Μετά το δεύτερο μέρος του αφιερώματός μας, ήρθε η στιγμή να ασχοληθούμε και με άλλες πιο πρόσφατες χρονιές σχετικά με φαβορί τα οποία έχασαν την πρόκριση για τον Μεγάλο Τελικό ή παρά την πρόκρισή τους δεν έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα στον Τελικό. Με συμμετοχές που τερμάτισαν πολύ χαμηλά στον βαθμολογικό πίνακα ή που ποτέ δεν άκουσαν το όνομα της χώρας τους να προκρίνεται.
Ας ξεκινήσουμε μία μικρή αναδρομή σε πιο πρόσφατες συμμετοχές με αποτελέσματα που για πολλούς ήταν δυσάρεστη έκπληξη.
2013-Γερμανία
Μόνο με το άκουσμα της συμμετοχής του γνωστού συγκροτήματος Cascada στον εθνικό τελικό της Γερμανίας Unser Song für Malmö, αρκετοί θεώρησαν ότι η χώρα θα διατηρήσει το σερί των καλών θέσεων από το 2010. Από την στιγμή που το γκρουπ κέρδισε στον εθνικό τελικό με το Glorious και ορίστηκε να εκπροσωπήσει την Γερμανία, τα προγνωστικά είχαν την χώρα μέσα στην πρώτη δεκάδα. Ωστόσο οι Cascada δεν διαγωνίστηκαν με τους καλύτερους οιωνούς καθώς υπήρξαν πολλές κατηγορίες ότι το τραγούδι είχε αντιγράψει αρκετά την περσινή νικητήρια συμμετοχή της Loreen με το Eurhoria. Αν και ο γερμανικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας της χώρας NDR ερεύνησε το θέμα και αντιμετώπισε τις κατηγορίες, φαίνεται ότι αυτό το σκάνδαλο κόστισε αρκετά την πορεία του τραγουδιού στον διαγωνισμό. Το παραπάνω γεγονός σε συνδυασμό με την πολύ αδιάφορη παρουσίαση του την βραδιά του τελικού, το κατέταξαν μόλις στην 21η θέση με 18 βαθμούς.
2013-Άγιος Μαρίνος
Η Valentina Monetta επιστρέφει στον θεσμό μετά την περσινή της αποτυχία να προκριθεί στον τελικό. Αυτή την φορά παίρνει μέρος με το mid-tempo τραγούδι Crisalide (Vola) το οποίο γίνεται από τα αγαπημένα της χρονιάς για αρκετούς φαν. Αν και υπήρξαν πολλές ελπίδες για την πρώτη πρόκριση της χώρας στον τελικό και μία αξιοπρεπή θέση, η συμμετοχή χάνει για λίγο το εισιτήριο αφού κατατάσσεται στην 11η θέση του δεύτερου ημιτελικού με 47 βαθμούς. Η εκδίκηση βέβαια είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο καθώς η καλλιτέχνιδα πήρε μέρος και το 2014 με το Maybe, φέρνοντας την πρώτη πρόκριση του Αγίου Μαρίνου στον τελικό.
2014-Ισραήλ
Το Ισραήλ το 2014 διαγωνίζεται με την Mei Finegold και το τραγούδι Same Heart, το οποίο είχε σίγουρη την πρόκριση για τον τελικό και αγαπήθηκε αρκετά εκείνη την χρονιά. Ωστόσο το φωνητικό αποτέλεσμα και η όχι και τόσο εντυπωσιακή παρουσίαση του το κατατάσσουν προτελευταίο στον δεύτερο ημιτελικό με 19 βαθμούς. Βέβαια από το 2015 και μετά η χώρα βρίσκεται πάντα στον τελικό.
2017-Φινλανδία
Η Φινλανδία το 2017 πήρε μέρος με τους Norma John και το τραγούδι Blackbird. H εξαιρετική ερμηνεία της Leena Tirronen αλλά και τα προγνωστικά δείχνουν άνετη πρόκριση στον τελικό και την διεκδίκηση μίας θέσης στην δεκάδα. Ο πρώτος ημιτελικός ολοκληρώνεται και η Φινλανδία δεν ακούγεται ποτέ αφού το τραγούδι είχε τερματίσει στην 12η θέση με 92 βαθμούς. Βέβαια καθοριστικό ρόλο στην μη πρόκριση της συμμετοχής έπαιξαν οι επιτροπές που το κατέταξαν 12ο ενώ στο televoting ήταν στην δέκατη θέση.
2017-Εσθονία
Παρ’ όλα αυτά την μεγαλύτερη έκπληξη μας επιφύλασσε και πάλι η Εσθονία. Ο Koite Toome και η Laura επιστρέφουν στον θεσμό με το τραγούδι Verona. Πολλοί φαν λατρεύουν το κομμάτι και είναι ένα από τα τραγούδια που φιγουράρει για την νίκη. Όλα αυτά μέχρι την βραδιά του δεύτερου ημιτελικού που βλέπουμε μία μέτρια εμφάνιση των ερμηνευτών. Το τραγούδι δεν καταφέρνει να περάσει στον τελικό και περιορίζεται στην 14η θέση με 85 βαθμούς. Βέβαια σε αυτήν την περίπτωση υπήρξε μεγάλη απόκλιση στο televoting και στην ψηφοφορία των επιτροπών. Το κοινό έδωσε στο Verona την έκτη θέση κι όχι τις πρώτες θέσεις όπως θα περίμεναν πολλοί φαν ενώ οι επιτροπές την προτελευταία με μόλις 16 βαθμούς. (Ο Koit Toome έχει πάρει ξανά μέρος στον διαγωνισμό το 1998 με το τραγούδι Mere Lapsed το οποίο κατετάγη 12ο ενώ η Laura συμμετείχε το 2005 ως μέλος του γκρουπ Suntribe και με το τραγούδι Let’s Get Loud το οποίο βρέθηκε στην 20η θέση του ημιτελικού).
2018-Αυστραλία
Η Αυστραλία στέλνει την γνωστή -όχι μόνο στην χώρα- Jessica Mauboy και με την δημοσίευση του “We Got Love” φαίνεται ότι η χώρα θα λάβει άλλη μία φορά υψηλή θέση στον τελικό. Το μέτριο φωνητικό αποτέλεσμα, το ελλιπές σκηνικό αποτέλεσμα καθώς και μία εμφάνιση που καθόλου δεν κολάκευε την καλλιτέχνιδα, δίνουν στην Jessica την 20η θέση και μάλιστα την τελευταία στο κοινό.
2018 – 2019-Ελλάδα
Το 2018 η Ελλάδα κατεβαίνει με το “‘Ονειρό μου” το οποίο κυριολεκτικά λατρεύεται από αρκετούς φαν κι όχι μόνο Έλληνες. Η χώρα μας φαίνεται ότι μετά από χρόνια μπορεί να διεκδικήσει μία θέση στην δεκάδα του τελικού και το κομμάτι ξεχωρίζει με το ελληνικό ηχόχρωμά του. Τα υπόλοιπα έχουν ειπωθεί αρκετές φορές από τότε καθώς σκηνικά είδαμε μία εμφάνιση που επουδενί δεν στήριζε το μήνυμα του τραγουδιού. Κάθε άλλο μάλιστα! Αποτέλεσμα; Ο δεύτερος αποκλεισμός της Ελλάδας σε έναν από τους πιο δυνατούς ημιτελικούς που έχουμε δει ποτέ.
Το 2019 η χώρα μας προσεγγίζει πιο επαγγελματικά τον διαγωνισμό και στέλνει την Κατερίνα Ντούσκα με το “Better Love”. Οι φαν ενθουσιαζόμαστε με τις φωνητικές της δυνατότητες κι από ότι δείχνουν τα στοιχήματα η χώρα μας θα προκριθεί πρώτη ή δεύτερη στον τελικό. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει τελικά κι η Κατερίνα καταλήγει στην 21η θέση. Αρκετοί κάνουν λόγο για την σκηνικό αποτέλεσμα της συμμετοχής που έπρεπε να είναι πιο μινιμαλιστική και να δίνει περισσότερη έμφαση στην ερμηνεία της Κατερίνας ενώ άλλοι θεωρούν ότι η θέση που έλαβε η καλλιτέχνιδα την αδικεί πολύ.
Κλείνοντας αυτή την μικρή ανασκόπηση να αναφέρουμε ότι σίγουρα υπήρξαν προσωπικά αγαπημένα για τον καθένα μας στην Eurovision. Ωστόσο o σκοπός των αφιερωμάτων ήταν να εστιάσουμε στα τραγούδια που σύμφωνα με τα προγνωστικά και το γενικότερο κλίμα θεωρούνταν φαβορί στις αντίστοιχες χρονιές.
Τελικά τι πιστεύετε ότι φταίει και δεν είχαν οι παραπάνω συμμετοχές την αναμενόμενη πορεία;
Μείνετε συντονισμένοι στον InfeGreece για οτιδήποτε αφορά την Eurovision!
Η απόλυτη ντροπή το αποτέλεσμα της Φινλανδίας πέρυσι.
Απλά ανεπίτρεπτο, ένα τραγούδι σαν το “Blackbird” να αγνοείται από κάποιους οι οποίοι ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι είναι μουσικοί ή έχουν την παραμικρή σχέση μ’ αυτήν.
*την παραμικρή σχέση με τη μουσική εννοώ.
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τη Φινλανδία. Το Blackbird ήταν το αγαπημένο μου της χρονιάς μέχρι και το τέλος του πρώτου ημιτελικού. Πλέον το κατατασσω τέταρτο για το 2017 (1. Ηνωμένο Βασίλειο, 2. Βουλγαρία, 3. Βέλγιο).
Νομίζω στη λίστα θα έπρεπε να είναι και το Hear Them Calling της Ισλανδιας το 2016 που θεωρούνταν οτι ειχε βέβαιη πρόκριση.
Ακόμα και το Unbroken της ίδιας χώρας το 2015 θεωρούνταν δεδομένο όσον αφορά την πρόκριση και σε πολλούς προκάλεσε έκπληξη ότι δεν πέρασε η Ισλανδία και πέρασε η Κύπρος (σε εμένα προσωπικά όχι).
Θα συμφωνήσω με τους προλαλησαντες….Από τις παραπάνω συμμετοχές η πιο αδικημένη ήταν η περυσινη της Φινλανδίας!Μεταξύ μας άξιζε περισσότερα τη πρόκριση από την Αυστραλία η ακόμα και από τη δική μας Demy…το ακραίο είναι ότι τη πρόκριση της τη στέρησαν οι επιτροπές….
Για τις άλλες χώρες μόνο το Ισραήλ το 2014 θεωρώ αδικημένο…Η Ισπανία ποτέ δε μου άρεσε κυρίως επί σκηνής…Οι cascanda είχαν άθλιο τραγούδι κι σκηνική παρουσία όπως και η περυσινη verona(δεκαετία 2000)… θαρρώ πως η Εσθονία (και ακόμα πιο σίγουρα η Ισπανία)και φέτος θα αποτελέσουν φαβορί/φούσκες…
ΥΓ:Φαβορί ήταν επίσης και η Ουγγαρία το 2011 που πάτωσε όπως και πέρυσι η Ελβετία με την Σερβία….
Για φέτος Φινλανδία Εσθονία Ισπανία και ίσως και Τσεχία δε θα τερματίσουν τόσο ψηλά όσο πιστεύουν οι eurofans…δεν θα εκπλαγω μάλιστα αν μια εκ των Φινλανδία και Εσθονία μείνει οριακά εκτός τελικού…
Ξεχάσατε την Ιταλία με το “grande amore” αλλα ακόμα και πέρσι..
η 3η και η 6η θεση δεν ειναι κ ναυάγιο
Έχετε δίκιο σε όλα..απλα το αρθρο εστιάζει στις περιπτωσεις που μας έκαναν τρομερή εντύπωση κ δεν πέρασαν τελικο.. Αναφέρονται κ κάποιες απ τις big 5 επειδή πολύ απλα δεν περνούν απ την διαδικασία των ημιτελικων
Η πέρασαν μονο με την βοήθεια των επιτροπών*