Η Α’ βάθμια επιτροπή-φαινόμενο (Γ. Παπαδάκης, Ελπίδα Πρωτόπαππα, Μιχάλης Χριστοδουλίδης, Κώστας Παπαστεφάνου, Έφη Μεταλληνού, Μαρία Ταμπουράκη και Αλεξάνδρα Κορρέ-Στρατούλια) έκανε το ακατόρθωτο: έκρινε 229 τραγούδια μέσα σε έξι (!) ώρες. Η Β’Βάθμια επιτροπή είχε τους: Γ. Παπαδάκη, Μαρίνα Λαχανά (ναι, την πρώην σύζυγο του Διονύση Τσακνή), Γιώργο Κλειτογιώργο, Νάσο Αργυρόπουλο, Μαρούλα Γεωργοπούλου-Κονταράκη, Γιάννη Κουντζουράδη, Μαρία Χριστοπούλου, Ευφροσύνη Αντύπα, Άλκη Φίλιο, Ιωάννη Παπασωτηρίου, Ιφιγένεια Γιαννοπούλου, Κική Σεγδίτσα, Ανδρέα Χατζηαποστόλου και Ανδρέα Θωμόπουλο.
Πολλά από τα τραγούδια είχαν ως θέμα τους την ειρήνη, έχοντας πολύ πρόσφατα τα γεγονότα στον πόλεμο του Κόλπου. Μερικά ονόματα υποψηφίων που διέρρευσαν: Γιάννης Δημητράς (GRE 81), Μαντώ (GRE 03), Λουκιανός Κηλαηδόνης (τα προηγούμενα τρία χρόνια μετείχε η χορωδός του, Αγγελική Μπαζίγου), Χρήστος Κάλλοου (GRE 90) & Ρέμπελς, Γιάννης Βασιλείου (ο πατέρας του Γιώργου Αλκαίου-GRE 10), Ξανθή “βρε μελαχροινάκι με πότισες φαρμάκι” Περράκη, Γιώργος Σπανός, Γιώργος Λιναρδάκης (ίσως με το Με τρελαίνεις), Φωτεινή Σαββατιανού (φωνητικά GRE 90), Όλια Στεφανίδου (εικάζουμε με το Δεν παραδίνομαι ή με το Πάθος).
Στην τελική φάση επιλογής μεταδόθηκαν τα βίντεο-κλιπ των 10 επικρατέστερων τραγουδιών. Την επιλογή αυτή επρόκειτο να παρουσιάσουν η Μαριάνα Ευστρατίου (GRE 89, 96) και ο Θάνος Καληώρας, μετά από υπόδειξη του σκηνοθέτη Γιώργου Δάμπαση. Κάποια σωματεία διαμαρτυρήθηκαν, διότι δεν εκλήθησαν στην Α’Βάθμια επιτροπή και έκαναν γραπτή δήλωση, την οποία ανέγνωσε η Δάφνη Μπόκοτα, η οποία τελικά παρουσίασε τη βραδιά. Πιο συγκεκριμένα, η ΕΔΕΤ και η ΕΜΣΕ, αν και ήσαν παρούσες στη δεύτερη επιτροπή (εκπροσωπούμενες από την Κική Σεγδίτσα και την Ιφιγένεια Γιαννοπούλου) μαζί με το ΣΕΗ και την ΕΔΕΤ, δήλωσαν ότι ήταν η τελευταία φορά που θα έπαιρναν μέρος. Η δημόσια αυτή δήλωση αυτή οδήγησε την ΕΡΤ στη διοργάνωση κλειστών επιλογών από την επόμενη χρονιά. Παράλληλα η ΕΤΕ (Ένωση Ελλήνων Τραγουδιστών) σκόρπισε στις εφημερίδες την είδηση ότι η ΕΡΤ φίμωσε τη φωνή-διαμαρτυρία της, ότι δηλαδή αρνήθηκε να πάρει μέρος στη δεύτερη επιτροπή. Για τον ίδιο λόγο απείχε και η ΠΟΘΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος και Ακροάματος).
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, αναστάτωση προκάλεσε και ο Ανδρέας Μικρούτσικος, ο οποίος ήθελε να κάνει δηλώσεις και αυτός, όχι μόνο η Σοφία Βόσσου, ενώ είχε ήδη ολοκληρωθεί το πρόγραμμα, κάτι που έγινε, αναγκάζοντας την ΕΡΤ να επιστρέψει άρον-άρον στη ζωντανή μετάδοση. Και μια λεπτομέρεια: την ώρα που Σοφία Βόσσου και Λία Βίσση ήταν πιασμένες χεράκι-χεράκι, περιμένοντας τα αποτελέσματα, η μια ψιθύριζε στο αυτί της άλλης για τη συχνοουρία που είχαν (τουλάχιστον έτσι έχει δηλώσει η πρώτη)! 2η ήρθε, λοιπόν, η Λία Βίσση, με το «Αγάπα τη γη» (το οποίο κυκλοφόρησε με τον παράξενο τίτλο «Παράδεισος πως»), σε ενορχήστρωση Στέφανου Κορκολή. Η Λία ήθελε να το πει στα αγγλικά, αλλά δεν την άφησαν, διότι απαγορευόταν. Άλλοι υποψήφιοι: Νίκος Γαλάτης, Τζικ Νακασιάν (συνθέτης GRE 80), Γιώργος Πολυχρονιάδης, Τάκης Μπινιάρης (GRE 85), Λουίζα Κονέ, Άννα Βασιλακοπούλου, Γεωργία Στράντζου και Φώτης Φωτιάδης, Γκρουπ Νέμεσις (καμία σχέση με το ομώνυμο heavy metal group).
Ας σημειωθεί ότι στην τελική πρόβα της Γιουροβίζιον ο κριτής της EBU, Franck Naef, έκανε παρατήρηση στον μαέστρο, Θέμη Ανδρεάδη, ότι το τραγούδι υπερέβαινε τα 3 λεπτά. Ο δε σαξοφωνίστας της ορχήστρας, ο οποίος ήταν πολύ καλός, αντικαταστάθηκε το Σάββατο το μεσημέρι, λόγω ασθένειας, από έναν ηλικιωμένο συνάδελφό του, ο οποίος δεν μπορούσε να πάρει τις αναπνοές που απαιτούσε το σόλο. Το βαμπ ρούχο ήταν του Φιλήμονα, σε επιμέλεια Δήμητρας Γιαρμπή, το χτένισμα της Γωγώς Χάκια και το styling του Αχιλλέα Χαρίτου. Ο τύπος έκανε διθυραμβικές κριτικές, η ελπίδα για διάκριση ήταν διάχυτη, πριν οδηγηθεί σε απογοήτευση από το αποτέλεσμα («Χειμώνας η Άνοιξη», «Υποφεστιβάλ Ιταλοβίζιον»), χωρίς όμως κανείς να επιτεθεί στη Σοφία Βόσσου, μόνο στο εμφανισιακό στοιχείο της συμμετοχής και τα σκηνικά λάθη, με τους μουσικούς (Ανδρέα Μικρούτσικο στο μπάσο, Χρήστο Λαγό στην κιθάρα και Γιάννη Σταυρόπουλο στα ντραμς) να έχουν απίστευτο τρακ, τον ντράμερ να δαγκώνει τα χείλη του, τον Ανδρέα να μιλά στη Σοφία επί σκηνής και να πηγαινοέρχεται μπρος-πίσω κάθιδρος, υπήρχε εκνευρισμός που τους είχαν βάλει σε ένα φθηνό ξενοδοχείο, σε αντίθεση με τις περισσότερες αποστολές και άλλα πολλά που έχουμε αναλύσει σε παλαιότερο άρθρο μας. Εκείνα και διάφορες υπεροπτικές δηλώσεις του στυλ: “ήρθαμε να πάρουμε το βραβείο και να δείξουμε στην Ευρώπη ποιοι είμαστε” έφεραν τα άλλα…
Αξέχαστο έμεινε το φιλάκι του παρουσιαστή Toto Cutugno στη Σοφία Βόσσου, η οποία αγνόησε επιδεικτικά τα συγχαρητήρια της παρουσιάστριας, Gigliola Cinquetti, και κυρίως το παραλήρημα του Ανδρέα Μικρούτσικου στη ραδιοφωνική του εκπομπή για την ευρωπαϊκή συνομωσία κατά της Ελλάδας και η ειρωνική απάντηση του “Ταχυδρόμου”: «κάτι ψήφους παραπάνω σε τραγουδάκια έδωσαν οι ‘φίλοι’ εταίροι…όχι το πράσινο φως για να κάνουν απόβαση οι Τούρκοι στη Μυτιλήνη!». Η ίδια η Σοφία Βόσσου περίμενε ότι θα κέρδιζε και ότι θα έκανε διεθνή καριέρα χάρη στη Γιουροβίζιον. Ο δίσκος της, πάντως, έγινε πλατινένιος (δέκα χρόνια μετά αυτοί που το κατάφεραν ξανά ήταν οι Antique), κάτι που φαντάζει αδιανόητο στους ξένους φαν, οι οποίοι δεν ενθουσιάστηκαν ποτέ με το συγκεκριμένο τραγούδι λόγω των επιτηδευμένων τζαζ αυτοσχεδιασμών του και της -οπτικά- κακής εμφάνισης…