Πολλές φορές, η μετέπειτα επιτυχία μιας συμμετοχής της Eurovision δεν εξαρτάται από τη θέση που έχει λάβει στο διαγωνισμό. Έχουμε δει πολλές περιπτώσεις τραγουδιών που έγιναν μεγάλες εμπορικές επιτυχίες, αλλά στο θεσμό να έχουν τερματίσει σε χαμηλότερες θέσεις. Έχουμε δει, επίσης, συμμετοχές να τερματίζουν σε υψηλές θέσεις του βαθμολογικού πίνακα και να συνεχίζουν μια λαμπρή πορεία και εκτός διαγωνισμού.
Ποιες είναι, όμως, εκείνες οι συμμετοχές που τράβηξαν τα φώτα της δημοσιότητας σε παγκόσμιο επίπεδο; Ποιες έχουμε βρεθεί στη λίστα κορυφαίων μουσικών τσαρτ;
Πάμε να τις δούμε…
Το 1996, το Ηνωμένο Βασίλειο εκπροσωπήθηκε από την Αυστραλιανή Gina G και το “Ooh Aah… Just A Little Bit“. Η συμμετοχή τερμάτισε στην 8η θέση και σημείωσε εξαιρετικές αποδόσεις στα τσαρτ του US Billboard. Ενδεικτικά, βρέθηκε στη 12η θέση του US Billboard Hot 100, στη 4η θέση του US Dance Club Songs και στην 5η θέση του US Mainstream Top 40 με 600 χιλ. αντίτυπα στη χώρα του.
Η συμμετοχή του Λουξεμβούργου το 1965 “Pouppe de cire, pouppe de son” κατέλαβε την πρώτη θέση στον διαγωνισμό της Νάπολης και έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία εκτός συνόρων της Ευρώπης. Βρέθηκε στη 2η θέση του Argentinian Singles Chart, στην κορυφή του French- Canada Singles Chart, στην 6η θέση του Japanese Oricon Singles Chart και στην 5η του Singapore Singles Chart. Το τραγούδι έχει ερμηνευτεί σε πολλές γλώσσες όπως τα Αραβικά, τα Κορεάτικα, τα Ουγγρικά, τα Εβραϊκά, τα Σουηδικά, τα Ιταλικά ακόμη και στα Βιετναμέζικα. Έχει, τέλος, διασκευαστεί από πολλούς καλλιτέχνες και συγκροτήματα.
Σε μεγάλη εμπορική- παγκόσμια επιτυχία εξελίχθηκε το νικητήριο τραγούδι της Eurovision 2019. Το “Arcade” του Duncan Laurence έσπασε κάθε ρεκόρ τη χρονιά της κυκλοφορία του αλλά και μετέπειτα. Πουλώντας περισσότερα από 1 εκατομμύριο αντίτυπα στις Ηνωμένες Πολιτείες, βρέθηκε στην 36η θέση του US Billboard 200 και στη 3η θέση του US Billboard Hot 100. Ακόμη και 2 χρόνια μετά τη νίκη του βρισκόταν στη 33η θέση του US Mainstream Top 40 του Billboard. Αξιοσημείωτες ήταν οι θέσεις που πέτυχε στα τσαρτ της Ινδίας, της Μαλαισίας, της Ν. Ζηλανδίας, της Σιγκαπούρης αλλά και οι πωλήσεις του σε Αυστραλία, Καναδά και Μεξικό.
Η επιτυχία του “Tattoo” δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μας. To τραγούδι σημείωσε και εξακολουθεί να σημειώνει εξαιρετικές αποδόσεις στα τσαρτ της Αυστραλίας, του Καναδά, του Εκουαδόρ αλλά και της Ν. Ζηλανδίας. Βρίσκεται στην 7η θέση του US Global 200 Excl. αλλά και στη 15η θέση του US Global 200 του Billboard.
Μπορεί να μην νίκησε και να ήρθε τρίτο τη χρονιά της συμμετοχής του, αλλά το “Nel blu, dipinto di blu” του Domenico Modugno είναι ένα από τα πιο θρυλικά κομμάτια που ακούστηκαν ποτέ στη σκηνή της Eurovision. To “Volare” έγινε παγκόσμια επιτυχία κερδίζοντας δύο Grammy στην πρώτη διοργάνωση των βραβείων το 1959: το Song of the Year και το Record of the Year. Το τραγούδι πούλησε 1 εκατομμύριο αντίτυπα στην Ιταλία και 2 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Βρέθηκε στην κορυφή του US Billboard Hot 100 και 2ο στα Καναδικά τσαρτ. Το 2010, διαγωνίστηκε και στο μεγαλύτερο μουσικό φεστιβάλ της Νότιας Αμερικής, το Viña Song Contest, τερματίζοντας στην 1η θέση.
Ένα από τα πιο αγαπημένα νικητήρια τραγούδια φιγουράρει και σε αυτή τη λίστα μας. Ο λόγος για το “Waterloo” των ABBA, ένα από τα πιο θρυλικά τραγούδια στην ιστορία της Eurovision. Πρόκειται για έναν μύθο της γιουροβιζιονικής ιστορίας που είχε καταλήξει 6ο στο US Billboard Hot 100 και 2ο στο Australia (Kent Music Report).
H επόμενη συμμετοχή αποτελεί το παράδειγμα πως η επιτυχία ενός τραγουδιού δεν εξαρτάται από τη θέση που έχει λάβει στον διαγωνισμό. Το “Snap” της Rosa Linn μπορεί να τερμάτισε στη 20η θέση, αλλά πολλά τραγούδια -ακόμη και νικητήρια- θα ζήλευαν τις αποδόσεις που έχει πετύχει. Το τραγούδι βρέθηκε στα τσαρτ πολλών χωρών εκτός Ευρώπης όπως η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, ο Καναδάς, η Βραζιλία, ο Λίβανος, η Ινδονησία και η Σιγκαπούρη. Πολύ σημαντική ήταν και η παρουσία του στο US Billboard, όπου βρέθηκε 8ο στο US Rock & Alternative Airplay και 11ο στο US Adult Top 40.
Mια τεράστια επιτυχία πέτυχε και η δική μας Βίκυ Λέανδρος το 1967 με το “L’ amour Est Bleu“. Στη Βιέννη μπορεί να τερμάτισε στην 4η θέση, αλλά βρέθηκε στην κορυφή του US Billboard Hot 100. Παράλληλα, εισχώρησε στα τσαρτ της Αυστραλίας, της Ιαπωνίας, της Μαλαισίας και της Νότιας Αφρικής. 2 εκατομμύρια singles και 800 χιλιάδες LPs πουλήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μια μεγάλη επιτυχία στα διεθνή τσαρτ υπήρξε και το “Save Your Kisses for me” των Brootherhood of Man. Το τραγούδι εκπροσώπησε το Ηνωμένο Βασίλειο στη Χάγη της Ολλανδίας και κατέκτησε την 1η θέση ανάμεσα σε 18 συμμετοχές. Βρέθηκε στα τσαρτ της Αυστραλίας, της Νότιας Αφρικής, της Νέας Ζηλανδίας και στην 27η θέση του US Billboard Hot 100.
Το “Bailar Pegados” του Sergio Dalma είναι μια από τις δύο Ισπανικές συμμετοχές που δεν… έκοψαν το νήμα της νίκης, αλλά κατάφεραν να σημειώσουν εξαιρετικές επιδόσεις εκτός συνόρων της Ευρώπης. Το 2008, στο Europasion, ένα τηλεοπτικό σόου της ισπανικής τηλεόρασης, ονομάστηκε ως η καλύτερη συμμετοχή που έστειλε η Ισπανία στη Eurovision. To 1991 βρέθηκε στην 6η θέση του US Hot Latin Songs του Billboard και μέχρι το τέλος της χρονιάς βρισκόταν στην 37η θέση του ίδιου τσαρτ.
Το “Eres Tu” των Mocedades ήταν η δεύτερη ισπανική συμμετοχή με σημαντική διεθνή αναγνώριση. Στο διαγωνισμό της Eurovision τερμάτισε 2η πίσω από τη συμμετοχή του Λουξεμβούργου “Tu te reconnaitras”, που όμως σημείωσε μεγαλύτερη επιτυχία. Η διεθνής αναγνώριση μεταφράστηκε με διασκευές από πολλούς καλλιτέχνες όπως η Eydie Gorme, ο Luis Miguel, η Luz Casal, η Thalia, η Nάνα Μούσχουρη… και σε πολλές γλώσσες όπως τα Κορεάτικα, τα Εσθονικά, τα Νορβηγικά, τα Φινλανδικά, τα Τσέχικα, τα Γαλλικά… Βρέθηκε στα τσαρτ της Νέας Ζηλανδίας, της Αυστραλίας, του Καναδά, στην 9η θέση του US Billboard Hot 100 και του US Cash Box Top 100 και στην 8η θέση του US Billboard Easy Listening.
Αυτές, λοιπόν, είναι οι μεγαλύτερες ραδιοφωνικές επιτυχίες της Eurovision σε παγκόσμιο επίπεδο. Υπάρχουν, ωστόσο και άλλα κομμάτια που έκαναν την εμφάνισή τους τόσο στο US Billboard όσο και σε θέσεις των παγκόσμιων τσαρτ. Ενδεικτικά, μπορούμε να αναφέρουμε:
- Everyway That I Can, 68η θέση του Australia (ARIA)
- My Number One, 25η στο US Billboard Hot Dance Singles Sales και 8η θέση στο US Dance Club Songs μια χρονιά μετά τη νίκη του
- Dum Tek Tek, 16η θέση στο Japan Top Airplay, 21η θέση στο Japan Hot 100 και 27η θέση στο Japan Adult Contemporary Airplay
- Allez Ola Ole, 88η θέση στο US Hot Dance Clun Songs
- Euphoria, 98η θέση στο Japan Hot 100
- Only Teardrops, 2η θέση στο Brazil (Antena)
- Grande Amore, 6η θέση στο US Classical Digital Songs
- Amar pelos dois, 7η θέση στο US World Digital Songs
- Τοy, στην 11η θέση του US Hot Dance/ Electronic Songs και στην κορυφή του US Dance Club Songs
- Shum, 3η θέση στο US World Digital Song Sales και 20η θέση στο US Hot Dance/ Electronic Songs
- Give That Wolf A Banana, 165η θέση στο Global Excl. US
- Stefania, 2η θέση στο US World Digital Song Sales, 85ο στο US Billboard 200 και στην 26η θέση του Canada Digital Song Sales
- Hold Me Closer, 132η θέση στο Global Excl. US
- SloMo, 151η θέση στο US Billboard 200
- Brividi, 15η θέση στο Global 200
- Cha Cha Cha, 12ο στο US World Digital Song Sales και 27ο στο Global 200
- Unicorn, 153η θέση στο Global Excl. US
- Queen Of Kings, 58η θέση στο Global 200 και 29η θέση στο New Zealand Hot Singles
Εξαιρετικό άρθρο!
Σε ευχαριστώ πολύ!