Ο Πασχάλης Αρβανιτίδης έδωσε μια συνέντευξη στο περιοδικό “Λοιπόν” και τον Γιώργο Μουλλά. Εκεί αποκάλυψε για πρώτη φορά τον πραγματικό λόγο, για τον οποίο η θρυλική τετράδα δεν έκανε διεθνή καριέρα.
Θα ήθελα να μου πείτε για την εμπειρία της Eurovision. Υπήρχαν αρκετές φήμες που ακολουθούσαν αυτή την εμφάνιση. Λέγανε ότι είχε έρθει κάποιο κλιμάκιο από την EBU στην Ελλάδα, για να διαπιστώσει αν είναι εφικτό να γίνει εδώ o διαγωνισμός. Εσείς τι θυμάστε;
Δεν ξέρω αν πραγματικά είχαν έρθει, για να δουν αν μπορεί να γίνει εδώ, αλλά αυτό που ξέρω είναι πως ήρθε πράγματι ένα κλιμάκιο εκεί για να μας επιμεληθεί γιατί το πιστέψανε πάρα πολύ το τραγούδι. Πίστευαν ότι θα πάρουμε πρωτιά και ήρθε μια ομάδα ειδικών που μας έδιναν οδηγίες, παρακολουθούσαν τις πρόβες, βλέπανε, κάνανε τις παρατηρήσεις τους και μας είχαν από κοντά γιατί πραγματικά το πίστεψαν. Μας πρότειναν συνεργασία στο εξωτερικό να βγούμε στο εξωτερικό σαν ομάδα. Μας πρότειναν συμβόλαιο. Εμείς πάνω σ’ αυτή την πρόταση κάπου διαφωνήσαμε.
Ποιοι διαφώνησαν;
Πέρασε πολύς καιρός από τότε και θα το πω για πρώτη φορά γιατί τα γεγονότα είναι γεγονότα, δεν μπορούμε να τα κρύβουμε. Στην πρόταση λοιπόν, στην σύνταξη του συμβολαίου, είχε έναν όρο που έλεγε ότι ο Γιώργος Χατζηνάσιος, που είναι και ο συνθέτης, θα είναι αυτός που θα τροφοδοτεί το συγκρότημα με τραγούδια. Ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς, ο οποίος είναι κι αυτός συνθέτης, κι εγώ συνθέτης αλλά που δεν αξίωσα κάτι παρόμοιο, ζήτησε ο όρος αυτός να περιλαμβάνει και άλλα μέλη του συγκροτήματος, δηλαδή ας πούμε και τον εαυτό του. Ήθελε να μπορεί να δίνει και εκείνος τραγούδια στο συγκρότημα και αυτό έθιξε τον Χατζηνάσιο και καλώς τον έθιξε και προσεβλήθη και δεν το δέχτηκε. Αυτός ήταν ένας πολύ σοβαρός λόγος που δεν προχώρησε αυτή η πρόταση να βγούμε και στο εξωτερικό. Χάλασε εκεί. Κατά την γνώμη μου, να πω τώρα εκ των υστέρων ότι κακώς ο Ρόμπερτ αξίωσε κάτι τέτοιο, διότι αυτές οι συνεργασίες, δεν γίνονται με όρους. Έτσι νομίζω, γίνονται από την περίσταση και από την ανάγκη και από την καλή συνεργασία. Δεν πιστεύω ότι εάν ο Ρόμπερτ θα πρότεινε ένα τραγούδι δικό του στην ομάδα και στον Γιώργο Χατζηνάσιο το οποίο θα ήταν καλό και εκείνος θα έλεγε δεν το θέλω.
Το συζητήσατε εσείς με τον Ρόμπερτ;
Ποτέ, ποτέ. Απλώς εκείνη την εκείνη την ώρα του είπα: “βρε Ρόμπερτ, γιατί το λες αυτό το πράγμα, δεν χρειάζεται να το βάλουμε τώρα σαν όρο”. Ναι, μέχρι εκεί. Δεν είπα τίποτα, αλλά και ποτέ μετέπειτα δεν το κουβεντιάσαμε.
Πηγές: “Λοιπόν”, zappit.gr
Υ. Γ.: Οι “παροικούντες την Ιερουσαλήμ” γνωρίζαμε παρασκηνιακά για “φαγωμάρες” και γι’αυτό η συνεργασία της τετράδας -πέρα από ένα LP- δεν προχώρησε, αλλά δεν ξέραμε τι ακριβώς είχε συμβεί. Επιπροσθέτως, είχε ακουστεί πώς, επειδή το τραγούδι ήταν ανάμεσα στα φαβορί, είχε επισκεφθεί κλιμάκιο της EBU την Ελλάδα, αλλά η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή είχε απαντήσει πως η χώρα δεν ενδιαφερόταν να αναλάβει τη διοργάνωση της Γιουροβίζιον. Κάπως έτσι φτάσαμε στο σαμποτάζ στα μικρόφωνα. Αλήθεια; Ψέματα; Κανείς δεν ξέρει. Διαβάστε εδώ όσες πληροφορίες καταφέραμε να συγκεντρώσουμε για τα παρασκήνια του 1977.