Η επιστροφή του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision, κατάφερε να συγκεντρώσει 183 εκατομμύρια θεατές.
Ο Μεγάλος Τελικός της 65ης έκδοσης του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision πέτυχε, κατά μέσο όρο, 4 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο μερίδιο τηλεοπτικού κοινού από τον τελευταίο Διαγωνισμό του 2019 κατά 40,5%. Αυτό είναι υπερδιπλάσιο του μέσου όρου μεριδίου προβολής για την ίδια ομάδα καναλιών (19,4%).
Το μερίδιο προβολής του μεγάλου τελικού μεταξύ 15-24 ετών, ήταν 7 ποσοστιαίες μονάδες αυξημένο από το 2019. Το 52,8% αυτής της ηλικιακής ομάδας που παρακολουθούσε τηλεόραση εκείνη τη στιγμή συντονίστηκε στον τελικό του διαγωνισμού, το οποίο είναι 4 φορές υψηλότερο από το μέσο όρο των καναλιών εκπομπής (14,5% ).
Online
Στο διαδίκτυο, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision, 50,6 εκατομμύρια μοναδικοί θεατές σε 234 χώρες παρακολούθησαν το επίσημο κανάλι στο YouTube, αύξηση 28% από το 2019. Οι ηλικίες 18–34 ετών αποτελούσαν το 71% αυτών που παρακολούθησαν ζωντανό περιεχόμενο.
Την ίδια εβδομάδα οι επίσημοι λογαριασμοί κοινωνικών μέσων του Διαγωνισμού, δημιούργησαν 14 εκατομμύρια αντιδράσεις σε δημοσιεύσεις (Instagram, Facebook, Twitter, TikTok). Το νέο κανάλι TikTok συγκέντρωσε επίσης 4,3 εκατομμύρια αντιδράσεις.
Η επίσημη σελίδα του Facebook έφτασε τα 21 εκατομμύρια άτομα, ενώ άλλα 8 εκατομμύρια άτομα έφτασαν στο Instagram όπου οι δημοσιεύσεις είχαν προβληθεί 170 εκατομμύρια φορές. Σχεδόν 5 εκατομμύρια tweets για το Διαγωνισμό εστάλησαν τη νύχτα του μεγάλου τελικού με σχεδόν 80 εκατομμύρια συνολικές προβολές στο Twitter για βίντεο που σχετίζονται με την Eurovision κατά τη διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας.
Το 2020, όταν ο προηγούμενος εκτελεστικός επόπτης του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision, Jon Ola Sand, έπρεπε να ανακοινώσει την ακύρωση της εκδήλωσης, υποσχέθηκε ότι ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision θα επιστρέψει πιο δυνατός από ποτέ. Σε πολλές χώρες, αυτό πράγματι συνέβη.
Οι τηλεθεάσεις των χωρών
Στη νικήτρια χώρα, την Ιταλία, ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision κατάφερε να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο κοινό από τότε που επανήλθε στον διαγωνισμό, μετά από 13 χρόνια απουσίας, το 2011. Κατά μέσο όρο 4,3 εκατομμύρια θεατές παρακολούθησαν τον Μεγάλο Τελικό, αντιπροσωπεύοντας το 24,4% της RAI.
Η οικοδέσποινα χώρα, Ολλανδία, συγκέντρωσε το μεγαλύτερο κοινό τους για το τελικό, με ρεκόρ αύξησης της τηλεθέασης + 21% από το 2019. 5,4 εκατομμύρια θεατές παρακολούθησαν το NPO, ο οποίος διοργάνωσε τον διαγωνισμό με τους NOS και AVROTROS. Το τεράστιο κοινό αποτέλεσε το 78,5% του NPO.
Η Γαλλία, που ήρθε 2η στο Διαγωνισμό για πρώτη φορά από το 1991, κατάφερε να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο κοινό της τελευταίας δεκαετίας, με 5,5 εκατομμύρια θεατές, αύξηση 15% από το 2019.
7,4 εκατομμύρια θεατές παρακολούθησαν στο Ηνωμένο Βασίλειο – ο υψηλότερος αριθμός από το 2014 και αύξηση 6% από το 2019.
Η Γερμανία συνεχίζει να προσφέρει το μεγαλύτερο κοινό όλων των χωρών για 11η συνεχόμενη χρονιά, με 7,8 εκατομμύρια θεατές, αύξηση 3% από το 2019.
Η 4η θέση στην Ισλανδία είχε και πάλι το μεγαλύτερο μερίδιο προβολής οποιασδήποτε χώρας, που άγγιξε το 99,9%.
Η Φινλανδία κατάφερε να βρεθεί στον Μεγάλο Τελικό. μετά από απουσία ενός έτους το 2019, συγκεντρώνοντας το μεγαλύτερο κοινό της, με ρεκόρ 1,4 εκατομμύρια τηλεθεατές, αντιπροσωπεύοντας το 81,4% της τηλεοπτικής προβολής στη Φινλανδία. Σχεδόν τριπλάσιο από το 2019.
Ο Μεγάλος Τελικός του 65ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision μεταδόθηκε επίσης από 11 ραδιοφωνικούς σταθμούς, μέλη της EBU.
Οι δηλώσεις των υπευθύνων
Ο Martin Österdahl, ο οποίος επέβλεψε τον πρώτο του διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision ως εκτελεστικός επόπτης, δήλωσε:
“Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε ότι το κοινό καλωσόρισε τον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision σε τόσο μεγάλο αριθμό και είμαστε πολύ περήφανοι που συγκεντρώθηκαν εκατομμύρια θεατές σε μια εποχή που πολλοί είναι ακόμη χωριστά. Η εξαιρετικά θετική ανταπόκριση στα φετινά απίστευτα σόου των NPO, NOS και AVROTROS και η τεράστια επιτυχία των Måneskin και τόσων πολλών τραγουδιών, καταδεικνύουν ότι, ακόμη και στο 65ο έτος, ο αντίκτυπος του Διαγωνισμού είναι μεγαλύτερος από ποτέ.”
Ο εκτελεστικός παραγωγός του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision 2021, Sietse Bakker, δήλωσε ότι είναι εξαιρετικά περήφανος για την ομάδα πίσω από τα σόου.
“Υπήρχαν 1.624 άτομα πίσω από τις κάμερες. Είχαν εργαστεί πολύ σκληρά τις τελευταίες εβδομάδες, μήνες, δύο χρόνια για να δημιουργήσουν αυτές τις απίστευτες εκπομπές σε αυτήν την παράξενη στιγμή.”
Τόνισε επίσης την τεράστια δέσμευση που ανέλαβαν όλα τα συμμετέχοντα μέλη της EBU, ώστε να διασφαλίσουν ότι όλοι οι καλλιτέχνες θα μπορέσουν να βρεθούν στη σκηνή στο Ρότερνταμ.
“Χάρη στην εμπιστοσύνη τους στον οργανισμό μας, ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision επέστρεψε ξανά: Με ισχυρές παρουσιάσεις ζωντανά στη σκηνή και εντέλει έναν φανταστικό νικητή.”
Πηγή: eurovision.tv