H Αυστριακή τηλεόραση ORF, επέλεξε φέτος την συμμετοχή της για τον 63ο διαγωνισμό της Eurovision μέσω εσωτερικής επιλογής. Ο καλλιτέχνης που επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει την Αυστρία είναι ο Cesár Sampson με το τραγούδι Nobody but you. Συνθέτες και παραγωγοί του τραγουδιού είναι οι:Boris Milanov, Sebastian Arman, Joacim Persson, και Johan Alkenäs.
Λίγα λόγια για τον Cesár Sampson και το Nobody but you
Ο Cesár Sampson είναι 34 χρονών, γεννημένος στο Linz της Αυστρίας. Ξεκίνησε το τραγούδι σε ηλικία μόλις 17 χρονών καθώς τραγουδούσε στο πλευρό αρκετών Αυστριακών καλλιτεχνών της εναλλακτικής σκηνής όπως οι Kruder & Dorfmeister, Sofa Surfers και Louie Austen και συμμετείχε σε συναυλίες που έδωσαν σε αρκετά μέρη στον κόσμο. Στην συνέχεια ο Cesár ασχολήθηκε κυρίων με την σύνθεση και την παραγωγή τραγουδιών, ενώ ήταν μέλος των μουσικών projects, Symphonix International και Electric Church. Ως μέλος του σχήματος Symphonix International, ο Cesár Sampson συμμετείχε στην Eurovision δύο φορές στα φωνητικά για λογαριασμό της Βουλγαρίας, το 2016 με την Poli Genova και το τραγούδι If Love Was a Crime και το 2017 με τον Kristian Kostov και το τραγούδι Beautiful Mess, καταλαμβάνοντας αντίστοιχα την 4η και την 2η θέση.
Τo τραγούδι Nobody but you είναι γραμμένο εξολοκλήρου στα αγγλικά, ενώ κινείται σε gospel και soul ρυθμούς. Τρείς από τους τέσσερις συνθέτες της φετινής Αυστριακής συμμετοχής, οι Boris Milanov, Sebastian Arman, Joacim Persson, συμμετείχαν στην σύνθεση των συμμετοχών της Βουλγαρίας το 2016 και 2017,ενώ οι Milanov και Persson συμμετέχουν στην σύνθεση και της φετινής συμμετοχής της Βουλγαρίας.
Η Αυστρία στο Διαγωνισμό της Eurovision
Η Αυστρία είναι μια από τις πιο παλιές χώρες στον διαγωνισμό της Eurovision καθώς συμμετέχει από την δεύτερη κιόλας διοργάνωση, το 1957, και έχει λάβει μέρος συνολικά 50 συμμετοχές μέχρι σήμερα. Η Αυστρία έχει κερδίσει τον διαγωνισμό δύο φορές, το 1966 με τον Udo Jürgens και το τραγούδι Merci, Chérie και το 2014 με την Conchita Wurst και το Rise Like a Phoenix, μάλιστα η Αυστρία με το δεύτερο βραβείο της έγινε η χώρα με την μεγαλύτερη χρονική απόσταση μεταξύ δύο διαδοχικών βραβείων της. Η Αυστρία όμως έχει καταταχθεί εφτά φορές τελευταία σε τελικό της Eurovision (1957, 1961, 1962, 1979, 1984, 1988, 1991) καθώς και μια σε ημιτελικό (2012), ενώ τέσσερις φορές συγκέντρωσε 0 βαθμούς (1962, 1988, 1991, 2015). Πέρσι, το 2017 η Αυστρία εκπροσωπήθηκε από τον Nathan Trent και το Running on air ο οποίος κατέκτησε την 16η θέση. Η Αυστρία φέτος θα εμφανιστεί στο δεύτερο μισό πρώτου ημιτελικού, ο οποίος θα διεξαχθεί στις 8 Μαΐου στην Λισαβόνα.
Η βαθμολογία της συντακτικής ομάδας του InfeGreece:
Αργυρίου Γιάννης: 8
Κοντακιώτης Χρυσόστομος: 3
Κορυπάς Ανδρέας: 7
Κωστίκας Γιάννης: 4
Ματάμης Αποστόλης: 6
Μπαρμπούτης Πασχάλης: 9
Μπογιάννος Απόστολος: 6
Περβενάς Ανδρέας: 7
Πετράκη Αναστασία: 7
Σακκάς Νικόλαος: 8
Σαρκισιάν Τιγκράν: 6
Σιακαντάρης Σπύρος: 5
Τσεκούρας Γιώργος: 8
Φαρμάκας Δημήτρης: 10
Χαρπαντίδης Στέφανος: 7
Μ.Ο.: 6,73
Η επιτομή του “ούτε κρύο, ούτε ζέστη”.
Δείχνει όμως να έχει πολύ “γκελ” στους eurofans. Προσωπικά δε με χαλάει, αλλά το θεωρώ αρκετά υπερεκτιμημένο.
#23/43.
Από τις πιο αδιάφορες χώρες στο διαγωνισμό η Αυστρία, δυστυχώς. Τελευταία φορά που ήταν στο τοπ10 μου ήταν το 2015. Οι πιο σκανδαλώδεις 0 βαθμοί στην ιστορία της γιουροβίζιον, μαζί με την Ισπανία το 1983 και τη Σουηδία το 1963.
Μου άρεσαν επίσης, όσον αφορά από το 2000 και μετά, το 2003 (από τις καλύτερες joke entries ever) και το 2007.
Μy top 13
1. Βουλγαρία 10/10
2. Αρμενια 10/10
3. Ελβετία 8.5/10
4. Αυστρια 7.5/10
5. Λιθουανια 7.5/10
6. Βέλγιο 7.5/10
7. Τσεχία 7/10
8. Ισραηλ 7/10
9. Αζερμπαϊτζάν 6.5/10
10. Αλβανία 6/10
11. Ισλανδία 5/10
12. Εσθονία 5/10
13. Λευκορωσία 2/10
Συμπαθητικό. Πολύ φοβάμαι όμως ότι το μόνο στοιχείο που προσδίδει ταυτότητα στη συγκεκριμένη συμμετοχή είναι τα gospel φωνητικά. Γενικότερα είμαι κατά της νέας μόδας που θέλει τους ίδιους συνθέτες να συμμετέχουν με διαφορετικές χώρες στον διαγωνισμό με επαναλαμβανόμενες παραλλαγές της ίδιας “παραγωγής”.
Θα περάσει Τελικό λόγω επιτροπών κυρίως (και δικαίως)
Καλή επιτυχία!!!
Μέχρι στιγμής :
1. Βέλγιο 9/10
2. Ισραήλ 9/10
3. Εσθονία 8/10
4. Τσεχία 8/10
5. Βουλγαρία 7/10
6. Αυστρία 7/10
7. Ελβετία 7/10
8. Λευκορωσία 6/10
9. Αλβανία 6/10
10. Αρμενία 5/10
11. Λιθουανία 5/10
12. Αζερμπαϊτζάν 4/10
13. Ισλανδία 3/10
Και από τους συντάκτες του INFE :
1. Βουλγαρία 8.67
2. Ισραήλ 8.33
3. Βέλγιο 7.73
4. Τσεχία 7.66
5. Εσθονία 7.06
6. Αυστρία 6.73
6. Λευκορωσία 6.73
8. Αζερμπαϊτζάν 6.33
8. Αρμενία 6.33
10. Λιθουανία 6.26
11. Ελβετία 5.20
12. Αλβανία 4.33
13. Ισλανδία 3.60
Συμφωνώ απόλυτα για τη νέα μόδα.
Το προτιμώ πολύ περισσότερο από τη βουλγάρικη συμμετοχή του ίδιου team συνθετών/παραγωγών. Τραγούδι που εν έτει 2018 μπορεί να ακουστεί άνετα και εκτός διαγωνισμού.
8/10 από μένα και στην 4η θέση της λίστας μου αυτή τη στιγμή.
Aπό τα κομμάτια που βάζω και ακούω συχνά. Θα ήθελα να το δω να περνάει στον τελικό, κι εκεί να τερματίζει στη αριστερή πλευρά του πίνακα. Βαθμός 8.
-Πράγματι, θα ήταν πολύ σωστός ένας κανονισμός που να μην επιτρέπει τη συμμετοχή ενός συνθέτη σε περισσότερες από μία συμμετοχές, αλλά νομίζω πως δεν θα εμποδίσει κανέναν να δίνει τραγούδια όπου θέλει, “υπογείως”.
Δεν πιστευα οτι θα εχω την Αυστρια τοσο ψηλα καθως την θεωρω μια απο τις πλεον αδιαφορες χωρες. Η φετινη της συμμετοχη ηταν ομως μια ευχαριστη εκπληξη. Υπεροχη βαθεια φωνη, συγχρονος ραδιοφωνικος ηχος, δυνατη παραγωγη και ενορχηστρωση, ομορφα φωνητικα. Δεν ξερω τι αλλο θα μπορουσα να ψαχνω απο μια συμμετοχη. Σαφως το προτιμω απο της Βουλγαριας φετος. 5/43 και 9/10. Δεν ξερω αν θα περασει, πιθανον οχι αφου μπορει να ξενισει το gospel, αλλα ειναι ενα τραγουδι που ακουω και θα συνεχισω να ακουω και μετα τον διαγωνισμο ανεξαρτητου της τυχης που θα εχει στον διαγωνισμο.
Και για εμένα αποτελεί μια συμμετοχή που ούτε με ενοχλεί αλλά ούτε με εντυπωσιάζει…ούτε κρύο ούτε ζέστη κοινώς…Στα θετικά ή ιδιαίτερη χροιά και τα gospel στα φωνητικά! 7/10
Θεωρώ ότι στο τελικό θα βρεθεί λόγω των επιτροπών (και φέτος)αλλά στο τελικό νομίζω θα τερματίσει στα περυσινα δεδομένα (15η-20η θέση στο τελικό).
Πάντως γενικά σα χώρα στέλνει αδιάφορες συμμετοχές χωρίς βέβαια να ναι κακές.
Tι το αδιάφορο είχε το 2014 ή το 2016; Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια στέλνουν πολύ προσεγμένα πράγματα.
Γενικότερα μίλησα για την Αυστρία σα χώρα στο θεσμό δε στάθηκα στο 2014 η στο 2016.
Ομως το 2011 2012 2013 κι άλλες χρονιές έστελναν τραγούδια που δεν με ενοχλούσαν αλλά δε τα θεωρούσα κι φοβερά για αυτό κι ο χαρακτηρισμός “αδιάφορο”για τα δικά μου δεδομένα πάντα.Οπως και το περυσινο και το φετινό που στέλνουν ναι μεν καλό αλλά τίποτα παραπάνω…
Το 2014 είχαν ένα ωραίο κομμάτι αλλά θεωρώ ότι τη νίκη τη πήραν καθαρά και μόνο λόγω της Κοντσιτα αφού υπήρχαν καλύτερα τραγούδια (Αρμενία Ολλανδία Νορβηγία).Το 2016 μου άρεσε η συμμετοχή τους αρκετά.
Πάντως συμφωνώ ότι μετά την επιστροφή τους στέλνουν προσεγμένες συμμετοχές (πλην του 2012).