Πλήρης δικαίωση για το infegreece, καθώς όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο μας, τα ποσά που είχαν συζητηθεί την περασμένη Πέμπτη δεν ήταν τελικά. Σύμφωνα με νέο άρθρο του newsit, τα ποσά που εν τέλει ζητά η ΕΡΤ από τους υποψήφιους για τον ελληνικό τελικό είναι χαμηλότερα από αυτά που είχαν αρχικά συζητηθεί. Πιο συγκεκριμένα, ενώ αρχικά είχε συζητηθεί εγγυητική ύψους 100.000 ευρώ, το ποσό έπεσε αρκετά και πλέον γίνεται λόγος για εγγυητική 20.000 ευρώ.
Η επιστολή της ΕΡΤ αναφέρει τα εξής:
«Ρητά συμφωνείται ότι η Εταιρεία, προκειμένου να συμμετέχει στον Ελληνικό Τελικό, αναλαμβάνει επίσης την υποχρέωση να εκδώσει έως και τις 12 Φεβρουαρίου 2018 εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης όλων ανεξαιρέτως των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει με το παρόν, αναγνωρισμένου τραπεζικού ιδρύματος της ημεδαπής, ποσού είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000,00€), σύμφωνα με υπόδειγμα που προσαρτάται στο παρόν. Η μη προσκόμιση στην Ε.Ρ.Τ. της ως άνω εγγυητικής επιστολής έως την ορισθείσα ανωτέρω ημερομηνία θα συνεπάγεται αυτόματα τον αποκλεισμό της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ από τον Ελληνικό Τελικό. Σε περίπτωση που α) το τραγούδι, με το οποίο θα συμμετέχει η ΕΤΑΙΡΕΙΑ στον Ελληνικό Τελικό δεν προκριθεί, η ανωτέρω εγγυητική επιστολή θα επιστρέφεται στην ΕΤΑΙΡΕΙΑ έως τις 12 Μαρτίου 2018, β) αν το τραγούδι προκριθεί, η ανωτέρω εγγυητική επιστολή θα παραμείνει στην αρμόδια υπηρεσία της Ε.Ρ.Τ. μέχρι τις 20.05.2018 και θα επιστρέφεται στην ΕΤΑΙΡΕΙΑ μετά την έκδοση βεβαίωσης της αρμόδιας υπηρεσίας της Ε.Ρ.Τ. για την εκτέλεση όλων των προβλεπόμενων στην παρούσα υποχρεώσεων της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, συμπεριλαμβανομένης της εξόφλησης όλων των οικονομικής φύσεως υποχρεώσεών της. Η εξόφληση θα αποδεικνύεται με την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του νομίμου εκπροσώπου της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, που θα συνοδεύεται από τα αντίγραφα των σχετικών νομίμων παραστατικών».
Η ΕΡΤ όμως προειδοποιεί ότι θα υπάρξει και ποινική δίωξη αν δεν γίνουν τα δέοντα:
“Σε κάθε περίπτωση, πλην ανωτέρας βίας, μη εμπρόθεσμης ή μη προσήκουσας ή μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, όπως αυτές ορίζονται στο παρόν, θα καταπίπτει σε βάρος της ποινική ρήτρα ποσού ενενήντα χιλιάδων ευρώ (90.000,00€). Το ποσό αυτό συμφωνείται δίκαιο, εύλογο και ανταποκρινόμενο στην ελάχιστη ζημία που θα υποστεί η Ε.Ρ.Τ., λόγω της ασυνέπειας της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ και του κλονισμού της αξιοπιστίας της έναντι των τηλεθεατών και της EBU, χωρίς να απαιτείται απόδειξη της ζημίας.”
Βλέπουμε ότι τελικά η ΕΡΤ αναφέρεται αποκλειστικά σε εγγυητική (και όχι συναλλαγματική ή επιταγή). Μέχρι την επόμενη Δευτέρα οι τρεις δισκογραφικές θα πρέπει να έχουν καταθέσει τα συμφωνητικά.
Ο Γρηγόρης Μελάς επίσης αφήνει ενδεχόμενο να γίνουν ενστάσεις όταν θα δημοσιοποιηθούν τα υποψήφια τραγούδια:
“Βέβαια δεν αποκλείεται όταν δοθούν κι επίσημα τα τραγούδια στη δημοσιότητα να υπάρξουν… ενστάσεις που προς το παρόν έχουν υποβληθεί… ανεπίσημα.”
Σας υπενθυμίζουμε ότι ο ελληνικός τελικός θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου.
Καμία δικαίωση για κανέναν ζητάνε εγγυητική 20000 και 90000 ποινική ρήτρα όπως μόλις μου επιβεβαίωσε ένας εκ των 3 καλλιτεχνών δηλαδή να βάλει το κεφάλι σε ντουρβα η κάθε εταιρία ουσιαστικά για 110000 και με ασάφεια από την ΕΡΤ τελικά τι θεωρεί σωστό η όχι οποίος από τους 3 τα δώσει θα είναι σαν να παίζει ρουλέτα η διαδικασία εντελώς στον αέρα και στημένη μου φαίνεται
“Όσο αφορά τώρα τα ποσά που γράφονται και τα οποία ζήτησε η ΕΡΤ από τις δισκογραφικές, να πούμε ότι έγινε μία συζήτηση χωρίς κάτι δεσμευτικό ακόμα. Οι δύο πλευρές συζήτησαν σε πολύ θετικό κλίμα και υπήρξε δέσμευση για αμφότερες εγγυήσεις. Οι δισκογραφικές πρότειναν και άλλους τρόπους για την εξασφάλιση αυτών των εγγυήσεων από πλευράς τους, ενώ η ΕΡΤ δια μέσου του νομικού της τμήματος δεσμεύθηκε για έγκαιρη απάντηση σε αυτές τις προτάσεις.”
Αυτά γράφουμε στο προηγούμενο μας άρθρο κ σε αυτό αναφερόμαστε αγαπητε… Τα όσα γράφηκαν ήταν απλά συζητήσεις μεταξύ της ΕΡΤ κ των εταιρειών. Η ΕΡΤ τώρα επίσημα ζητά ένα ποσό, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με όσα γράφηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Όπως ορθά έγραφε το Newsit, αλλά κ εμείς ήταν σκέψεις κ συζητήσεις κ όχι κάτι επίσημο. Εν ολίγοις εγγυητική 20.000 € είναι η τελική κ μόνη απαιτηση.
Όχι εγγυητική 20000 συν 90000 ποινική ρήτρα Δικηγορος δεν είστε ; Γιατί παρουσιάζετε το 1 σκέλος και όχι το 2 ;
Γιατι η ποινική ρήτρα δεν ζητείται. Είναι εχέγγυο προκειμένου να είναι βέβαιος ο συμβαλλόμενος για τα συμφωνημένα. τα 20.000 € ζητά η ΕΡΤ, τα 90.000 € θα τα ζητήσει στην περίπτωση που δεν ικανοποιήσει ο αντισυμβαλλόμενος τα συμφωνημένα. Ουσιαστικά τους λέει αν δεν έχετε τα 20.000 € μην το υπογράψετε γιατί μετά οι έννομες συνέπειες θα είναι πολύ χειρότερες. Επειδή ακριβώς είμαι δικηγόρος τα επισημαίνω..
Καλό θα είναι λοιπόν όλοι που εκφέρουν άποψη να γνωρίζουν τι σημαινουν όλοι αυτοι οι όροι. Επίσης την ποινική ρήτρα τη διεκδικείς σε δεύτερο βαθμό δικαστικά. Τα ποσά για τη συμμετοχή τους στον ελληνικό τελικό είναι η εγγυητική των 20.000 €, αυτό είναι ξεκάθαρο απο το συμφωνητικό. Όλα τα υπόλοιπα είναι σε δεύτερο κ τρίτο χρόνο και πάντα σε περίπτωση αντισυμβατικής συμπεριφοράς των δισκογραφικών. Ας μην παραπληροφορούμε.
1) Πώς είναι δυνατόν ενώ το κόστος συμμετοχής και προώθησης του τραγουδιού που θα επιλεγεί είχε αρχικά εκτιμηθεί στα 100.000 ευρώ, ξαφνικά να πέφτει τα 20.000; Τόσο μπακαλίστικους υπολογισμούς είχε κάνει αρχικά η ΕΡΤ;
Προφανώς όχι, απλά -όπως λέγαμε κάποιοι- καμία εταιρεία δεν θα βρεθεί αυτές τις εποχές να δώσει 100 χιλιάρικα για ένα προιόν αμφίβολης εμπορικής επιτυχίας.
Τα υπόλοιπα λοιπόν χρήματα μέχρι τα 100.000 που προφανέστατα θα χρειαστούν για μία σωστή συμμετοχή, ποιός θα τα πληρώσει αγαπητή ΕΡΤ, αφού χορηγούς είναι φανερό ότι δεν θες και δεν ξέρεις να βρεις; Μήπως τελικά οι έλληνες φορολογούμενοι, τους οποίους εδώ και καιρό διέδιδες ότι ταχα ήθελες να προστατεψεις από το να πληρώσουν για ένα “πανηγυράκι”;
2) Όμως ο Μελάς γράφει και κάτι άλλο σημαντικό, που δεν αναφέρεται εδώ:
“Βέβαια δεν αποκλείεται όταν δοθούν κι επίσημα τα τραγούδια στη δημοσιότητα να υπάρξουν… ενστάσεις που προς το παρόν έχουν υποβληθεί… ανεπίσημα.”
Ποιός ενστάσεις έχουν ήδη διατυπωθεί για τα τραγούδια που έχουν φτάσει στην τελική φάση, οι οποίες αναμένεται να πυροδοτηθούν εκ νέου όταν γίνουν ευρέως γνωστά;
“Τέλος αν και επιθυμία της ΕΡΤ είναι η διαδικασία να διεξαχθεί ομαλά, εντούτοις αν υπάρξουν εξελίξεις που θα τινάξουν τον Ελληνικό Τελικό στον αέρα από… άλλους υπαίτιους ή αν ακόμα και διαπιστωθεί ότι τα τραγούδια δεν είναι… όπως πρέπει να είναι, τότε να θυμίσω ότι η δημόσια τηλεόραση έχει το δικαίωμα να κάνει ό,τι πιστεύει ορθό για την αξιοπρεπή συμμετοχή της χώρας μας στο φετινό διαγωνισμό της Eurovision.”
Δεν γνωρίζει ακόμα η ΕΡΤ αν τα τραγούδια είναι σύμφωνα με τους όρους που εξαρχής είχε θέσει; Μπορεί δηλαδή ακόμα και τώρα να μην είναι (πχ να μην έχουν αποκλειστικά ελληνικό στίχο όπως απαιτουσε, λέω εγώ); Πώς τότε προέκρινε αυτά και έκοψε άλλα για τους ίδιους λόγους;
Ισως εννοει τους αγγλικους στιχους της Κετιμε
Και περιμένει η ΕΡΤ να δημοσιοποιηθεί το τραγούδι, για να καταθέσουν ένσταση οι άλλοι που κόπηκαν; Γιατί, ντρέπετε η ίδια να τους πει να αλλάξουν τους στίχους;
Δηλαδή μιλάμε για ένα τραγούδι που δε θα ‘πρεπε να είχε καν προκριθεί στον τελικό, μιας και δεν πληρούσε τους όρους της ΕΡΤ (αποκλειστικά ελληνικό στίχο, ελληνικό ηχόχρωμα – τον καλλιτέχνη υψηλών φωνητικών ικανοτήτων τον έκαναν όλοι γαργάρα). Όταν μιλούσα ότι προωθείται συγκεκριμένος καλλιτέχνης από το κόμμα κάποιοι έσπευσαν να με κατηγορήσουν ότι είμαι προσβλητικός. Ο κ. Μελάς δηλαδη μας προετοιμάζει με λίγα λόγια για ένα επερχόμενο μπάχαλο; Μετα χαράς να γίνει. Γιατί όλα φέτος από την αρχή ήταν ενα μπάχαλο.
Το ποσο της εγγύησης δεν το σχολιάζω, έπεσε μεγάλο παζαρι.
Μέχρι τον ελληνικό τελικό θα ακούσουμε κι άλλα… Υπομονή να έχουμε
Aν θα γίνει. Γιατί με όλες αυτές τις αναφορές για γκρίνιες και ενστάσεις, μέχρι ματαίωσης του διαγωνισμού, που θα πυροδοτηθούν με τη δημοσίευση των τραγουδιών, για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου μου μοιάζει το άρθρο.
Δε το αποκλείω αλλά δε φταίνε σε τίποτα ούτε η Τερζή, ούτε η Κετιμε, ούτε οι Χοροσταλίτες για όλο αυτό το μπάχαλο γιατί στο τέλος ο καλλιτέχνης που πάει πληρώνει τα σπασμένα
Ημαρτον πια! Ο ορισμος του μπαχαλου και της ανικανοτητας εκει στην ερτ!καλα δε βαρεθηκαν να ευτελιζουν ετσι ενα τοσο κερδοφορο προιον;Εναν απλο εθνικο τελικο θα κανουν με 3(!)τραγουδια δεν ειναι δα και san remo η melodifestivalen… Aν δε μπορουν μονοι τους ας αναζητησουν χορηγους η ακομα και συνδιοργανωτες(οπως το 2013-2015)και οχι να ευτελιζουν την ολη διαδικασια και να ευτελιζονται και οι ιδοι…
Νομίζω ότι πλέον φτάσαμε (επιτέλους!) στο τέλος.
Αφού οριστικοποιήθηκαν και τα οικονομικά, σίγουρα πλέον θα έχουμε Ελληνικό τελικό. Μακάρι να ακούσουμε όμορφα τραγούδια και ας αφήσουμε τα “παρατράγουδα” στην άκρη. Κάποια είχαν βάση, κάποια όχι. Τα σχολιάσαμε, τα αναλύσαμε, διαμαρτυρηθήκαμε…, αλλά κάπου εδώ νομίζω ότι πρέπει να ασχοληθούμε με τα τραγούδια μας.
Ανυπομονώ να έρθει η ερχόμενη Δευτέρα που θα τ’ ακούσουμε για πρώτη φορά!
Καλή επιτυχία και στους 3 υποψήφιους!
Πολυ σωστό σχόλιο!
Για δεύτερη φορά θα συμφωνήσω με τον gogos… ας ακούσουμε τα τραγούδια και μακάρι να τα καταφέρουν οι 3 εταιρίες να προσκομίσουν ότι ζητάει η ΕΡΤ
Προφανώς καμία από αυτές τις εταιρείες δεν πρόκειται να βρει τράπεζα που θα της εκδώσει εγγυητική για 90 χιλιάρικα, οπότε τώρα ζητάνε 20 και για το υπόλοιπο βάζουν ποινική ρήτρα σε ένα συμβόλαιο, η οποία όμως σε αντίθεση με την εγγυητική δεν είναι άμεσα εισπράξιμη από την τράπεζα αλλά προϋποθέτει αγωγές και δικαστήρια που στην Ελλάδα τραβάνε χρόνια.
Βεβαίως υπάρχει και το επιχείρημα ότι οι τράπεζες θα ζητήσουν πλήρη κάλυψη με μετρητά προκειμένου να εκδώσουν την εγγυητική οπότε, ακόμα κι αν μια εταιρεία έχει τόσα λεφτά, θα είναι δεσμευμένα και δεν θα μπορεί να τα χρησιμοποιήσει. Από αυτή την άποψη έχει νόημα να ζητηθεί χαμηλότερη εγγυητική, παρά το γεγονός ότι η ποινική ρήτρα καθόλου δεν καλύπτει την ΕΡΤ από χασούρα σε περίπτωση που συμβεί κάτι.
Ακριβως έτσι είναι η κατάσταση. Η ΕΡΤ ουσιαστικά ζητά την εγγυητική των 20.000 € και σε περίτπωση που η δισκογραφική που πάει Λισαβόνα, δεν ικανοποιήσει τις δεσμεύσεις της από το ιδ. συμφωνητικό η ΕΡΤ νομιμοποιείται για διεκδίκηση ποινικής ρήτρας 90.000. Βεβαια όποιος είναι κ λίγο υποψιασμένος με αυτά τα ζητήματα θα πρέπει να ξέρει πόσο δύσκολη είναι η ευδοκίμηση μίας τέτοιας αγωγης στην Ελλάδα. Με την ιδιότητα του δικηγόρου νομίζω ότι τα μελανά σημεία του συμφωνητικού που θα δυσκολέψουν κ τις εταιρείες είναι ο χρόνος που θα επιστρέψει η ΕΡΤ την εγγυητική (το συμφωνητικό λέει για το Μάρτιο ενώ θα μπορούσε στις 23/2 αμέσως μετά τον τελικό- μιλάμε πάντα για τους δύο που θα χάσουν), αλλά και κάποιοι άλλοι όροι που θέλουν διευκρίνηση (όπως η καλλιτεχνική δνση και ο τρόπος που θα καλύπτονται οι δαπάνες).
Oπότε η ΕΡΤ δέχεται ότι με το ποσό των 20.000 μπορεί να καλύψει τη συμμετοχή και την προώθηση του όποιου τραγουδιού επιλεγεί (τα 90.000 ζητώνται “ως ποινή” μόνο σε περίπτωση αθέτησης όρων της συμφωνίας, και καμία σχέση δεν έχουν με τις δαπάνες που θα απαιτήσει η συμμετοχή αν όλα πάνε καλά).
1ον) Γιατί τότε αρχικά ζητούσε 100.000 ευρώ από τις εταιρίες;
2ον) Κοροιδευόμαστε ότι υπάρχει περίπτωση αυτό το ποσό να καλύψει τα κόστη για να μπορέσει να συμμετέχει ένα τραγούδι στη Eurovision, όχι με κανένα πολυτελή τρόπο, αλλά έστω και στοιχειώδη;
Όχι ακριβώς. Τους λέει ότι για ένα σοβαρό στήσιμο της συμμετοχής απαιτούνται 90 χιλιάρικα. Αλλά αν απαιτήσει εγγυητική για τόσα, η τράπεζα το πιθανότερο είναι να ζητήσει αντίστοιχο ποσό σε μετρητά ως αντίκρισμα. Οπότε ακόμα κι αν έχουν τόσα λεφτά, θα είναι δεσμευμένα στην τράπεζα. Από την άλλη βέβαια, αν η εταιρεία που θα πάει τελικά αποδειχτεί αφερέγγυα και δεν έχει να διαθέσει το ενενηντάρι, άντε τρέχα να την κυνηγήσεις στα δικαστήρια.
Αν θέλετε την άποψή μου, τίποτα σοβαρό δεν προμηνύουν όλα αυτά και κυρίως το γεγονός ότι οι διαπραγματεύσεις γίνονται δημόσια μέσω διαρροών ενώ το οικονομικό θα έπρεπε να είχε λυθεί προ πολλού εντελώς διαφορετικά. Αλλά μακάρι να βγω ψεύτης.
Οι συγκεκριμένοι όροι της ΕΡΤ που διαβάζουμε δεσμεύουν την εταιρεία της οποίας το τραγουδι θα επιλεγεί να επενδύσει για λογαρισμό της ΕΡΤ το ποσό των 90.000 ευρώ για την συμμετοχή του τραγουδιού στη Λισαβόνα; Ναι ή όχι;
Nαι αλλα δεν χρειάζεται να έχουν άλλα τόσα ως (πιθανό και απολυτως αναμενόμενο) κάλυμμα για την εγγυητική.
Oι όροι της ΕΡΤ δεν δεσμεύουν την όποια δισκογραφική να δώσει ούτε ευρώ παραπάνω από τα 20.000.