Με απόφαση της EBU όλες οι χώρες που θα συμμετάσχουν στην Eurovision 2021 είναι υποχρεωμένες να μαγνητοσκοπήσουν την συμμετοχή τους. Σκοπός αυτής της απόφασης είναι η διασφάλιση της πραγματοποίησης του επερχόμενου διαγωνισμού σε περίπτωση σε περίπτωση που κάποιοι από τους διαγωνιζόμενους δεν μπορέσουν να ταξιδέψουν στο Ρότερνταμ εξαιτίας της πανδημίας του ιού COVID-19.Σε προηγούμενη ανακοίνωση της, η EBU είχε επιβεβαιώσει πως ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί όποιες και αν είναι οι συνθήκες, ανακοινώνοντας μάλιστα 4 πιθανά σενάρια.
Η μέθοδος live-on-tape
Έτσι κάθε χώρα που θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό θα μαγνητοσκοπήσει την συμμετοχή της με την μέθοδο live-on-tape. Δηλαδή η ηχογράφηση θα πραγματοποιηθεί σε πραγματικό χρόνο (όπως θα ήταν στον Διαγωνισμό) χωρίς να κάνει αλλαγές στα φωνητικά ή σε οποιοδήποτε μέρος της ίδιας της παράστασης μετά την ηχογράφηση. Η παραπάνω μαγνητοσκοπημένη εμφάνιση θα προβληθεί κατά την διάρκεια του διαγωνισμού σε περίπτωση που ο εκάστοτε διαγωνιζόμενος δεν θα μπορέσει να ταξιδέψει στην Ολλανδία.
Ένα σύνολο οδηγιών παραγωγής θα διασφαλίσει τη δίκαιο χαρακτήρα του διαγωνισμού. Αρχικά δεν θα υπάρξει κοινό στην μαγνητοσκόπηση. Ενώ η ηχογράφηση πρέπει να είναι μοναδική και να μην δημοσιευτεί πριν από τον διαγωνισμό τον Μάιο. Όλες οι χώρες θα έχουν παρόμοιες τεχνικές δυνατότητες με αυτές που θα είχαν επί σκηνής στο Ρότερνταμ.
Όλα συνηγορούν λοιπόν ότι η Διοργάνωση του Μαϊου/καλοκαιριού, θα μπορούσε να είχε λάβει χώρα έστω και υπό διαφορετικές συνθήκες αλλά σε κάθε περίπτωση να μην ακυρωθεί εντελώς.
Αλλά ας μην ανοίξω το στόμα μου.
Φυσικα και δεν θα μπορουσε να λαβει χωρα φετος. Η διαδικασια αυτη θελει μηνες σωστης προετοιμασιας, να τεθουν οι προδιαγραφες, να εγκριθουν και να πραγματοποιηθουν με ειδικο παρατηρητη σε καθε μια απο τις χωρες. Δηλαδη πιστευεις οτι αυτο θα γινοταν μεσα σε ενα μηνα φέτος τον Απριλιο, και μαλιστα με απαγορευση πτησεων και καθολικα lockdown; Τουλαχιστον τωρα υπαρχουν απλετα χρονικα περιθωρια για να γινει σωστα ολο αυτο.
Μόνο που το 2020 θα έπρεπε να γίνει αναγκαστικά ετσι (με όλες δηλαδή τις συμμετοχές μαγνητοσκοπημενες), ενώ για το 2021 απλά θα είναι κάτι σαν “plan b”, σε περίπτωση που το πράγμα δεν έχει ελεγχθεί.
Νομίζω ότι κακώς ακυρώθηκε φέτος. Ήταν κρίμα για τόσους καλλιτέχνες και δημιουργούς. Θα μπορούσε να είχε γίνει το ίδιο και, σε τελική ανάλυση, ας προβαλλόταν ο διαγωνισμός αργότερα, ακόμα και τον Σεπτέμβριο.