Στο πλαίσιο της κοπής πίτας που πραγματοποιήσαμε ως INFE Greece για τα μέλη μας, καλεσμένος στην εκδήλωση μας στον φιλόξενο χώρο του MoMix Bar παραβρέθηκε ο Χρήστος Κάλλοου, εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Eurovision 1990 όπου κατέλαβε την 19η θέση με το τραγούδι “Χωρίς Σκοπό”.
Στην συνέντευξη που μας παραχώρησε, μοιράστηκε μαζί μας τις αναμνήσεις του από την Eurovision του 1990 όπως ο ίδιος τις βίωσε ενώ μερικές ημέρες αργότερα μοιράστηκε μαζί μας μια διασκευή της συμμετοχής του με μια σύγχρονη ενορχήστρωση, την οποία μπορείτε να την ακούσετε κατεβάζοντας το παρακάτω αρχείο:
1)Ποια ήταν η έμπνευση για το τραγούδι “Χωρίς σκοπό” με το οποίο εκπροσωπήσατε την Ελλάδα στην Eurovision? Προοριζόταν εξαρχής για την διαγωνισμό?
Το τραγούδι μου το έφεραν τότε οι δυο δημιουργοί, ο Γιώργος Παλαιοκαστρίτης και ο Γιώργος Παπαγιαννάκης κι εγώ συμφώνησα να το ερμηνεύσω και να συμμετάσχουμε με αυτό στον διαγωνισμό που θα γινόταν στην Ελλάδα για την αντιπροσώπευση στην Eurovision. Ήταν μια ερωτική μπαλάντα που έφτιαξαν για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Για την έμπνευση θα πρέπει να ρωτήσετε τους ίδιους.
2) Υπήρξε στήριξη από την ΕΡΤ στην συμμετοχή σας ως προς την προβολή του τραγουδιού, και την παρουσίαση του επί σκηνής? Αν όχι τι θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερα?
Πιστεύω ότι όπως και να χει πρέπει να στηρίζεται με τον καλύτερο τρόπο μια αποστολή που εκπροσωπεί μια χώρα. Ούτως ή άλλως επιλεχτήκαμε μέσα από τον διαγωνισμό της ΕΡΤ. Στην αποστολή με το ζόρι πληρώθηκαν τα εισιτήρια και η διαμονή των μουσικών. Οι συνθήκες που βιώσαμε δεν ήταν και οι καλύτερες. Δεν θέλω να σχολιάσω περαιτέρω. Υπήρχε πάντως αρνητικό κλίμα εκ των έσω. Αυτό κάπου σου ρίχνει την ψυχολογία. Θα μπορούσε να είχε γίνει με περισσότερη φροντίδα. Να είχε γίνει ένα καλύτερο promotion, να είχε φροντιστεί περισσότερο η παρουσία μας on stage , καλύτερες δημόσιες σχέσεις.
3) Πως θα χαρακτηρίζατε την συνολική σας εμπειρία από την παραμονή σας στο Ζάγκρεμπ? Ποια παρασκηνιακή ιστορία θυμάστε χαρακτηριστικά από τότε?
Η εμπειρία ήταν σίγουρα σπουδαία. Η Γιουγκοσλαβία παρότι πριν τον πόλεμο και τα προβλήματα που είχαν έκανε το καλύτερο για τον διαγωνισμό. Ο χώρος , η διοργάνωση, η συμπεριφορά τους στις αποστολές. Ένα γεγονός στο οποίο συμμετέχουν τόσοι άνθρωποι, είναι σίγουρα μεγαλειώδες. Το να το ζεις από μέσα είναι εμπειρία ζωής. Παρασκηνιακά θυμάμαι πόσο ενθουσιάστηκα από τις πρόβες με το ιταλικό τραγούδι, που έσπευσα να συγχαρώ τον Toto Cutugno .
4)Ποια ήταν τα συναισθήματα σας μετά το τελικό αποτέλεσμα?
Το τελικό αποτέλεσμα ήταν σίγουρα λυπηρό, με μεγαλύτερο κόστος την βαθμολογία της Κύπρου. Αυτό και μόνο μας έλεγε πολλά. Από κει και πέρα την συγκεκριμένη χρονιά υπήρχαν πολύ αξιόλογα τραγούδια που δικαίως πήραν καλύτερη θέση, όπως υπήρξαν και κάποια με πολύ καλό marketing. Εμείς που ανεβήκαμε στην σκηνή δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό χωρίς βοήθεια . Σίγουρα δεν είσαι χαρούμενος μετά από ένα τέτοιο αποτέλεσμα, αλλά δεν είναι και το τέλος του κόσμου.
5) Θα αλλάζατε κάτι στην συμμετοχή σας για ένα καλύτερο αποτέλεσμα?
Σίγουρα πιστεύω πως κάποιες αλλαγές θα βοηθούσαν . Θα ήθελα μια πιο rock ενορχήστρωση και κάποιο διαφορετικό στήσιμο στην σκηνή.
6) Ποια ήταν οι αντιμετώπιση της συμμετοχής σας από τα media και τους fans πριν και μετά την Eurovision?
Με τα media γενικά υπήρχε μια χαλαρή σχέση. Κάπως αρνητική θα έλεγα γιατί κάποιοι δυσαρεστήθηκαν με την επιλογή μου. Οι μεγάλες δισκογραφικές ήθελαν να στείλουν δικούς τους καλλιτέχνες. Με τους fans και πριν και μετά τα πράγματα ήταν καλύτερα γιατί το τραγούδι είχε εκτιμηθεί από πολύ κόσμο. Θυμάμαι ακόμα τα νέα παιδιά που ερχόντουσαν συχνά στο σπίτι και μαζί τους έφερναν και φίλους fan από το εξωτερικό. Ακόμα και σήμερα με βρίσκουν νεότεροι fan της Eurovision και με ρωτούν διάφορα με πολύ αγάπη.
7) Συμμετείχατε στην παράσταση Jesus Christ Superstar μαζί με πλήθος Ελλήνων Eurostars (Μπίγαλης, Μπινιάρης, Δημητράς, Στασινοπούλου, Μαντώ). Για ποιο λόγο η παράσταση αυτή συνδέθηκε τόσο έντονα με την Eurovision?
Για να επιλεχτούν οι καλλιτέχνες της παράστασης έγινε μεγάλη ακρόαση. Ο Πλέσσας διάλεξε τότε νέους με μεγάλες φωνητικές δυνατότητες, όπου αρκετοί δοκιμάσαμε αργότερα και την συμμετοχή μας στο φεστιβάλ της Eurovision. Τελικά πήγαμε τόσοι τραγουδιστές από το Jesus Christ Superstar που φυσικά υπήρξε σύνδεση μεταξύ τους.
8)Πριν την συμμετοχή σας στην Eurovision το 1990 συμμετείχατε άλλες 3 φορές σε Ελληνικούς εθνικούς τελικούς. Τι θυμάστε από εκείνες τις συμμετοχές σας?
Θυμάμαι τις δυο από αυτές που έγιναν στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά και ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία, σε ό,τι αφορά την παρουσίαση. Τα τραγούδια ερμηνευόντουσαν μπροστά σε κοινό και από την τηλεόραση. Η μια ήταν το 1987 : Λες το τέλος να χει έρθει, μαζί με την Λία Βίσση, τον Στέλιο Γουλιέλμο και την Κατερίνα Αδαμαντίδου. Η δεύτερη το 1988 : Το ηρεμιστικό. Την επόμενη χρονιά έγινε σε κλειστή διαδικασία.
9)Η Eurovision σας βοήθησε στην μετέπειτα καριέρα σας είτε ως ηθοποιό είτε ως τραγουδιστή?
Ουσιαστικά όχι. Με γνώρισε πάντως πολύς κόσμος κυρίως στο εξωτερικό, αφού ο διαγωνισμός έχει πολλούς fan. Ακόμα κι όταν το 2016 έπαιξα στο Εθνικό θέατρο της Αγγλίας, στο τέλος ερχόταν κόσμος να με χαιρετίσει και μου έλεγε για τότε.
10) Παρακολουθείτε ακόμα την Eurovision? Τι έχει αλλάξει από την χρονιά που πήγατε?
Παρακολουθώ πάντα. Μου άρεσε όμως περισσότερο όταν υπήρχε ζωντανή ορχήστρα και τα τραγούδια νομίζω ήταν πιο ποιοτικά. Σίγουρα έχουν αλλάξει πολλά και ο διαγωνισμός οφείλει να προχωράει ανάλογα με την εποχή . Τώρα νομίζω η βαρύτητα πέφτει στο θέαμα.
11) Θα δοκιμάζατε να συμμετάσχετε στην Eurovision της σημερινής εποχής? Για ποιον λόγο δεν ξαναδοκιμάσατε μετά το 1990?
Βεβαίως , αν είχα πίσω μου μια μεγάλη δισκογραφική να με στηρίξει. Απλά θα έδινα μεγαλύτερη βαρύτητα στο τραγούδι. Νομίζω ότι δεν γίνεται να συμμετέχεις κάπου ξανά και ξανά. Κάπου καταντάει και γραφικό. Εξάλλου ο διαγωνισμός στην πλειοψηφία πρέπει να ανήκει στους νέους.
13) Ποια είναι η αγαπημένη σας Ελληνική (ή Κυπριακή) συμμετοχή και ποια η αγαπημένη σας ξένη?
Το τραγούδι που αγαπώ είναι το Gente Di Mare με τον Umberto Tozzi και τον Raf. Από ελληνικά θα ξεχωρίσω το Die for you με τους Antique.
14) Ποιος πιστεύετε πως είναι ο καταλληλότερος τρόπος να επιλέγεται η Ελληνική συμμετοχή, μέσω εθνικού τελικού ή μέσω απευθείας ανάθεσης?
Μέσω εθνικού τελικού .
15) Τραγούδι, φωνή, σκηνική παρουσία, παρασκήνιο. Σε τι βαθμό επηρεάζει το κάθε ένα από τα παραπάνω την πορεία μιας συμμετοχής στην Eurovision?
Πάνω από όλα είναι το τραγούδι αφού είναι διαγωνισμός τραγουδιού. Μετά φυσικά είναι η φωνή . Από κει και πέρα όλα παίζουν το ρόλο τους. Το marketing σίγουρα έχει μεγάλη σημασία αφού τα τελευταία χρόνια ξοδεύονται μεγάλα ποσά για αυτό.
16) Πως κρίνετε την επιλογή του Bίκτωρα Βερνίκου στην φετινή Eurovision?
Είναι ένα ενδιαφέρον τραγούδι, φρέσκο , νεανικό και πρέπει να το στηρίξουμε να ταξιδέψει μόνο με θετική ενέργεια. Καλή επιτυχία στον ερμηνευτή.
17) Πόσο σας στήριξε η οικογένεια σας στην μέχρι τώρα καλλιτεχνική πορεία?
Η οικογένειά μου πάντα με στήριζε και ποτέ δεν μου έβαζε εμπόδια. Ήταν πάντα δίπλα μου ως έπρεπε.
18) Τι μήνυμα θέλετε να δώσετε στα μέλη και τους αναγνώστες μας?
Ότι είναι πολύ όμορφο που ασχολούνται με την Eurovision, στηρίζουν κι αγαπούν τους καλλιτέχνες που παίρνουν μέρος σε αυτήν. Ακόμα κι όταν δεν τους αρέσει κάποιος πολύ να μην κάνουν άσχημα σχόλια γιατί ο καθένας κάνει την προσπάθειά του κι αν υπάρχει πρόβλημα να το κοιτάζουμε στην βάση του.
Ως INFE Greece ευχαριστούμε πολύ τον Χρήστο Κάλλοου για την παρουσία του στην εκδήλωση μας, την συνέντευξη που μας παραχώρησε και φυσικά για το ζεστό κλίμα στην μεταξύ μας συζήτηση.
Υ. Γ. (από τον Δημήτρη Μαντζίλα): το 1987 ήρθε 3ος, το 1988 δεν ανακοινώθηκε η κατάταξη, το 1989 διαγωνίστηκε με το τραγούδι Μαρία στη φάση των 40, αλλά δεν πέρασε στη φάση των 13 τραγουδιών. To 1990 κέρδισε (δεν ανακοινώθηκαν οι βαθμοί των τραγουδιών). Υπάρχει ακόμα μια συμμετοχή, άγνωστος ο τίτλος της, το 1991, μαζί με το συγκρότημα Ρέμπελς (Rebels), την οποία ανακαλύψαμε στα αρχεία μας, αφού έγινε η συνέντευξη. Ο Χρήστος Κάλλοου είναι, επομένως, ο μόνος Έλληνας καλλιτέχνης που ήταν υποψήφιος για πέντε συνεχόμενες χρονιές!
Ευχαριστούμε πολύ!
…η live εκτέλεση του κομματιού στο διαγωνισμό ήταν εκπληκτική!
Συμφωνώ! Κρίμα που δεν ακούστηκε λίγο παραπάνω η Φωτεινή Σαββατιανού στα φωνητικά