Ως infegreece.com πραγματοποιούμε μια σειρά αφιερωμάτων στις συμμετοχές της Eurovision 2024, όπου οι αναγνώστες μας θα έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν την κάθε συμμετοχή και να την βαθμολογήσουν από το 1 έως το 10. Το αφιέρωμά μας συνεχίζεται με την επόμενη χώρα του Β΄ ημιτελικού, την Νορβηγία που εκπροσωπείται από τoυς Gåte και το τραγούδι “Ulveham”.
Νορβηγία: Gåte- Ulveham
Γλώσσα: Νορβηγικά- Høgnorsk- Nynorsk
Τρόπος επιλογής: Melodi Grabd Prix 2024
Είδος: Norwegian folk- folk rock- Kulning
Δημιουργοί τραγουδιού: Gunnhild Sundli, Jon Even Schärer, Magnus Børmark, Marit Jensen Lillebuen, Ronny Graff Janssen, Sveinung Eklo Sundli
Σειρά εμφάνισης/ Ημιτελικός: 15η στον Β’ ημιτελικό
Αριθμός συμμετοχών: 61
Πρώτη συμμετοχή: 1960
Καλύτερη θέση: 1η (1985, 1995, 2009)
Ποσοστό πρόκρισης από τους ημιτελικούς: 13/16 (81,25 %)
Ποσοστό συμμετοχών στην πρώτη 10άδα: 26/61 (42,6%)
Προηγούμενη συμμετοχή: Alessandra- Queen of Kings- 2023- 5η στον τελικό
Λίγα λόγια για τους Gåte και το “Ulveham”: Οι Gåte ξεκίνησαν την καριέρα τους το 2000 και δραστηριοποιούνται στο χώρο της folk rock progressive μουσικής. Το 5μελές συγκρότημα από το Trøndelag της Νορβηγίας “παντρεύει” -επίσης- τα μέταλ στοιχεία μαζί με τα ηλεκτρονικά. Πολλά από τα τραγούδια του γκρουπ προέρχονται από ανα- διασκευασμένες εκδοχές παραδοσιακών μελωδιών της Νορβηγίας. Οι Gåte έχουν παίξει στην Όπερα του Όσλο, καθώς και σε ένα από τα γνωστότερα φεστιβάλ της Δανίας, το Roskilde.
Όσον αφορά το “Ulveham“, το τραγούδι με το οποίο θα εκπροσωπήσουν τη χώρα τους φέτος, βασίζεται σε μια μεσαιωνική μπαλάντα της Σκανδιναβίας χιλιάδων ετών. Το αρχικό περιεχόμενο του κομματιού προέρχεται από τον 19ο αιώνα σε μια παραλλαγή της διαλέκτου Vest-Telemark. Η σύγχρονη ερμηνεία του ”Møya i ulveham (η υπηρέτρια με δέρμα λύκου)” θα προσπαθήσει να πάρει την αγάπη των Ευρωπαίων και να τερματίζει σε μια καλή θέση του τελικού. Το κομμάτι πραγματεύεται την ιστορίας μια νεαρής κοπέλας που μεταμορφώνεται σε βελόνα, μαχαίρι και σπαθί από την κακιά θετή μητέρα της. Ωστόσο, ο κόσμος συνεχίζει να την εκτιμά, εξαγριώνοντάς της ακόμη περισσότερο μεταμορφώνοντάς την σε λύκο.