Ο καλλιτέχνης
Η επιλογή του νεαρού Ουαλλού Jon (Jonathan) Lilygreen (ο οποίος μέχρι τότε έδινε street concerts και εμφανίσεις σε pub) έγινε μέσω διαδικτύου: οι συνθέτες, Νάσος Λαμπριανίδης και Μελής Κωνσταντίνου, έψαχναν κάποιον να ερμηνεύσει το συγκεκριμένο τραγούδι, ο νεαρός απάντησε μέσω του παραγωγού του Jon Gregory, και τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία. Ουσιαστικά ένα γκρουπ, το οποίο είχε έδρα την Ουαλλία (οι Islanders), μαζί με την σκόπιμη προσθήκη ενός Κύπριου μουσικού, ο οποίος δεν συνεργάστηκε έκτοτε μαζί τους, εκπροσώπησαν το νησί. Το 2011, και για μικρό διάστημα, αποτέλεσε συνθετικό δίδυμο με τον Jon Maguire. Κυκλοφόρησαν τρία single και έδωσαν 50 συναυλίες προτού χωρίσουν. Για κάποιο διάστημα τραγουδούσε με τη μπάντα Brotherhood. Το 2017 διαγωνίστηκε στο X Factor UK, αγνώριστος, έχοντας αφήσει μουστάκι. Η πορεία του σταμάτησε πριν από τις 6 καρέκλες, με την μία εκ των οποίων να πηγαίνει στον Slavko Kalezić (MNE 17). μέχρι σήμερα έχει κυκλοφορήσει κάποια τραγούδια, χωρίς μεγάλη επιτυχία.
Τα προεόρτια και ο εθνικός τελικός
Ήδη από τις 5 Οκτωβρίου του 2009 το ΡΙΚ προκήρυξε διαγωνισμό, ο οποίος έληγε στις 27 Νοεμβρίου. Μπορούσαν να υποβάλουν τραγούδια Κύπριοι, αλλά και Ευρωπαίοι πολίτες που ζούσαν στο νησί τουλάχιστον για δύο χρόνια. Μια 7μελής επιτροπή επέλεξε από τα 70 τραγούδια που υπεβλήθησαν αρχικά 20 τραγούδια, πριν καταλήξει στα 10 του τελικού. Στις 24 Δεκεμβρίου ανακοινώθηκε η σειρά εμφάνισης των τραγουδιών, καθώς και επιπλέον λεπτομέρειες για τον τρόπο διεξαγωγής του τελικού.
H πληροφορία ότι το τραγούδι δεν είχε αρχικά συμπεριληφθεί στη δεκάδα του κυπριακού τελικού δεν ισχύει· στην πραγματικότητα, οι δημιουργοί απέσυραν ένα άλλο δικό τους τραγούδι που είχε προκριθεί, για να αυξήσουν τις πιθανότητές τους. Το αντικατέστησε το άσμα «Waiting». Επίσης, ο Hovig Demirjan (CYP 17), κατάφερε να πάρει άδεια από τις εμπλεκόμενες δισκογραφικές, χάρη στην αποχώρησή του από το ελληνικό X-Factor. In extremis ακυρώθηκε το τραγούδι «Play», που θα ερμήνευαν οι Deep Zone (BUL 08), διότι είχε ακουστεί από πριν. Στους υποψήφιους συναντάμε και τον Ευαγόρα Ευαγόρου (CYP NF 06, 15).
Παρόλο που πέρασε στον τελικό της Γιουροβίζιον (βοήθησε και η προώθηση με τη μπάντα να τραγουδά διαρκώς στο press center), ίσως η επιλογή του Κωνσταντίνου Χριστοφόρου με το Angel να ήταν καλύτερη (στο πλευρό του και ο Δημήτρης Μανιάτης από το X-Factor, μια παρουσία που συζητήθηκε θετικά). Την παρουσίαση στον εθνικό τελικό της 7ης Φεβρουαρίου, ο οποίος έγινε και πάλι στα τηλεοπτικά στούντιο της κρατικής τηλεόρασης, έκανε ο ηθοποιός Ανδρέας Γεωργίου. Φιλοξενούμενος καλλιτέχνης ο Γιώργος Παπαδόπουλος.
Το φιλμάκι και κάποια παραλειπόμενα
Το φιλμάκι, γυρισμένο σε στούντιο ηχογραφήσεων, μια παραλία της Λάρνακας, αλλά και το αεροδρόμιο της πόλης, σκηνοθέτησε η Αμάντα Πελεντρίτου και αφηγείται μια απλή ερωτική ιστορία. Ο συνθέτης, Νάσος Λαμπριανίδης, δήλωνε πως δεν είχε πάει για διακοπές και πως δεν θα γύριζε πίσω στην Κύπρο πριν από την Κυριακή (δηλαδή πριν από τον τελικό). Κανένας δεν τον είχε πιστέψει τότε, αλλά τους διέψευσε όλους. Και ένα απρόοπτο, όπως το διαβάσαμε σε χιουμοριστικό blog, που φέρεται να συνέβη κατά τη μετάδοση του ημιτελικού: μόλις ανακοινώθηκε ο φάκελος της Κύπρου με την πολυπόθητη πρόκριση, χάθηκε ο ήχος των σχολιαστών, έτσι οι τηλεθεατές ανησύχησαν μήπως η Μελίνα Καραγεωργίου, που έκανε τη μετάδοση, είχε λιποθυμήσει από τη χαρά της!!!
[Η πρώτη βαθμολογία ανήκει στην επιτροπή, η δεύτερη στην τηλεψηφοφορία και η τελευταία είναι το σύνολο των δύο]
1 | Angel | Άγγελος | Constantinos Christoforou
(Κωνσταντίνος Χριστοφόρου) |
10 | 7 | 17 | 2ο |
Κωνσταντίνος Χριστοφόρου / Ζήνων Ζηντίλης | |||||||
2 | I’m gonna be… | Θα είμαι… | Evagoras Evagorou
(Ευαγόρας Ευαγόρου) |
3 | 4 | 7 | 8ο |
Μάριος Μελέκης & Χρήστος Φιλίππου / Ανθή Πάσιη | |||||||
3 | Life looks better in spring | Η ζωή φαίνεται καλύτερη την άνοιξη | Jon Lilygreen & The Islanders | 12 | 12 | 24 | 1ο |
Νάσος Λαμπριανίδης & Μελής Κωνσταντίνου / Νάσος Λαμπριανίδης | |||||||
4 | Goodbye | Αντίο | Hovig Demirjian | 5 | 10 | 15 | 3ο |
Βαλέρια Παρτάλη / Βαλέρια Παρτάλη | |||||||
5 | Rhapsody | Ραψωδία | Vivian Douglas | 2 | 2 | 4 | 9ο |
Λιάνα Βαρναβίδου / Λιάνα Βαρναβίδου & Ελένη Αντωνίου | |||||||
6 | You gotta go | Πρέπει να φύγεις | Anthi Pashi
(Ανθή Πάσιη) |
8 | 5 | 13 | 5ο |
Ανθή Πάσιη /Ανθή Πάσιη | |||||||
7 | Island of love | Νησί της αγάπης | Constantinos Kontozis & Soulthrow
(Κωνσταντίνος Κοντόζης) |
7 | 8 | 15 | 3ο |
Κωνσταντίνος Κοντοζής / Κωνσταντίνος Κοντοζής | |||||||
8 | Waiting | Περιμένοντας | Andreas Economides
(Ανδρέας Οικονομίδης) |
6 | 3 | 9 | 7ο |
Χριστόδουλος (Chris) Χαραλαμπίδης & Ανδρέας Οικονομίδης / Χριστόδουλος Χαραλαμπίδης & Ανδρέας Οικονομίδης | |||||||
9 | Like a woman | Σαν γυναίκα | Nicole Paparistodemou
(Νικόλ Παπαριστοδήμου) |
4 | 6 | 10 | 6ο |
Mike Connaris / Mike Connaris |
*ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ | Play | Παίξε | Deep Zone | – | – |
Miglena Staneva / Miglena Staneva |
Οι Islanders
Το τραγούδι ερμηνεύεται από ένα πολυεθνικό γκρουπ, τους Islanders. Είναι η Νορβηγή Sylvia Strand στο πιάνο, ο σύντροφός της, Σκώτος Jon (Jonathan) Gregory στα ντραμς, ο Κύπριος Charalambos Kallona (Χαράλαμπος Καλλονά) στο μπάσο, η Αγγλίδα Katherine Squire στα φωνητικά, η οποία έχει παίξει και σε δύο ταινίες, ο Ουαλλός Sean (Lee) Watts στα φωνητικά, ο οποίος σήμερα είναι παντρεμένος με ένα παιδί και εργάζεται στο Clarach Bay Holiday Village. Η Sylvia Strand έχει συνεργαστεί συχνά με τον επαγγελματία μουσικό παραγωγό Jon Gregory σε soundtrack ταινιών και τηλεοπτικών σειρών, όπως το πολύκροτο “Fearless”, τόσο στη Νορβηγία (μάλιστα το 2016 ήταν υποψήφιοι για μουσικό βραβείο), όσο και στην Αγγλία. Γνωρίστηκαν, όταν εκείνη σπούδαζε τραγούδι και μετά έκανε μεταπτυχιακό στην Ουαλλία (πιο πριν είχε σπουδάσει σύνθεση και μουσικολογία στο Πανεπιστήμιο του Όσλο και είχε συνεργαστεί με ροκ και τζαζ γκρουπ). Το όνομα του συγκροτήματος παραπέμπει και στο ίδιο το νησί, αλλά και στους Island (CYP 81). Το τραγούδι ανέβηκε στο #22 του UK Indie Chart. Άλλα τραγούδια τους (χωρίς τον Χαράλαμπο Καλλονά, ο οποίος προστέθηκε μόνο και μόνο για να είναι η συμμετοχή τους έγκυρη): “International Woman of Mystery”, “Nadolig Rhondda”, “I don’t recall”, “See it for yourself”.
Μερικά παραλειπόμενα
Βρετανική εφημερίδα (η Telegraph) έγραψε: “British band to represent Cyprus in Eurovision Contest”. Τα μέλη δήλωναν έκπληκτα, διότι κέρδισαν γνωστούς Κύπριους καλλιτέχνες. Είναι, πάντως, το πρώτο άσμα σε κυπριακό τελικό που πήρε το απόλυτο άριστα από κοινό και επιτροπή (50%-50%), με δεύτερο το “La, la love” με την Ήβη Αδάμου. Άνετη ερμηνεία επί σκηνής, με τον Jon στα άσπρα και τους υπόλοιπους στα μαύρα. Το στυλ του νεαρού, απλού τραγουδιστή με την κιθάρα, ευδοκιμεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια στον διαγωνισμό (James Fox, Tom Dice, Paradise Oscar κλπ.). Αξίζει να σημειωθεί πως τo άσμα παρουσιάζει δύο παραδοξότητες: α) ο τίτλος του δεν εμφανίζεται πουθενά μέσα στο τραγούδι αυτούσιος και β) δεν υπάρχει γέφυρα.
Οι στίχοι
Time changes everything, even you and I have changed
The rain, the winter spring has made us fade away
I still remember everything, that ol’ December, the fears, the cold
I really wonder how you feel on these nights so alone
I hope someday you’ll see me
I hope someday you’ll spot me in the crowd
Take my hand and kiss me
I hope someday you’ll say my name out loud
(Tell me) Tell me about your feelings
Tell me about your stories
Look into my eyes and come on closer
And make me immortal with a kiss
(Tell me) Tell me about your feelings
Tell me about your stories
We know it’s over, so tell me it’s over
And life will be better in spring
Time changes everything, but this feeling, it still remains
The sweetest ever lips I’ve kissed will always feel the same, ooh..
I hope someday you’ll see me
I hope someday you’ll spot me in the crowd
Smile and say you miss me
I hope someday you’ll say my name out loud
(Tell me) Tell me about your feelings
Tell me about your stories
Look into my eyes and come on closer
And make me immortal with a kiss
(Tell me) Tell me about your feelings
Tell me about your stories
We know it’s over, so tell me it’s over
And life will be better in spring
(Tell me) Tell me about your feelings
Tell me about your stories
Look into my eyes and come on closer
And make me immortal with a kiss
(Tell me) Tell me about your feelings
Tell me about your stories
We know it’s over, so tell me it’s over
And life will be better in spring
https://www.youtube.com/watch?v=H37pqvycSrg&app=desktop
Συμπαθητικό και μελωδικό τραγούδι. Έντυπώση με είχε κάνει τότε, πως το Ηνωμένο Βασίλειο δεν το είχε ψηφίσει τότε. Πάντως, το μονο σίγουρο είναι οτι η Κυπρος ειχε περασει τελικό μετα απο 4 συνεχόμενους αποκλεισμούς, και αυτο τοτε θεωρούνταν ενα μικρο επίτευγμα
Οντως συμπαθέστατο και μελωδικό τραγούδι και η μπάντα έβγαζε κάτι γενικά πολύ cool. Θα μπορούσε να τα πάει και ακόμα καλύτερα πιστεύω στον τελικό. Ίσως να επισκιάστηκε και λίγο από το παρόμοιου ύφους βελγικό κομμάτι εκείνης της χρονιάς, αλλά και από τις πολλές εν γένει μπαλάντες που υπήρχαν το 2010. Πάντως και τώρα το ακούω πολύ πολύ ευχάριστα
Για μένα είναι ένα από τις καλύτερες συμμετοχές της Κύπρου και φυσικά άξιζε υψηλότερη θέση!
1. Ήταν το καλύτερο του εθνικού τελικού και δικαίως κέρδισε, κι εγώ το ψήφισα. Θα ψήφιζα οτιδήποτε προκειμένου να αποτρέψω επιστροφή του Χριστοφόρου στον διαγωνισμό με ή χωρίς χρυσό κοστούμι.
2. Σαν τραγούδι, συμπαθητικό, αλλά μέτριο, θα μπορούσε να εκπροσωπεί οποιαδήποτε άλλη χώρα, την Ιρλανδία, την Αγγλία, την Ισλανδία. Η χώρα μου θεωρώ ότι έχει περισσότερο χαρακτήρα για να εκπροσωπείται από τέτοια άοσμα whatever άσματα.
3. Γελώ ακόμα που ο Λίλιγκριν επιλέχθηκε επειδή “είχε φωνή που θύμιζε Μπραϊαν Άνταμς, κατά τον συνθέτη. Ούτε καν η μάνα του δεν τον ψήφισε.
4. Η Μελίνα Καραγεωργίου μια χαρά πανηγύριζε όταν ανακοινώθηκε η Κύπρος, εγώ δεν θυμάμαι κάποια παύση. Απλώς τσάκισε η φωνή της, μάλλον συγκινήθηκε και δάκρυσε. Ήταν ωραία στιγμή πάντως.
5. Δεδομένων των κακών αποτελεσμάτων, το 2010 ήταν μία συμπαθητική χρονιά. Προκριθήκαμε και δικαίως το χαρήκαμε. Ευτυχώς όμως ξεφύγαμε από τους κυπριακούς τελικούς και ευτυχώς γενικότερα πλέον ακολουθείται άλλη πολιτική στη Γιουροβίζιον. Φτάνει πια να δίνεται η ευκαιρία στον κάθε πικραμένο που γράφει συμπαθητικές μελωδίες για διαφημίσεις. Ας το δουν επιτέλους πιο επαγγελματικά, όπως γίνεται τα τελευταία 2 χρόνια.