Το τελικό κείμενο της ΕΡΤ στις δισκογραφικές εταιρείες για τη συμμετοχή τους στον ελληνικό τελικό!

Το τελικό κείμενο της ΕΡΤ στις δισκογραφικές εταιρείες για τη συμμετοχή τους στον ελληνικό τελικό!

Το σήριαλ ελληνικός τελικός φαίνεται πως τελειώνει αφού με νέο του άρθρο ο Γρηγόρης Μελάς στο Newsit, αποκαλύπτει το τελικό κείμενο του ιδιωτικού συμφωνητικού της ΕΡΤ προς τις τρεις δισκογραφικές για τη συμμετοχή τους στον ελληνικό τελικό.Για να μην σας κουράζουμε με νομικούς όρους και με τη διαδικασία, σας παραθέτουμε τα βασικά σημεία του συμφωνητικού έτσι όπως τα παρουσιάζει στο άρθρο του ο Γρηγόρης Μελάς:

  • Μέχρι την Πέμπτη 15/2 θα πρέπει οι τρεις δισκογραφικές εταιρείες να εκδώσουν και να παραδώσουν στην ΕΡΤ μια εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης όλων ανεξαιρέτως των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει με το ιδιωτικό συμφωνητικό που υπογράφει, αναγνωρισμένου τραπεζικού ιδρύματος της ημεδαπής, ποσού είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000,00€).
  • Η ποινική ρήτρα είναι πλέον στις 70.000  € και ορίζεται ως εύλογη αποζημίωση στην ελάχιστη ζημία που θα υποστεί η Ε.Ρ.Τ., λόγω της πιθανής  ασυνέπειας της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ και του κλονισμού της αξιοπιστίας της έναντι των τηλεθεατών και της EBU, χωρίς να απαιτείται απόδειξη της ζημίας.
  • Φυσικά μέχρι την Πέμπτη μαζί με τα παραπάνω θα πρέπει να παραδώσουν οι τρεις δισκογραφικές και το ιδιωτικό συμφωνητικό υπογεγραμμένο.
  • Μέχρι την Κυριακή 18/2 θα πρέπει όλες οι εταιρείες να παραδώσουν τα υποψήφια τραγούδια τους ηχογραφημένα, στη μορφή που θα διαγωνιστούν στον ελληνικό τελικό.
  • Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν τα τραγούδια και μόνο αφού οι δισκογραφικές εταιρείες ικανοποιήσουν τους όρους της ΕΡΤ.
  • Ο ελληνικός τελικός θα πραγματοποιηθεί στις 22/2, όπως είχε προγραμματιστεί.

Το άρθρο του Γρηγόρη Μελά ολοκληρώνεται με το εξής:

Βέβαια από την άλλη, είναι λογικό ότι αν καμία από τις τρεις δισκογραφικές εταιρείες δεν καταθέσει τα απαιτούμενα δεν θα πραγματοποιηθεί Ελληνικός Τελικός και τότε προβλέπεται ότι η ΕΡΤ θα αναζητήσει άλλες λύσεις…!

Η συνέχεια λοιπόν του σήριαλ ελληνικός τελικός εξαρτάται από τις τρεις δισκογραφικές εταιρείες και στο κατά πόσο θα αποδεχθούν τους όρους, που πλέον θέτει αδιαπραγμάτευτα η ΕΡΤ, προκειμένου να συμμετάσχουν στον ελληνικό τελικό.

17 σκέψεις για το “Το τελικό κείμενο της ΕΡΤ στις δισκογραφικές εταιρείες για τη συμμετοχή τους στον ελληνικό τελικό!

  1. Ένας καλλιτεχνικός διαγωνισμός κατάντησε καθαρά οικονομική διαπραγματευση, με την ΕΡΤ να κάνει τώρα σκόντο και στα λεφτά της ποινικής ρήτρας (ξεπουλάει, λέμε).

    Το πρόβλημα των δισκογραφικών δεν είναι τα 70 χιλιάρικα της ρήτρας, αφού αυτά θα δωθούν μόνο αν η δισκογραφική του τραγουδιού που θα επιλεγεί δεν ανταποκριθεί στη συμφωνία (κανείς όμως δεν μπαίνει σε μία τέτοια διαδικασία με την πρόθεση να μην είναι συνεπής), αλλά το ότι δεν υπάρχει διάθεση να δώσουν ούτε τα άλλα 20 χιλιάρικα.

    Το βσικό ερώτημά μου όμως παραμένει. Πώς τα 100 χιλιάρικα που η ΕΡΤ εκτίμησε αρχικά ότι θα στοιχίσει η όλη υπόθεση της φετινής συμμετοχής, και τα οποία ζητούσε από τη δισκογραφική του τραγουδιού που θα επιλεγεί, έγιναν τώρα μόλις 20; Τις άλλες 80.000 ευρώ ποιός θα τις βάλει, αφού η ΕΡΤ διατείνεται ότι δεν θέλει να επιβαρύνει τους φορολογούμενους για ένα “πανηγυράκι”, αλλά απαξιεί και να βρει χορηγούς;

  2. Ούτε την επόμενη εβδομάδα θα μάθουμε τα τραγούδια και πολύ φοβάμαι πως ίσως δε θα γίνει ούτε ο ελληνικός τελικός και η ΕΡΤ θα προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση. Μακάρι να διαψεύσουν τα γεγονότα.

  3. Παλιά, η ΕΡΤ έκανε εθνικούς τελικούς ή εσωτερικές επιλογές, χωρίς καμία εγγύηση ότι ο καλλιτέχνης που θα αναδειχθεί πρώτος θα έχει δισκογραφική εταιρεία να του πληρώσει τα έξοδα.

    Τότε πώς λειτουργούσαν τα πράγματα μια χαρά;;

    Περίεργα πράγματα.

  4. Δεν υπαρχει λογος για να ξενερωσει καποιος…Η ΕΡΤ επειδη δεν ηταν σιγουρη δεν εκανε καποια επισημη ανακοινωση.Βγαινουν ανα διαστηματα δημοσιογραφοι και λενε το μακρυ τους και το κοντο τους συμφωνα με εγκυρες(και μη) πληροφοριες τους,δεν ειναι λογος αυτος να ξενερωσει κανενας. Απλα ας περιμενουμε ολοι την ανακοινωση της ΕΡΤ.Οταν θα ειναι ετοιμη θα την κανει.

  5. Εδω αλλες χωρες εχουν προημιτελικους ημιτελικους και μετα εθνικο τελικο και εμεις με το ζορι κανουμε εναν εθνικο τελικο…….Ελλαδισταν στο μεγαλείο σου…..

  6. …τότε γιατί τον Σεπτέμβρη που έστειλε Επιστολή/Πρόσκληση στις Δισκογραφικές, μαζί με τους όρους δεν συμπεριέλαβε και το οικονομικό που φαίνεταξ να είναι το κυριότερο όλων αφού οδεύουμε προς Μάρτιο και ακόμα δεν έχει καταλήξει ΑΝ γίνει τελικός ενώ άλλες χώρες ήδη τρέχουν τις Συμμετοχές τους! Επίσης γιατί όρισαν Καλλιτεχνική Επιτροπή που συνεδρία 3-4 φορές από τις αρχές Νοέμβρη και ΔΕΝ όρισα Οικονομική Επιτροπή με Λογιστές/Δικηγόρους κ.α. αφού μοιάζει το θέμα σαν να πας στην τράπεζα για Δάνειο, που σου ζητάνε 100 χαρτιά εγγυήσεις και γραφειοκρατία!! Επίσης λέω εγώ τώρα…όλες αυτές οι Δήθεν διαρροές από τις αρχές Νοέμβρη με τον Οικονομικό Φράχτη ανυπέρβλητο (20..000 εγγυητικη Τραπέζης σε λογαριασμό εταιρίας όχι Ιδιώτη, π.χ. Παραγωγού/Τραγουδιστή/Συνθέτη που μπορεί να είχε την διάθεση και την ευκαίρια να στηρίξει την Συμμετοχή του) έγιναν και λάκισαν οι Συμμετέχοντες διακριτικά μόνοι τους; χωρίς αποφάσεις και ανακοινώσεις βγήκαν τα Τραγούδια εκτός Διαγωνισμού!! Φανταστείτε τα γέλια που κάνουν οι ξένοι, αφού κάθε τι που γράφει ο …γκουρού Μελλάς αναπαράγεται στα ξένα ΜΜΕ….

  7. Δεν πιστεύω ότι οι δισκογραφικές πέσανε από τα σύννεφα όταν μάθανε ότι πρέπει να αναλάβουν το κόστος της συμμετοχής, και ότι το κόστος μιας σχετικά σεμνής συμμετοχής στη eurovision πλησιάζει τα εκατό χιλιάρικα. Δεν γίνεται να μην το ήξεραν. Όλοι το ξέρουμε αυτό, είναι δεδομένο τα τελευταία χρόνια ότι οι δισκογραφικές πληρώνουν τη συμμετοχή κι όχι η ερτ. Κι αν δεν το ήξεραν, με ένα τηλέφωνο μπορούσαν να το μάθουν, πριν καν εκδηλώσουν ενδιαφέρον να μπουν στη διαδικασία.
    Θεωρώ ότι το τελικό ποσό των 20.000 είναι μια μεγάλη νίκη των εταιρειών απέναντι στην ερτ και ότι και οι τρεις τους, ικανοποιημένες, θα πουν το “ναι” την Πέμπτη. Αν υπάρξουν από δω και πέρα νέα προβλήματα και κολλήματα, θα είναι άλλης φύσης…

    1. Και πως το ξέρετε με τόση βεβαιότητα ότι η συμμετοχή ήταν 100.000; και αν ήταν γιατί δέχονται το 1/5 του κόστους (20.000); για να δείτε ότι λέτε ανυπόστατα πράγματα, μόνο το εισιτήριο Αθηνα-Λυσσαβόνα είναι περίπου 450€ (αναλογα εποχη αποσκευες κτλ) ενα αξιοπρεπες ξενοδοχειο περιπου 150 ευρω την ημερα (καρα προσέγγιση γιατί εκείνη την εποχή λόγο eurovission θα εκτιναχθούν στα ύψη οι τιμές) πόσες μέρες πρέπει να ξοδέψουν εκεί; τουλάχιστον 1 εβδομάδα, φαγητό, μετακινήσεις κτλ; το κάθε μέλος της αποστολής θέλει μόνο για αυτά 2.500 πολύ λιτά. Βάλτε τραγουδιστές, μουσικοί, τραγουδιστές φωνητικών, δημιουργοί, παραγωγός πόσοι; τουλάχιστον 10 άτομα μίνιμουμ, άρα 25.000 μόνο αυτά! Πάει το 20άρικο!!! Πάμε τώρα, Σκηνικά σχεδιασμός/μεταφορά, σηκονοθέτης, χορογράφος, μακιγιέρ, κομμώσεις, κοστούμια και μερικά άτομα δικά της που θέλει η ΕΡΤ να συμπεριληφθούν στην αποστολή; κάντε την σούμα και θα δείτε! Εγώ όπως το έχω ξαναπεί μουσικός είμαι, πάμε για εξτραδάκι στην Ρόδο και θέλουμε ένα 3.000 έξοδα μετακίνησης και διαμονής χωρίς πολλές πολυτέλειες. Η Ερτ όφειλε να καταγραψει τι ζηταει και πως και ΑΝ μπορουσαν να ανταπεξέλθουν ας κατέθεταν υποψηφιότητες. Επίσης ΑΝ το ήξεραν οι Δισκογραφικές ΔΕΝ θα το ψειρίζαν μέχρι την τελευταία ώρα, υα ήξεραν καξ την φόρμουλα και θα είχαν υπογράψει. Όταν η πιο εύρωστη εταιρία στην Ελλάδα (Panik λόγω ιδιοκτήτη) δυσκολεύετε και ακόμα παζαρεύει, τότε είναι δύσκολη η κατάσταση, η’ την παρουσιάζουν δύσκολη για να σταματήσουν τον θεσμό οι ΣΥΡΙΖΟκουλτουριάρηδες που δεν ταιριάζει με το κλίμα τους, η’ υπάρχει άλλος που θέλουν να πάει ξαι που θα παρουσιάσουν ως Σωτήρα στο αδιέξοδο που οδήγησαν την κατάσταση οι ίδιοι.

      1. Πριν μερικα χρόνια (2010 νομίζω) είχα πάει εκδρομή στην Ισπανία σε 4 πόλεις και όλα τα έξοδα πτησεις, μετακινήσεις με λεωφορεία και ξενοδοχεία με ημιδιατροφή ήταν 600 Ευρώ και οι 8 μέρες, την 9η γυρίσαμε! Άρα οι 16 μέρες (εκεί θα είναι περίπου 14) θα ήταν 1200 Ευρώ το άτομο. Οπότε έστο ότι πάει η Κετιμέ βάλε 6 άτομα με την Κετιμέ + Την/τον Κινησιολόγο/χορογράφο/σκηνοθέτη + υπέυθυνο από την Spicy + Την υπέυθυνη για την φωνιτική τοποθέτηση + τον/την ενδυματολόγο = 10 άτομα χ 1200 Ευρώ το πολύ = 12000 το πολύ. Μετακινήσεις, μακιγιέρ, κομμώσεις, βασική σκηνοθεσία και λίγα εφέ τα βάζει η EBU! Τώρα για τα ρούχα δεν νομίζω να καταξοδευτούν γιατί η αισθητική της Κετιμέ είναι απλή! Σε βαθμό που τα βρίσκουν και δωρεάν από κάποιον σχεδιαστή από Ελλάδα που θα θέλει να διαφημιστεί! Η ΕΡΤ βάζει τα δικά τη έξοδα για την αποστολή δλδ τους ανθρώπους της και τα έξοδά τους! Αν τα κλείσουν την επομένη του τελικού μέσω ταξιδιωτικού γραφείου δλδ στις 23 τότε θα είναι και πιο οικνομικά. Μπορεί λοιπόν να στοιχίσει και 10.000 Ευρώ. Αν βάλουμε μέσα την συμμετοχή της στα eurovision parties με την εκεί διαμονή και τα όποια επιπλέον έξοδα και το Video Clip τότε το πού να πάμε στα 20. Αν μαλιστα το Video Clip έχει γυριστεί τότε είναι και πιο λίγα!

        ΥΓ. : Έχω δυσλεξία, το λέω για τα όποια ορθογραφικά δεν διόρθωσα!

        1. Η “εθνική” αποστολή για έναν τελικό eurovission με άλλες εθνικές αποστολές 10άδες ΜΜΕ δημοσιογράφους Καλλιτέχνες και τουρίστες ΔΕΝ είναι “κοινωνικός τουρισμός” να πας με γκρουπ γιαγιάδων και παπούδων σε ξενοδοχείο Γ’ κατηγορίας με μετακινήσεις με τα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς και να τρως ένα τοστ στα 4!! Γιατί απλά θα σε παρακολουθούν πολλοί ξένοι συναγωνίζομενοι. Επίσης Λυσσαβόνα=Πορτογαλία όχι Ισπανία!!! Στυλίστες/Χορογράφους/κ.α το έχει θέσει σαν όρο η ΕΡΤ εξ αρχής να είναι δικοί της Συνεργάτες και όχι επιλογής των δισκογραφικών

  8. Όταν θες να βάλεις θέμα “ελληνικό άκουσμα με ελληνικό στίχο” δεν βάζεις παράλληλα και όρο να πληρώσουν τα έξοδα οι συμμετέχοντες.

    Γιατί;

    Γιατί:
    1ον) αποκλείεις έτσι εύρωστους οικονομικά διεκδικητές του εισιτηρίου της Eurovision, που δεν θέλουν να περιοριστούν στο στυλ αυτό, και θα προτιμούσαν κάτι international

    2oν) καταπατάς τους κανόνες λειτουργίας και δεοντολογίας της ΕΡΤ, όπως απορρέουν και από το Σύνταγμα, μέρος των οποίων είναι και : ηπροώθηση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού εν γένει.
    Οι ελληνόφωνες συμμετοχές θα έπρεπε να επιδοτούνται και να πριμοδοτούνται από το ανταποδοτικό τέλος. Όχι να ζητείται από τους ίδιους τους υπηρέτες του ελληνικού παραδοσιακού ήχου, (ο οποίος σημειωτέον βρίσκεται σε κατάσταση απειλής και ασφυξίας από την ξενόγλωσση, δυτικότροπη εμπορική μουσική)να πληρώνουν τα έξοδα ακόμα και του φαγητού τους σε ένα ταξίδι όπου εκπροσωπούν την ελληνική μουσική ταυτότητα.

  9. Η ΕΡΤ ξεκάθαρα ενδιαφέρεται μόνο για το εσωτερικό ακροατήριο, δηλαδή να μη πει κανεις ότι έδωσε λεφτά και να μη πει κανεις ότι το τραγούδι δεν είχε ελληνικό χρωμα. Για όλα τα υπόλοιπα δεν δίνει δεκάρα. Όλα αυτά για ένα προγραμμα που τις δίνει 50% τηλεθέαση για πλακα, που θα μπορούσε να προσελκύσει χορηγούς και διαφημίσεις, που αποτελεί μικρό μέρος της εικόνας μιας χώρας και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί υπέρ μας.

  10. Επίσης ρε παιδιά ζητάνε τόσα χρήματα, τι δίνουν αυτοί όμως; γνωρίζει κανείς από πηγές; θα παραχωρήσουν ποσοστό κέρδους από τα έσοδα του televoiting στις Εταιρίες; ποσοστό κέρδους από τα έσοδα των διαφημίσεων; και του Ελληνικού Τελικού και του Ημιτελικού που θα συμμετέχουμε (ελπίζω και του Τελικού της Λυσαβόνας); δηλαδή πληρώνουν οι εταιριες για να τα οικονομήσει η ΕΡΤ χωρίς να ξοδευτεί; κανείς πολίτης νομίζω δεν συμφωνεί γι αυτό, οπότε να σταματήσουν την καραμέλα του “δεν πληρώνω γιατί προστατεύω το δημόσιο χρήμα”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.