Οι αντιδράσεις κλιμακώνονται
Μετά από τη συλλογή υπογραφών που πραγματοποιείται εδώ και ημέρες από την “Ομάδας των Κυπρίων Χριστιανών” (4000 υπογραφές μέχρι σήμερα), τις ανακοινώσεις θρησκευτικών και παραθρησκευτικών οργανώσεων, των θεολόγων της ΟΕΛΜΕΚ, του κόμματος ΕΛΑΜ, θρησκειολόγων όπως η κυρία Αρετή Δημοσθένους, καθηγητών της Θεολογικής Σχολής, όπως ο κύριος Χρήστος Οικονόμου, τις αντιδράσεις μεμονωμένων ατόμων και συντηρητικών κύκλων, τις απειλές περί πυρπόλησης του ΡΙΚ με αποτέλεσμα να ενισχυθούν τα μέτρα φρούρησης των εγκαταστάσεών του, τις παρεμβάσεις καλλιτεχνών, του Πανιερωτάτου Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαΐα, με αποκορύφωμα το σκληρό κήρυγμα του Πανιερώτατου Μητροπολίτη Μόρφου κ. Νεόφυτου, έρχεται η ίδια η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου, για να προσδώσει επίσημο χαρακτήρα στις αντεγκλήσεις. Τι κι αν το ΡΙΚ (“φΡΙΚαραν με το El Diablo, έχασαν το μέτρο” ήταν ο εύγλωττος τίτλος δημοσιεύματος) δια στόματος της αρχηγού της κυπριακής αποστολής, κυρίας Εύης Παπαμιχαήλ, αλλά και του Προέδρου του Δ. Σ., κυρίου Ανδρέα Φράγκου, εξήγησε με πειστικότητα ότι το τραγούδι δεν έχει ως πρωταγωνιστή τον διάβολο, αλλά ότι παρομοιάζει έναν κακό άνθρωπο με αυτόν και δήλωσε ότι δεν προτίθεται να αποσύρει τη φετινή συμμετοχή, ο κουρνιαχτός που έχει σηκωθεί στην Κύπρο δεν λέει να κοπάσει. Οι τελευταίες δύο περιπτώσεις έχουν κάνει τον γύρο των κυπριακών ΜΜΕ και έχουν διχάσει την κοινή γνώμη. Όπως γνωρίζετε από τα αφιερώματα που έχουμε κάνει στους κυπριακούς εθνικούς τελικούς, δεν είναι η πρώτη φορά που υπήρχαν αντιρρήσεις, αντιδράσεις και ακραίες συμπεριφορές, ωστόσο ποτέ δεν υπήρχε κλιμάκωση σε τέτοιον βαθμό. Ελπίζουμε να πρυτανεύσει η λογική και να ηρεμήσουν τα πνεύματα…
Η ανακοίνωση του Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής Ησαΐα
Σχετικά με το τραγούδι “Εl Diablo”, φαίνεται, ότι πέραν της βλασφημίας προωθούνται και οι κάθε είδους φυσικές και συναισθηματικές εξαρτήσεις, ως αναπόφευκτο φαινόμενο ενός παραλόγου και κακοποιητικού έρωτα, που πιάστηκε στα δίκτυα του συνδρόμου της Στοκχόλμης.
Δηλαδή, όλοι οι εξαρτώμενοι, και μέσα σε αυτούς και τα θύματα των ναρκωτικών αλλά και των εξαρτήσεων συμπεριφοράς, θα πρέπει να αφεθούν στην εξάρτηση του «διαβόλου τους», χωρίς αντίσταση, εφόσον στο εν λόγω τραγούδι δεν υπάρχει ίχνος αντίστασης ούτε και αγώνα να ξεφύγει από τον «διάβολό» της. Είναι μια παράδοση άνευ όρων!
Λυπούμαι, αλλά το τραγούδι πέραν της προσβολής των Θείων και Ιερών της πίστεως μας εμπεριέχει επικίνδυνα μηνύματα για την ψυχική υγεία των ανθρώπων, ιδιαίτερα τώρα που παλεύουμε με τον «διάβολο» του κορονοϊού. Σύμφωνα με τα μηνύματα του άσματος, θα έπρεπε να συμβιβαστούμε με αυτόν τον «διάβολο» και, χωρίς να τον παλέψουμε με αντίσταση, να παραδοθούμε στην ισχύ του, με όποιο αποτέλεσμα! Κρίμα! Πρόκειται, όπως έγραψε και ένας γνωστός Ακαδημαϊκός σχετικά με το θέμα, για τη μονοδιάστατη υποταγή του ανθρώπου, που αιχμαλωτίζεται στα δεσμά του διαβόλου και μετατρέπεται σε ένα όργανό του, σε μια αιώνια μονοδιάστατη (εξάρτηση) καταδίκη υποταγής στο κακό και μόνο, χωρίς δυνατότητα λύτρωσης: «Έδωσα την καρδιά μου στον διάβολο, στον διάβολο. Το ‘δωσα, το ‘δωσα. Γιατί μου λέει ότι είμαι ο άγγελός του, ο άγγελός του – αγαπώ τον διάβολο».
Πρόκειται για μια μοιρολατρική παράδοση του ανθρώπου στα χέρια της αιώνιας καταδίκης του προσώπου στην αιχμαλωσία του διαβόλου με ό,τι και αν συμβολίζει είτε αλληγορικά είτε κυριολεκτικά η λέξη «Διάβολος».
Το “πύρινο” κήρυγμα του Μητροπολίτη Μόρφου Νεόφυτου
Την Κυριακή βρέθηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Μάμαντος στον Ξυλιάτο και σε κήρυγμα του ανέφερε: «Οι περισσότεροι των Ευρωπαίων σήμερα κυβερνούν με δαιμονικές δυνάμεις. Πρώτα υποτάχθηκαν εκείνοι σε σατανολατρείες και μυστικές τελετές και τώρα θέλουν να μας υποτάξουν ύπουλα – ύπουλα και εμάς και να μας παρουσιάσουν τον δαίμονα ότι είναι κάτι καλό που θα τον αγαπήσουμε και αυτόν. Μέχρι και τραγούδι του έκαναν τώρα. Ποιο νησί και ποια χώρα θα στείλει στην Eurovision τραγούδι όχι για το Χριστό, όχι για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό που και αυτό είναι κομμάτι της ζωής μας. Όχι για τον έρωτα της Αφροδίτης που και αυτός είναι κομμάτι της ζωής μας» […] «Ο Θεός έβαλε την ερωτική διάθεση στον άνθρωπο. Όχι, να ερωτευτούμε τον έρωτα λέει. Να δώσουμε την καρδιά μας στο δαίμονα. Έτσι λέει το τραγούδι. Κι αυτό το τραγούδι οι φωστήρες του ΡΙΚ, που τους διόρισε η κυβέρνηση αυτό επέλεξαν για να εκπροσωπήσει την νήσο τον Αγίων. Μερικοί λένε, μη δίνεις σημασία Άγιε Μόρφου σε όλα. Στα νομοσχέδια μη δώσεις σημασία, στη φθορά της ιστορίας μη δώσεις σημασία, κατηχητικό να μην πάει κανένας, να κλείσουμε τις εκκλησία λόγω μιας επιδημίας, να μείνουμε ακοινώνητοι, χωρίς Πάσχα, χωρίς Χριστούγεννα. Τώρα πάλι διαφαίνεται ένα δεύτερον άπασχα και κατά τα άλλα τον Μάιο που θα είναι το Πάσχα μας, εμείς θα στείλουμε τραγούδι που να υμνείται ο διάβολος». […]
«Δεν είχα σκοπό να κάνω αυτό το κήρυγμα. Όχι γιατί φοβήθηκα τα πρόστιμα, αλλά πρέπει να μας μιλήσουν και άλλοι επίσκοποι. Πρέπει να τα πω όλα εγώ; Αλλά επειδή φοβάμαι την σιωπή των τελευταίων χρόνων είπα να πω αυτά τα λίγα. Κι αν είπα παραπάνω ήταν γιατί αποκάλυψε τα σχέδια του σε μένα τον ελεεινό ο ίδιος ο δαίμονας. Είναι πονηρός και κουτός. Και ο άνθρωπος όταν ταπεινώνεται και καταφεύγει στην πίστη των Αγίων, αποκαλύπτεται ο διάβολος ενώπιον του» […] «Δεν μπορούν τα παιδιά μας να ακούνε τέτοια τραγούδια και μάλιστα με την βούλα του Ραδιοφωνικού Ιδρύματος Κύπρου και της κυβέρνησης. Τότε κύριε Πρόεδρε θα γίνει αυτό που σου ξέφυγε και είπες τότε με τα σκάνδαλα του Al Jazeera. Γλώσσα λανθάνουσα την αλήθεια λέει. Ο Κύπριος δεν είναι για αυτά τα τραγούδια».
Αυτούσια η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου
Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, μετὰ τὴ δημοσιοποίηση τοῦ τίτλου καὶ τοῦ περιεχομένου τοῦ τραγουδιοῦ, τὸ ὁποῖο, δυστυχῶς, ἐνέκρινε τὸ Διοικητικὸ Συμβούλιο τοῦ Ραδιοφωνικοῦ Ἱδρύματος Κύπρου (ΡΙΚ) καὶ τὸ ὁποῖο θὰ ἐκπροσωπήσει τὴν πατρίδα μας στὸν διαγωνισμὸ τραγουδιοῦ τῆς Eurovision, ἐκφράζει ἔντονη διαφωνία καὶ ἀπογοήτευση τόσο γιὰ τὴ στάση τοῦ Διοικητικοῦ Συμβουλίου τοῦ ΡΙΚ ὅσο καὶ τῶν ἄλλων ἰθυνόντων, οἱ ὁποῖοι ἀντὶ νὰ συμβάλουν στὴν προώθηση τῶν δικαίων τοῦ λαοῦ μας καὶ στὴν προβολὴ τῶν αἰτημάτων του γιὰ ἐλευθερία καὶ κατίσχυση τῶν ἠθικῶν ἀξιῶν, μέσω ὁποιουδήποτε προσφερόμενου διεθνοῦς βήματος προέκριναν τὴν παγκόσμια γελοιοποίησή μας μὲ τὴν παρουσίαση τῆς διακήρυξης ὅτι παραδίδουμε τὸν ἑαυτό μας στὸ διάβολο καὶ ὅτι προάγουμε μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ τὴν λατρεία του. Πρόκειται οὐσιαστικὰ γιὰ τὴν ἐξύμνηση μίας μοιρολατρικῆς ὑποταγῆς καὶ παράδοσης τοῦ ἀνθρώπου στὴν ἐξουσία τοῦ διαβόλου.
Σὲ ὅ,τι ἀφορᾶ τὴ μεταφορικὴ ἑρμηνεία τοῦ τραγουδιοῦ ποὺ ἔχει δοθεῖ ἀπὸ τοὺς ὑπευθύνους τοῦ Ρ.Ι.Κ., ἐπισημαίνομεν ὅτι αὐτὴ οὐδόλως ἀντικατοπτρίζει τὸ προκλητικὸ καὶ ἀπαράδεκτο περιεχόμενο τῶν στίχων του, τὸ ὁποῖο δὲν παύει νὰ ἐκπροσωπεῖ μιὰ θλιβερὴ ὑποκουλτούρα, ἀνάξια τοῦ πολιτισμοῦ καὶ τῶν ἀξιῶν τοῦ λαοῦ μας καὶ ἀντιστρατεύεται τὶς Ἑλληνικὲς καὶ Ὀρθόδοξες παραδόσεις του. Ὑπὸ ὁποιαδήποτε ὀπτικὴ γωνία καὶ μὲ ὁποιεσδήποτε ἐπεξηγήσεις κι ἂν δοῦμε τοὺς στίχους τοῦ τραγουδιοῦ, αὐτοὶ δὲν στέλλουν τὰ καταλληλότερα μηνύματα ποὺ θὰ ἔπρεπε νὰ σταλοῦν ἀπὸ μία ἡμικατεχόμενη πατρίδα ποὺ ἀγωνίζεται γιὰ ἀπελευθέρωση καὶ ἀποτροπὴ τῆς πλήρους ὑποδούλωσής της.
Μὲ ὁρατὸ τὸν κίνδυνο τῆς προκλητικῆς βουλιμίας τῶν κατακτητῶν Τούρκων καὶ προβάλλοντας τὸ μεγαλεῖο τῆς διακοσιοστῆς ἐπετείου ἀπὸ τὴν Ἐθνικὴ Παλιγγενεσία, καλοῦμε τὸν λαό μας νὰ παραμείνει προσηλωμένος στὶς ἐθνικὲς καὶ θρησκευτικὲς ἀξίες τοῦ μεγαλειώδους ἀγώνα τοῦ 1821, νὰ κρατήσει ἀκράδαντη τὴν προσήλωσή του στὴν πίστη τῶν πατέρων του, δεδομένο τὸ ὁποῖο τὸν διαφύλαξε μέχρι σήμερα.
Καθημερινὰ γινόμαστε δέκτες σωρείας ἀντιδράσεων ἀπὸ χιλιάδες συνανθρώπους μας, οἱ ὁποῖοι ἐκφράζουν τὴ δικαιολογημένη δυσαρέσκειά τους γιὰ τὸ ἐν λόγῳ τραγούδι, ὅπως καὶ γιὰ τὸν τρόπο ἐπιλογῆς του. Καταξιωμένοι μουσικοὶ τοῦ τόπου μας ἐξέφρασαν ἤδη τὴν ἀντίθεσή τους, γεγονὸς τὸ ὁποῖο -χωρὶς ἐμεῖς νὰ τὸ προκαλέσουμε- προσέκρουσε στὴν ὀρθόδοξη αὐτοσυνειδησία καὶ ἀξιοπρέπεια τοῦ λαοῦ μας, ὁ ὁποῖος μὲ τὸ ἀλάθητο κριτήριό του τὸ ἀπέρριψε χωρὶς προϋποθέσεις.
Καλοῦμε τὴν Κυβέρνηση, ἡ ὁποία διορίζει τὸ Διοικητικὸ Συμβούλιο τοῦ ΡΙΚ καὶ στὴν ὁποία αὐτὸ εἶναι ὑπόλογο, νὰ μεριμνήσει γιὰ τὴν ἀκύρωση τῆς ἐπιλογῆς τοῦ συγκεκριμένου τραγουδιοῦ καὶ τὴν ἀντικατάστασή του μὲ ἄλλο τὸ ὁποῖο νὰ ἐκφράζει τὴν Ἱστορία, τὸν Πολιτισμό, τὶς Παραδόσεις καὶ διεκδικήσεις μας. Ζοῦμε σὲ ἕνα Ὀρθόδοξο Χριστιανικὸ τόπο στὸν ὁποῖο ἐδῶ καὶ δύο χιλιάδες χρόνια ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς διὰ τῆς παρουσίας τῶν ἀποστόλων Βαρνάβα καὶ Παύλου καὶ τοῦ νέφους τῶν Ἁγίων καὶ μαρτύρων τῆς πίστης μας καταργεῖ τὴν ἐξουσία τοῦ διαβόλου καὶ ἐλευθερώνει τοὺς ἀνθρώπους ἀπὸ τὰ δεσμὰ τῆς φθορᾶς καὶ τοῦ θανάτου. Ἂς μὴ γινόμαστε, ἐπιλήσμονες καὶ καταπατητὲς αὐτῆς τῆς ἀλήθειας.
Πηγές: kathimerini.com.cy., reader.gr, Ορθοδοξία new agency
Καλώς ήρθατε στο 1000 μ.Χ.
εγω ειμαι της αποψης η εκκλησια να κοιταξει τα χαλια της και να αφησει την μουσικη. δουλεια δεν ειχε ο διαολος @@@@@ τα παιδια του ……