Ο “κλέψας του κλέψαντος”: Ολλανδία, Κροατία, Αυστρία, Αζερμπαϊτζάν, Αρμενία και Σουηδία κατηγορούνται για αντιγραφή

Ο “κλέψας του κλέψαντος”: Ολλανδία, Κροατία, Αυστρία, Αζερμπαϊτζάν, Αρμενία και Σουηδία κατηγορούνται για αντιγραφή

Μετά από το περσινό αναλυτικό άρθρο, όπου εξετάσαμε περιπτώσεις τραγουδιών που κατηγορήθηκαν για αντιγραφή (Νορβηγία, Σουηδία, Φινλανδία, Πολωνία), περνάμε σε κάποιες φετινές συμμετοχές. Την τιμητική της έχει φέτος η δεκαετία του ’90, η οποία έχει δανείσει στοιχεία, ρυθμούς, λούπες…

Η περίπτωση της Κροατίας

Ήδη έχουμε αναλύσει την περίπτωση της Κροατίας, η οποία φιγουράρει ως ένα από τα μεγάλα φαβορί, ωστόσο άντλησε στοιχεία από το Espectro του Ισπανού Adrian de la Vega και το Party in my Head των Σουηδών Pain. Μπορείτε να δείτε και συγκρίνετε τα τραγούδια στο οικείο άρθρο.

Η περίπτωση της Ολλανδίας

Όχι ένα, αλλά τέσσερα διάσημα χορευτικά τραγούδια “έβαλαν στο μπλέντερ”, για να προκύψει το Europapa με τον Joost Klein: είναι το Be My Lover των La Bouche, το Move It! των Real 2 Real feat The Mad Stuntman, το Mr Vain των Culture Beat και κυρίως το No Limit των 2 Unlimited. Για να δούμε, θα τον ψηφίσει η Ουκρανία, η οποία συλλέγει στοιχεία εναντίον του, καθώς τον θεωρεί συνεργάτη των Ρώσων;

H περίπτωση της Αυστρίας

To Girl Gone Wild της Madonna με… “ολίγη” από Mr Vain (ναι, ξανά!) και Think about the way του Ice MC. Αυτό είναι το We Will Rave της Kaleen!

Η περίπτωση του Αζερμπαϊτζάν

Εδώ η αντιγραφή, εάν υποθέσουμε ότι υπάρχει, αφορά μόνο στη γέφυρα του Tattoo της Loreen, με απώτερη πηγή έμπνευσης το Frozen της Madonna.

https://youtu.be/BE2Fj0W4jP4?si=YdyN_9c8hLYbkfw9

Η περίπτωση της Σουηδίας

Unforgettable με τα διδυμάκια, όπως λέμε Salva mea των Faithless, ως προς τον ρυθμό.

Η περίπτωση της Αρμενίας

Διαβάσαμε κάπου πως το Jako αντιγράφει έναν αζέρικο χορό, με τίτλο Rahimi (βίντεο-κλιπ του 1981). Ενδεχομένως να ανάγεται στην κοινή πολιτισμική παράδοση των χωρών του Καυκάσου και όχι σε κάποια συγκεκριμένη μίμηση.

Τι συνέβη με τον Yaktak στην Ουκρανία;

Σκάνδαλο ξέσπασε στη χώρα, όταν αποκαλύφθηκε πως το υποψήφιο τραγούδι Lalala του Yaktak (Yaroslav Karpuk) είναι αντιγραφή από το Varto της Many, ένα άσμα που κυκλοφόρησε το 2022. Μόλις έκανε την κατηγορία ο μουσικοκριτικός Vanya Russell, ξαφνικά το Varto εξαφανίστηκε από όλες τις μουσικές πλατφόρμες, για να μην ακυρωθεί ο Yaktak!!! Τελικά, ο καλλιτέχνης ήρθε 4ος στον εθνικό τελικό.

Η Κύπρος;

E, όχι! Μπορεί να υπάρχουν ίσως αμυδρές επιρροές από το Fuego με την Ελένη Φουρέιρα και εκεί που λέει “Liar, Liar, Liar” να θυμίζει κάπως “Replay, Replay, Replay” με την Τάμτα, όπως έχουν σχολιάσει κάποιοι φαν, αλλά το τραγούδι όχι μόνο είναι πρωτότυπο, μα έχει και πολλές δυνατότητες να αναδείξει τις τραγουδιστικές και χορευτικές ικανότητες της Silia Kapsis! Με το ίδιο σκεπτικό, το τραγούδι της Ελβετίας, The Code, με τον Nemo, ένα από τα φαβορί, απηχεί τους Queen και τον Mika

Εσείς τι πιστεύετε; Τίθεται θέμα κλοπής στις περιπτώσεις που προαναφέραμε ή πρόκειται απλά για έμπνευση και μουσικές επιρροές;

Σημείωση: ο τίτλος του άρθρου είναι παρμένος από την ελληνική απόδοση της θρυλικής ιταλικής ταινίας I soliti ignoti του 1958. Τι; Μόνο οι ξένοι θα αντιγράφουν;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.