Αφιέρωμα: Όταν οι επιτροπές ευνοούν τα αγαπημένα των φαν – Μέρος Πρώτο

Estimated read time 2 min read

Από το 2008 έως και σήμερα, οι επιτροπές διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην τελική κατάταξη τη βραδιά του τελικού, όπως και στην πρόκριση των χωρών από τους Ημιτελικούς.

Έχουμε δει πολλά τραγούδια, τα λεγόμενα fan favorite, να καταποτίζονται, από τις κριτικές επιτροπές, προκαλώντας την αρνητική αντίδραση του Eurofan, με αποτέλεσμα, να θέλει την απομάκρυνση τους από το διαγωνισμό και την επικράτηση μόνο του televoting.

Δεν είναι όμως λίγες οι φορές, που οι κριτικές επιτροπές, έχουν ”σώσει” πολλά από τα αγαπημένα τραγούδια των φαν, τραγούδια που το τηλεοπτικό κοινό τα είχε όχι μόνο εκτός 10αδας την Τελική βραδιά αλλά και εκτός πρόκρισης από τα Ημιτελικά.

Σ αυτό το πρώτο μέρος, του αφιερώματος, θα σας παρουσιάσουμε, τα αγαπημένα τραγούδια των φαν, που ευνοήθηκαν από τις κριτικές επιτροπές από το 2008 ως το 2012.

2008

Το 2008 ήταν η πρώτη χρόνια που είχαμε την είσοδο των κριτικών επιτροπών. Η ψήφος τους ίσχυε μόνο στους Ημιτελικούς. Συγκεκριμένα, το τηλεοπτικό κοινό, αποφάσιζε για τα 9 πρώτα εισιτήρια στους 2 Ημιτελικούς, ενώ η κριτική επιτροπή έδινε το εισιτήριο στη 10η και τελευταία χώρα. Η χώρα που έπαιρνε το τελευταίο εισιτήριο ήταν αυτή που ήταν πιο ψηλά στην κρυφή βαθμολογία των επιτροπών και δεν την είχε το τηλεοπτικό κοινό στην πρώτη 9αδα του.

Εδώ, συναντάμε μία παλιά νικήτρια του διαγωνισμού την Charlotte Perrelli, με το τραγούδι Hero. Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η συμμετοχή της, αγαπήθηκε πολύ από τους φαν και μάλιστα ήταν και ένα από τα φαβορί για τη νίκη.

Όμως, μετά τη λήξη του διαγωνισμού και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Ημιτελικών παρατηρήσαμε, ότι η Σουηδή ερμηνεύτρια κατατάχθηκε μόλις 12η στον Β Ημιτελικό με 54 βαθμούς και πως αυτή ήταν τελικά που πήρε την Wildcard, των επιτροπών για τον Τελικό, ανακουφίζοντας φαν και αποτρέποντας τις αντιδράσεις που μπορεί να είχε η μη πρόκριση της.

2009

Το ίδιο σύστημα που ίσχυσε στους ημιτελικούς του 2008 ίσχυσε και τους Ημιτελικούς του 2009.

Εδώ, συναντάμε μια ακόμη αγαπημένη συμμετοχή των fans, τους Waldo’s People, από την Φινλανδία και το τραγούδι, Lose Control. Παρόλο, που η συμμετοχή αγαπήθηκε από πολλούς, απογοήτευσε άλλους τόσους live επί σκηνής. Ωστόσο, το συγκρότημα από την Φινλανδία, αποτέλεσε την Wildcard της κριτικής επιτροπής στον πρώτο Ημιτελικό, όπου το κοινό το κατέταξε μόλις 12ο με 42 βαθμούς.

Το 2009, ήταν η αφετηρία, της ψηφοφορίας των κριτικών επιτροπών και στους Τελικούς. Το 50% προέκυπτε από την ψηφοφορία των κριτικών επιτροπών και το άλλο 50% προέκυπτε από την ψήφο του τηλεοπτικού κοινού. Mε τον συνδυασμό των δύο ξεχωριστών ψηφοφοριών προέκυπτε η τελική βαθμολογία κάθε χώρας.

Εδώ, συναντάμε ένα μεγάλο γαλλικό όνομα την Patricia Kaas και το τραγούδι Et s’il fallait le faire. Μια μεγάλη κυρία, η οποία με το συναισθηματικό γαλλικό τραγούδι της αγαπήθηκε αμέσως από τους φαν και ήταν μάλιστα και στην 10αδα των στοιχημάτων.

Παρόλο αυτά, το τηλεοπτικό κοινό, την κατέταξε μόλις 17η με 54 βαθμούς, ενώ οι κριτικές επιτροπή 4η με 164 βαθμούς. Μετά το συνδυασμό των ψήφων, η Γαλλία, κατέκτησε την 8η θέση με 107 βαθμούς, μια θέση που κατακτήθηκε χάρις στις κριτικές επιτροπές και αποτελεί και μία από τις ελάχιστες θέσεις της Γαλλίας στην τελική 10αδα τα τελευταία χρόνια.

2010

Το 2010 το 50-50 των ψήφων κριτικής επιτροπής και τηλεοπτικού κοινού εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά και στους Ημιτελικούς.

Ευνοημένος από τις επιτροπές εδώ και αγαπημένος των φαν, ο Harel Skaat και το τραγούδι Milim. Μία συμμετοχή που βρισκόταν και αυτή στην 10αδα των στοιχημάτων και είχε αγαπηθεί πολύ ωστόσο, χωρίς των ψήφο των κριτικών επιτροπών, ο Harel θα έμενε εκτός Τελικού. Συγκεκριμένα, η κριτική επιτροπή τον κατέταξε 4ο στον Β Ημιτελικό, σε αντίθεση με το τηλεοπτικό κοινό, που το είχε εκτός πρόκρισης.

Το Ισραήλ, εννοήθηκε και στον Τελικό από τις κριτικές, δίχως όμως η εύνοια αυτή να τον φέρει στην 10αδα του Τελικού.

2011

Το 2011 το σύστημα ψηφοφορίας ήταν ίδιο με τις προηγούμενης χρονιάς.

Εδώ συναντάμε 4 συμμετοχές, οι οποίες χωρίς την εύνοια των κριτικών επιτροπών, δεν θα είχαν καν την πρόκριση στον Τελικό παρόλο, που ήταν από τις αγαπημένες των φαν.

Μία από τις ευνοημένες των κριτικών επιτροπών ήταν η Σλοβενία. Τη χώρα εκπροσωπεί η αγαπημένη των φαν εως και σήμερα Maja Keuc με το τραγούδι No One.

Η Σλοβενία ευνοήθηκε στον Β Ημιτελικό ως προς τη θέση κατάταξη της μιας και η κριτική επιτροπής την έβγαλε 1η με 146 βαθμούς., ενώ το κοινό 7η με 68 βαθμούς. Τελική της θέση η 3η με 112 βαθμούς.

Ωστόσο, τον μεγάλο τελικό, η αγαπημένη των φαν Maja, ήρθε μόλις 22η στην κατάταξη του τηλεοπτικού κοινού, με την κριτική επιτροπή να την κατατάσσει 4η με 160 βαθμούς. Ύστερα από τον συνδυασμό των ψήφων η Σλοβενία κατακτά την 13η θέση με 96 βαθμούς γλιτώνοντας τον πάτο του βαθμολογικού πίνακα.

https://www.youtube.com/watch?v=SGZHr-C-Vs8

Την Εσθονία, αυτή την χρονιά εκπροσώπησε η Getter Jaani με το τραγούδι Rockefeller Street, μία συμμετοχή που αγαπήθηκε από τους φαν και φιγούραρε στην πρώτη 10αδα των στοιχηματικών αποδόσεων. Ωστόσο και εδώ οι επιτροπές ήταν αυτές που βοήθησαν την πρόκριση της Getter από τον Β Ημιτελικό, μιας και το τηλεοπτικό κοινό, την κατέταξε 13η ενώ η κριτική επιτροπή 6η.

Η Ιταλία, επέστρεψε αυτή τη χρονιά μετά από την τελευταία της παρουσία το 1997. Μια είδηση που χαροποίησε πολλούς φαν και μία συμμετοχή που λατρεύτηκε από άλλους τόσους. Η χώρα εκπροσωπήθηκε από τον Raphael Gualazzi  και το τραγούδι Madness of Love.

Η Ιταλία ήρθε, 1η στην ψηφοφορία των κριτικών επιτροπών και μόλις 11η στην ψηφοφορία του τηλεοπτικού κοινού, φέρνοντας την 2η στην τελική κατάταξη ύστερα από τον συνδυασμό των ψήφων.

Η Δανία εκπροσωπείται από τους A Friend in London και το τραγούδι New Tomorrow. Παρόλο που αγαπήθηκε και αυτή από τους φαν του διαγωνισμού, ήρθε μόλις 18η στο κοινό και 3η στις κριτικές επιτροπές, ανεβάζοντας την 5η στην τελική κατάταξη και αποφεύγοντας τον καταποντισμό.

2012

Το 2012 είναι η δεύτερη συμμετοχή της Ιταλίας στον διαγωνισμό μετά από την τελευταία της συμμετοχή του 1997. Η χώρα εκπροσωπείται από την Ιταλίδα Amy Winehouse, Nina Zilli με το L’amore è femmina (Out of Love).

Η Nina, κέντρισε το ενδιαφέρον και την αγάπη των φαν αμέσως μετά την επιλογή της ως εκπροσώπου της χώρας. Μολονότι, ήταν μια δυνατή και αγαπητή συμμετοχή, το τηλεοπτικό κοινό την έφερε μόλις 17η στην κατάταξη του, ενώ η κριτική επιτροπή ήταν αυτή που της έφερε μία θέση την τελική 10αδα, κατατάσσοντας την 4η. Στο σύνολο της τελικής κατάταξης η Nina ήρθε 9η με 101 βαθμούς.

Την Ισπανία εκπροσώπησε το 2012, η Pastora Soler και το τραγούδι Quédate conmigo. Άλλη μία πολύ αγαπητή συμμετοχή από το κοινό της Eurovision, αλλά και εδώ το τηλεοπτικό κοινό είχε άλλη άποψη αφού την κατέταξε 18η ενώ η κριτική επιτροπή 5η, φέρνοντας την Ισπανία μετά τον συνδυασμό των ψήφων στην 10η θέση.

Εδώ ολοκληρώνεται το πρώτο μέρος του αφιερώματος του Infe Greece, για τις αγαπημένες συμμετοχές των φαν που εννοήθηκαν από τις κριτικές επιτροπές. Μήπως τελικά η ύπαρξη των κριτικών επιτροπών είναι αναγκαία;

Μείνετε συντονισμένοι στον Infe Greece, για το δεύτερο μέρος του αφιερώματος για τις χρονιές 2013 μέχρι 2017, όπως και για άλλες ειδήσεις που αφορούν την Eurovision.

8Comments

Add yours
  1. 1
    Αλέξης

    Αν οι επιτροπές σταματούσαν να ευνοούν (ανεξαρτήτως τραγουδιού) Σουηδία, Μάλτα, Αυστραλία και Τσεχία τα πράγματα θα ήταν καλύτερα. Ωστόσο από τότε που μπήκαν βλέπουμε ολοένα και λιγότερα κιτς πράγματα όπως βλέπαμε παλαιότερα πχ Ουκρανία 2007, Ιρλανδία 2008
    Θυμώνω επίσης όσο σκέφτομαι ότι μας στέρησαν τη 3η θέση που θα παίρναμε το 2011 με μια συμμετοχή που ακόμα και σήμερα σε κάνει να αντριχιάζεις. Ευτυχώς από το 2016 το σύστημα άλλαξε και βλέπουμε ξεχωριστά τις ψήφους (ένα σύστημα που θα έπρεπε να έχει εφαρμοστεί ήδη από τότε που μπήκαν οι επιτροπές).
    Να δούμε φέτος ποιοι θα ναι οι χαϊδεμένοι

  2. 2
    Κωνσταντινος

    Αν το αγαπημενο-για την ωρα-των φανς και στοιχημαυων Ισραηλ δε λαβει τα μεγιστα απο το κοινο και το “σωσουν” οι κριτικες ειτροπες τοτε θα μιλαμε για την απολυτη ανατροπη…Σεναριο επιστημονικης φαντασιας αλλα λεμε τωρα!!
    Επισης,εξαιρετικο αρθρο και πολυ ενδιαφερον!συγχαρητηρια!! Πραγματικα ειχα ξεχασει ποσο ειχε αδικησει το κοινο αξιολογες συμμετοχες σαν αυτες της Γαλλιας 2009 ιταλιας 2011 και 2012 ισπανιας 2012 ισραηλ 2010 και σλοβενιας 2011…
    Αν οπως ειπε και ο Αλεξης σταματουσαν οι επιτροπες να ευνοουν συγκεκριμενες χωρες ανεξαρτητως τραγουδιπυ τοτε το εργο τους θα ηταν πραγματικα αξιολογο και χρησιμο!

  3. 3
    Jimtim

    Και φυσικά μη ξεχάσουμε (Εδώ θα κάνω λίγο spoil) την Ελευθερία Ελευθερίου το 2012, η οποια ενω στον τελικό κατετάγη 9η με βάση το televoting, οι κριτικές επιτροπές ευνόησαν ένα σωρό άλλες χώρες, φυσικά χαντακωσαν την Ελεύθερια και της έδωσαν αδίκως την 17η θέση. Σχεδόν 10 ολόκληρες θέσεις διάφορα!

    • 4
      Βαγγέλης

      Ε καλά τώρα που αδικήθηκε το άφωνο κοριτσάκι με τραγούδι του στιλ “come to Greece για να τη βρεις”…

    • 5
      Αλέξης

      Έχω την εντύπωση ότι το 2012 ήμασταν εκτός 20άδας στις ψήφους των επιτροπών (μπορεί να κάνω και λάθος) αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να μιλάμε για αδικία. Τόσο φωνητικά όσο και σκηνικά ήταν χάλια η Ελευθερία και το ότι βγήκαμε και 9οι στο televoting κατόρθωμα το λες

    • 6
      Jimtim

      Χαχαχαχαχαχα σαφως. Απλα ηταν μολις η δευτερη χρονια που υπηρχαν επιτροπες στο διαγωνισμο και μας προσγειωσαν πολυ αποτομα.

  4. 7
    Chris

    Οι κριτικες επιτροπες για μενα θα ειχαν καποιο νοημα αν αποτελουνταν αυστηρα και αποκλειστικα απο ειδικους και με συγκεκριμενα κριτηρια βαθμολογησης. Οταν προκειται απλα για 5 τυχαια ατομα που ψηφιζουν με κριτηριο καθαρα το προσωπικο τους γουστο και κουβαλώντας σε πολλες περιπτωσεις ολες τις παθογενειες του τελεβοτινγκ (γειτονία, πολιτικά, συμπαθειες, αντιπαθειες κτλ) και το προσωπικο αυτο γουστο των 5 ατομων καθοριζει κατα 50% το τελικο αποτελεσμα αυτο με βρισκει αντιθετο. Επισης αυτα τα 5 ατομα πιθανον και λογικο ειναι να επηρεαστουν απο τις τασεις, το ρευμα, τα στοιχηματα, τα σοσιαλ μιντια, την προωθηση κτλ στην καλυτερη περιπτωση. Στην χειροτερη μπορει να επηρεαστουν και απο αλλους τροπους.

  5. 8
    George the Greek

    Για τους μονιμα κακοπροαιρετους σχετικα με την Ελευθεριου θα πω να κοιταξουν ποσες προβολες εχει η εμφνανιση της στο yutoube και μη μου πειτε οτι σε αυτην την περιπτωση δεν παιζει ρολο . Ολοι εσεις που κρινετε εκ του αποτελεσματος . θεωρω οτι παρα πολοι δεν εχουν προσωπικη αποψη και ακολουθουν οτι τους πουν . Αυτο το λεω για πολλους αυτοαποκαολουμενους φανς οι οποιοι δεν θελουν τις επιτροπες οχι για να υπαρχει δικαιο αποτελεσμα αλλα για να αποφασιζουν αποκοκλιστεικα εκεινοι . Το ιδιο κακο χαλι ειναι .

Comments are closed.