Εδώ και λίγες ημέρες, αποκαλύφθηκε το λογότυπο και το σύνθημα του φετινού διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision, που θα διεξαχθεί τον ερχόμενο Μάιο στο Τορίνο, ενώ σήμερα δόθηκαν στη δημοσιότητα τα στοιχεία από τα οποία οι Ιταλοί τα εμπνεύστηκαν.
Το λογότυπο είναι μια οπτική αναπαράσταση του συνθήματος “The Sound of Beauty”. Προκειμένου να αναπαραστήσει τον ήχο και τις οπτικές (και όμορφες) ιδιότητές του. Ο σχεδιασμός βασίζεται στη συμμετρική δομή και τα μοτίβα της κυματικής, τη μελέτη των φαινομένων των ηχητικών κυμάτων.
Ο όρος «cymatic» επινοήθηκε τη δεκαετία του 1960 από τον Hans Jenny, έναν Ελβετό επιστήμονα και φιλόσοφο, που προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη κῦμα (kyma). Τα πειράματά του έδειξαν ότι εάν τοποθετούνταν λεπτές σκόνες σε ένα φύλλο μετάλλου και εφαρμόζονταν σε αυτές δονήσεις ακουστικών κυμάτων, αυτά τα σωματίδια οργανώνονταν σε συγκεκριμένα σχέδια.
Αυτά τα μοτίβα, γνωστά και ως φιγούρες Chladni, διαμορφώνονται, στην περίπτωση των αρμονικών ήχων, σε συμμετρικά γεωμετρικά σχήματα και συνθέσεις, παρόμοιες με τις διαμορφώσεις της μάνταλα.
Ο Ιταλικός Κήπος (ο «Giardini all’Italiana») ήταν μια από τις κύριες εμπνεύσεις για τη σκηνογραφία (περισσότερα για αυτό αργότερα…), και ήταν αξιοσημείωτο ότι αυτοί οι κήποι έχουν παρόμοια δομή στην κυματική. Και οι δύο βασίζονται στη συμμετρία, την αξονική γεωμετρία και φαίνεται να υποδηλώνουν την αρχή μιας ιδέας της τάξης στη φύση.
Τα cymatics στη θεματική-τέχνη υπαινίσσονται οπτικά τόσο προς τον ήλιο όσο και προς μια κοσμική πύλη που μπορεί να ανοίξει στην ιδέα του ήχου της ομορφιάς.
Το Arsenica είναι μια serif γραμματοσειρά που σχεδιάστηκε από τον Francesco Canovaro για τη Zetafonts και αναπτύχθηκε από μια ομάδα σχεδιασμού συμπεριλαμβανομένων των Mario De Libero, Andrea Tartarelli και Cosimo Lorenzo Pancini.
Ο σχεδιασμός του Arsenica εμπνέεται από τον ιταλικό σχεδιασμό αφίσας στις αρχές του 20ου αιώνα, μια εποχή όπου η τυπογραφία, τα γράμματα και η εικονογράφηση ήταν στενά συνυφασμένα, ωθώντας σε παραδοσιακά γράμματα παλιού στυλ συχνά εμποτισμένα με Art Nouveau και Deco στοιχεία.
Καλλιτέχνες όπως ο Giorgio Muggiani και ο Marcello Dudovich εικονογράφησαν αφίσες για τις Cinzano, Pirelli και Rinascente και παρείχαν τυπογραφικό σχέδιο για εφημερίδες.
Η χρήση της τυπογραφίας είναι το κλειδί για τον περαιτέρω προσδιορισμό της ιταλικής ταυτότητας του φετινού θέματος. Ο σχεδιασμός και η επωνυμία αφίσας είναι κεντρικά στην ιστορία του ιταλικού design και μέσω της τυπογραφίας εδραιώνουν τη συνολική ιταλική εμφάνιση και αίσθηση της εκδήλωσης.
Πηγή: eurovision.tv