamin Ingrosso (SWE 18) ερμήνευσε play-back τις επιτυχίες του “Look Who’s Laughing Now”, “Kite” και “Honey Boy”. Μητέρα του είναι η γνωστή από τα Melodifestivalen, Pernilla Wahlgren, η οποία παραλίγο να εκπροσωπήσει τη Σουηδία το 2003.

Διασημότητες που θα ανακοινώσουν τους βαθμούς

-Να κάνουμε λίγο spoiler; Βαθμούς θα δώσουν οικεία ονόματα, όπως η Aysel (AZE 09), o Käärijä (FIN 23), ο οποίος θα εμφανιστεί ως καλεσμένος στην έναρξη του Β’ Ημιτελικού, η Natasha St-Pier (FRA 01), η Sopho (GEO 07), o Paul Harrington (IRL 94), η Nikki de Jager ή Nikki Tutorials (παρουσιάστρια 2020, 2021), η Viki Gabor (JESC 19), η Soraya (SPA 09), η Jamala (UKR 16), διάφοροι δημοσιογράφοι που έχουν δώσει και άλλες χρονιές τις βαθμολογίες (ναι, και ο Λουκάς Χάματσος) και φυσικά η Έλενα Παπαρίζου (GRE 01, 05)!

-Θα σταθώ στη μαγική Désirée Nosbusch (η νεότερη παρουσιάστρια όλων των εποχών-19 ετών το 1984), η οποία έγινε ηθοποιός και επέστρεψε φέτος, 40 χρόνια μετά, ως συμπαρουσιάστρια στον εθνικό τελικό του Λουξεμβούργου και τώρα στην ανακοίνωση των βαθμών.

Μερικές ακόμα σκόρπιες πληροφορίες

-Χώρες / περιοχές που μεταδίδουν χωρίς να μετάσχουν είναι το Κόσοβο, το Μαυροβούνιο, η Βόρεια Μακεδονία, οι Σλοβακία, οι ΗΠΑ και η… Χιλή! Αρνήθηκαν να μεταδώσουν η Ρουμανία και η Ουγγαρία.

-Οι Έλληνες σχολιαστές, Θανάσης Αλευράς και Ζερόμ Καλούτα, είχαν τρακ, έκαναν λάθη, όπως το να μπερδεύουν τη σειρά εμφάνισης των χωρών: Γερμανία αντί του ορθού Ηνωμένο Βασίλειο και Σουηδία αντί για Γερμανία, με αποτέλεσμα να μας λένε για τους Marcus & Martinus, ενώ βλέπαμε τον… Isaak.

-Ιδού οι τηλεθεάσεις χθες

-H Tajči (YUG 90) ερμήνευσε στο Euroclub τη φετινή συμμετοχή της Κροατίας!

-Παρατηρήσαμε γενικότερα ότι σε πολλές συμμετοχές (π. χ, Πολωνία, Κροατία, Πορτογαλία κλπ.) όλοι ή κάποιοι από τους χορευτές/μουσικούς εμφανίζονται με τα πρόσωπα καλυμμένα!

-Η βρετανική κατασκευή ζυγίζει πάνω από 40 κιλά… Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να την αποσυναρμολογούν ήδη από την τελευταία γέφυρα του λάιβ….

-Οι Nicole & Hugo (BEL 73) αναγνωρίστηκαν επίσημα ως το πρώτο singing & dancing act στην ιστορία του διαγωνισμού.

2 σκέψεις για το “Eurovision 2024-A’ Ημιτελικός: σκέψεις, παραλειπόμενα και trivia (ανανεώνεται)

  1. Θεωρώ απαράδεκτη από κάθε άποψη την εμφάνιση της Ιρλανδίας. Σατανισμός και μαύρη μαγεία επί σκηνής…. Ένα θέαμα το οποίο δεν επιτρέπεται, κατά τη γνώμη μου, να παρακολουθήσουν παιδιά. Κάποτε η Eurovision παρακολουθούνταν από όλη την οικογένεια, τώρα όμως μετά τα θεάματα που είδαμε δεν νομίζω οτι επιτρέπεται. Ως εκπαιδευτικός θεωρώ οτι η η EBU πρέπει να βάλει κάποια όρια, αλλιώς ας μας πει οτι η EUROVISION είναι ένα θέαμα για άνω των 18…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.