Απεβίωσε ο Guy Bonnet (Γαλλία 1970, 1983, δημιουργός 1968)

Απεβίωσε ο Guy Bonnet (Γαλλία 1970, 1983, δημιουργός 1968)

Γεννήθηκε το 1945 στην Αβινιόν, όπου έμενε μόνιμα. Στην καριέρα του είχε να παρουσιάσει πολλά τραγούδια ως συνθέτης ή στιχουργός, τα οποία ερμήνευε ο ίδιος ή άλλοι καλλιτέχνες, όπως οι: Mireille Mathieu, Sylvie Vartan, Michelle Torr, Franck Fernandel, Dany. Τραγουδούσε τόσο στα Γαλλικά, όσο και στα Προβηγκιανά (14 άλμπουμ στη συγκεκριμένη διάλεκτο), στα οποία έχει διασκευάσει αρκετά τραγούδια της Γιουροβίζιον (όπως το Congratulations του Cliff Richard και το All Kinds of Everything της Dana) που ερμήνευε στις συναυλίες του. Είχε γράψει τη μουσική για ραδιοφωνικές εκπομπές, τηλεοπτικές σειρές, παιδικά προγράμματα και ταινίες, ακόμα και… πορνό (τις τελευταίες με το ψευδώνυμο Frank Bonnetti). Το 2018, με σειρά συναυλιών, γιόρτασε 50 χρόνια καριέρας. Πέθανε στον ύπνο του, δίπλα στη σύζυγό του, στα 78 του χρόνια. Τις τελευταίες ημέρες νοσηλευόταν στο νοσοκομείο του Μονπελιέ.

Η Γιουροβίζιον του 1968

Το αλληγορικό και ποιητικό La source -που προέκυψε μετά από εσωτερική επιλογή- ήταν εμπνευσμένο από την ταινία του Ingmar Bergman, Jungfrukällan (= η Πηγή των Παρθένων) του 1960, πάνω στο βιασμό και τον φόνο μιας κοπέλας, της Κάριν, μέσα σε ένα δάσος, από τρεις αδελφούς βοσκούς, θέμα βασισμένο σε έναν μεσαιωνικό σουηδικό θρύλο του 13ου αιώνα, ο οποίος παραδίδεται μέσω της μπαλάντας Töres döttrar i Wänge. Από το αίμα της ξεπήδησε μια πηγή… Η ταινία κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Ο ίδιος πληροφορήθηκε για το φιλμ από τη μέλλουσα σύζυγό του Régine. Καθώς το τραγούδι δεν είχε σχέση με το ύφος της Γιουροβίζιον, δίσταζε να το υποβάλει: “Μα δεν είναι τραγούδι για τη Γιουροβίζιον!”, αλλά τον έπεισε ένας νεαρός ατζέντης, ο Max Amphoux (είναι ο άνθρωπος που ανακάλυψε και ανέδειξε τον Ντέμη Ρούσσο), λέγοντάς του: “Μα ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο θα το παρουσιάσουμε στη Γιουροβίζιον!”. Ήθελε να το πει ο ίδιος ο Guy, αλλά ο τότε Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας, στρατηγός Σαρλ Ντε Γκωλ, “έδωσε γραμμή” να εκπροσωπηθεί η Γαλλία με μεγάλο όνομα. Μετά από την άρνηση της Marie Laforêt για την οποία γράφτηκε, αλλά και της Sylvie Vartan, απευθύνθηκε στην Isabelle Aubret, η οποία ένιωσε πως έγινε για εκείνη “πηγή ζωής”, μετά από το φριχτό ατύχημα που την καθήλωσε για δύο χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί πως οι bookmakers είχαν δώσει στον Guy Bonnet το παρατσούκλι “Nobody”! Ο έτερος στιχουργός ήταν ο Henri Dijan (στιχουργός MON 70, FRA 71). Τη σύνθεση υπέγραψε ο ίδιος ή -σύμφωνα με άλλες πηγές- ο Daniel Faure. Ήταν το 2ο φαβορί, μετά από τον Cliff Richard. Είναι αξιοπερίεργο το ότι, ενώ στην αρχή έπαιρνε πολλούς βαθμούς και ερχόταν πρώτο, ξαφνικά σταμάτησε αυτό, σαν κάποιος να έδωσε άνωθεν εντολή… Έτσι κατετάγη τρίτο. Όπως μαθεύτηκε μόλις το 2023, ο Guy Bonnet το ερμήνευε ζωντανά πολύ πριν από τον διαγωνισμό, άρα θα έπρεπε να είχε ακυρωθεί…

Η Γιουροβίζιον του 1970

Στο πλαίσιο της εκπομπής Télé-Dimanche, σε παρουσίαση Dany Danielle και Sylvain Deschamps, ψήφισαν τοπικές επιτροπές κοινού. Προηγήθηκαν τέσσερεις προημιτελικοί, με τέσσερα τραγούδια έκαστος. Το πρώτο κάθε βραδιάς πήγαινε στους ημιτελικούς. Ο τελικός είχε δύο μόνο τραγούδια, το Marie-Blache του Guy Bonnet (4ο στη Γιουροβίζιον) και το Olivier-Olivia με την Isabelle Aubret (FRA 62, 68) και τον Daniel Beretta, ο οποίος έγινε γνωστός στη Γαλλία ως η φωνή του Σβαρτσενέγκερ σε όλες τις μεταγλωττισμένες ταινίες του… Ο Guy Bonnet είχε ακόμα ένα υποψήφιο άσμα, το L’enfant et le vieux marin στον προημιτελικό όπου κέρδισε το ζευγάρι που προαναφέραμε. Συναντούμε ακόμα ονόματα όπως η Michelle Torr (LUX 66, MON 77, με δύο τραγούδια), η Noëlle Cordier (FRA 67), o Jean-Paul Cara (στιχουργός FRA 76, συνθέτης FRA 77, στιχουργός και “πιγκουίνος” LUX 80, συνθέτης FRA 81), αλλά και oι Sunlights σε ένα τραγούδι που είχε ήδη διαγωνιστεί το 1967 με τον Claude François (μια περίεργη ιστορία που μπορείτε να δείτε εδώ).

Η Γιουροβίζιον του 1983

Το 1983 γράφει τη μουσική και ερμηνεύει το Vivre, σε στίχους Fulbert Cant. Ο εθνικός τελικός, με 14 άσματα, έλαβε χώρα στο Théâtre de l’Empire της πρωτεύουσας, σε παρουσίαση Jean-Pierre Foucault και Marie Myriam. Ψήφισε το κοινό που επελέγη δειγματοληπτικά μέσω τηλεφώνου, εν είδει δημοσκόπησης, από την εταιρεία SOFRES. 2ο ήρθε το συγκρότημα La Compagnie créole με μέλη από την Καραϊβική που ήταν εξαιρετικά δημοφιλές την εποχή εκείνη. Άλλα ονόματα που μετείχαν ήταν η Isabelle Aubret (τη λες και καρμική τη σχέση τους!), o Joël Prévost (FRA 78), o Kali (FRA 92), o Jean-Paul Cara (για μια ακόμα φορά αντίπαλοι!). Στη Γιουροβίζιον κατετάγη 8ος. Κάτι που είναι γνωστό: πολλές φορές που έπεφτε το σήμα της ΕΡΤ και βλέπαμε τη γνωστή καρτέλα “Μας συγχωρείτε διακοπή”, ένα από τα τραγουδια που ακούγονταν ήταν το Vivre!

Trivia

Είναι ο δεύτερος, μετά την Isabelle Aubret, που εκπροσωπεί εις διπλούν τη Γαλλία ως βασικός τραγουδιστής. Ενώ συνεργάστηκαν το 1968, τόσο το 1970, όσο και το 1983 βρέθηκαν αντίπαλοι στους εθνικούς τελικούς. Επιπλέον, και οι τρεις του απόπειρες μπήκαν στη δεκάδα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.