Μιλώντας στο σουηδικό πρακτορείο ειδήσεων TT, ο εκτελεστικός επόπτης της Eurovision, Martin Österdahl, έδωσε την πρώτη του συνέντευξη μετά τον διαγωνισμό του 2024.
Στη συνέντευξη, η οποία έχει μεταφραστεί για το Eurovoix από τον Daniel Stridh, ο Österdahl έκανε ανασκόπηση για το φετινό σόου στο Μάλμε της Σουηδίας. Παραδέχτηκε ότι η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση (EBU) ήταν «λίγο αφελής» σχετικά με το επίπεδο των πόρων που απαιτεί η οργάνωση της Eurovision σήμερα.
Μετά τον διαγωνισμό, η κύρια προτεραιότητα του Österdahl είναι να «βελτιωθεί η επικοινωνία» μεταξύ της EBU, των επικεφαλής των αντιπροσωπειών και των ίδιων των καλλιτεχνών. Η συνέντευξη αποκαλύπτει επίσης ότι θα είναι μέρος μιας νέας ομάδας διαχείρισης κρίσεων στην EBU, η οποία θα εξετάσει τη βελτίωση της επικοινωνίας σε όλο το οικοσύστημα του διαγωνισμού.
Η συνέντευξη έρχεται μετά την επιβεβαίωση από τον αναπληρωτή γενικό διευθυντή και διευθυντή μέσων ενημέρωσης της EBU, Jean Philip de Tender, ότι ο Österdahl θα παραμείνει εκτελεστικός επόπτης του διαγωνισμού μέχρι το 2025.
Η συνέντευξή του με το TT είναι η πρώτη φορά που μιλάει δημόσια από τον μεγάλο τελικό πριν από δύο μήνες.
Κατά τη διάρκεια του φετινού διαγωνισμού, η συμμετοχή του Ισραήλ στην Eurovision προκάλεσε έντονες αντιδράσεις. Παρά αυτό, ο Österdahl δηλώνει περήφανος που η Eurovision πέτυχε υψηλή δέσμευση και υψηλά νούμερα τηλεθέασης. Ωστόσο, παραδέχεται ότι, ενώ η Eurovision έχει αντιμετωπίσει «γεωπολιτικές εντάσεις» στο παρελθόν, η κατάσταση στο Μάλμε ήταν διαφορετική:
Το ζήτημα της Μέσης Ανατολής είναι περίπλοκο. Παλεύουν με αυτό στον Λευκό Οίκο και στην Downing Street 10, οπότε δεν είναι παράξενο που είναι δύσκολο και για έναν οργανισμό όπως η EBU. Δεν έχω συγκεκριμένες απαντήσεις για το πώς θα το λύσουμε στο μέλλον, αλλά θα επικεντρωθούμε στο να κάνουμε το δικαίωμα λήψης αποφάσεων πιο σαφές και να βελτιώσουμε την επικοινωνία.
Μετά από μια ανεξάρτητη ανασκόπηση, η EBU έχει πραγματοποιήσει οργανωτικές αλλαγές στην ομάδα της EBU. Αυτό σημαίνει ότι ο ρόλος του εκτελεστικού επόπτη θα επιβλέπεται πλέον από έναν νέο διευθυντή της Eurovision. Αντιδρώντας σε αυτό, ο Österdahl είναι ευχαριστημένος που η EBU αποκτά περισσότερους πόρους για να βοηθήσει στη διαχείριση της εκδήλωσης:
Η Eurovision έχει μεγαλώσει εκρηκτικά, ειδικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, και η εκδήλωση έχει σε πολλούς τομείς ξεπεράσει την εμβέλεια του οργανισμού μας. Αν συγκρίνουμε τον εαυτό μας με μια μεγαλύτερη αθλητική εκδήλωση με την ίδια πίεση των μέσων όπως η δική μας, πιστεύω ότι έχουμε φανεί λίγο αφελείς και δεν είχαμε πραγματικά τους πόρους που χρειαζόμαστε.
Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, υπήρξαν διάφορες άλλες αντιδράσεις, όπως το περιβάλλον στα παρασκήνια και η ακύρωση της συμμετοχής του Joost Klein. Η απογοήτευση από κάποιους οπαδούς για αυτά τα ζητήματα οδήγησε στο να δεχτεί έντονες αποδοκιμασίες κατά τη διάρκεια του μεγάλου τελικού. Στη συνέχεια δεν εμφανίστηκε στη συνέντευξη Τύπου του νικητή.
Αντιδρώντας σε αυτό, ο Österdahl είπε ότι δεν τον πειράζει να είναι ένας τρόπος εκτόνωσης για την απογοήτευση των οπαδών:
Η εστίασή μου ήταν να περάσουμε αυτές τις αλλαγές, να είναι αψεγάδιαστες και να βγουν όλοι από εκεί αβλαβείς. Αν χρειαστεί ένας τρόπος εκτόνωσης για την απογοήτευση και την απογοήτευση, το να αποδοκιμαστούν είναι απολύτως εντάξει για μένα. Το σημαντικό είναι ότι κανείς δεν έπαθε κακό.
Αντιδρώντας στον διαγωνισμό του 2024, ο Österdahl παραδέχεται ότι υπήρξε «προφανώς μια παραβίαση» στον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε η επικοινωνία μεταξύ της EBU και των αντιπροσωπειών και των καλλιτεχνών. Ωστόσο, δηλώνει ότι ο ίδιος και η EBU θα αναθεωρήσουν πώς λειτουργεί αυτό για να βελτιώσουν την επικοινωνία στο μέλλον:
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και του φθινοπώρου, θα αναθεωρήσουμε πώς λειτουργεί η επικοινωνία εντός του οργανισμού μέλους και θα διασφαλίσουμε ότι όλες οι πληροφορίες θα περάσουν μέχρι το τέλος. Από την EBU, στους επικεφαλής των αντιπροσωπειών μέχρι τους καλλιτέχνες. Είναι προφανές ότι υπήρξε παραβίαση εκεί.
Ο Martin Österdahl ανέλαβε εκτελεστικός επόπτης του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision το 2020, μετά την αποχώρηση του Jon Ola Sand. Από τότε, έχει εργαστεί σε τέσσερις διοργανώσεις Eurovision και τέσσερις Junior Eurovision και ήταν επίσης εκτελεστικός παραγωγός των Διαγωνισμών Τραγουδιού της Eurovision του 2013 και του 2016 για τον σουηδικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα SVT.
Αναμένεται τώρα ότι ο Österdahl θα συνεχίσει στον ρόλο του εκτελεστικού επόπτη στη Eurovision 2025, που θα διεξαχθεί στην Ελβετία τον επόμενο Μάιο.