Νέα συνεργασία με το MAD.
Ήδη από τις 14 Ιουλίου του 2014 η Ελλάδα επιβεβαίωσε τη συμμετοχή της για την επόμενη χρονιά. Οι φήμες ότι η ΝΕΡΙΤ δεν θα μπορούσε να πάρει μέρος, διότι δεν αποτελούσε μέλος της EBU, κυκλοφόρησαν τον Σεπτέμβριο και επιβεβαιώθηκαν αργότερα από την ίδια την EBU. Η δημόσια τηλεόραση είχε υποβάλει αίτημα να γίνει ενεργό μέλος. Το αίτημα αυτό ελέγχθηκε από την EBU ως επείγον και έγινε αποδεκτό στις 5/12. Στις 14/1 η ΝΕΡΙΤ ανακοίνωσε επίσημα τη συνεργασία, για μια ακόμα χρονιά με το μουσικό κανάλι MAD.
Οι παρουσιαστές και οι καλλιτέχνες
Ο εθνικός τελικός είχε τον τίτλο Eurosong 2015 – NERIT & MAD Show (60 years of music). Το σώου, με παρουσιάστριες την Ντορέττα Παπαδημητρίου και τη Μαίρη Συνατσάκη πραγματοποιήθηκε στις 4 Μαρτίου. Προς στιγμήν ακούστηκε ως αντικαταστάτης της δεύτερης ο Δημήτρης Ουγγαρέζος (λόγω κωλύματος στο συμβόλαιό της), όμως στις 18/2 της έδωσε το ελεύθερο ο ΑΝΤ1. Μία μέρα πριν ανακοινώθηκαν οι τέσσερεις καλλιτέχνες, ενώ στις 26/2 παρουσιάστηκαν τα τραγούδια. Οι επιλεγέντες καλλιτέχνες ήταν οι C: Real, με frontwoman την Γεωργία Λαζοπούλου, αδελφή της Ίνας, οι Θωμαή Απέργη & Legend (Θωμαΐς Ευαγγελία Απέργη & Χρήστος Παπαδόπουλος), ο – γεννημένος στο Καζακστάν – Barrice (Barrice Sobolev), η Shaya (Hansen) και η Μαρία-Έλενα Κυριάκου.
Πληροφορίες και παραλειπόμενα για τους καλλιτέχνες
Για τον συνθέτη των C: Real Τάκη Δαμάσχη ήταν η δεύτερη απόπειρα, αφού είχε γράψει το 1998 τις «Παλιές αγάπες», με το οποίο διαγωνίστηκε ο Διονύσης Σχοινάς. Οι ίδιοι (;) προσέγγισαν τη Ζωζώ Σαπουντζάκη να εμφανιστεί στο δεύτερο μέρος του τραγουδιού ως guest star, αλλά εκείνη αρνήθηκε ευγενικά. Ο Χρήστος Παπαδόπουλος, συνθέτης του άσματος της Απέργη, ήταν μέλος του θρυλικού συγκροτήματος «Τα παιδιά απ’ την Πάτρα», ενώ τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μουσικές εκπομπές. Είναι κρίμα που δεν διαφημίστηκε επαρκώς η συμμετοχή του, παρά μόνο ο κόσμος τον είδε ξαφνικά τη βραδιά του τελικού. Η Πάτρα συνδέει τους δύο καλλιτέχνες, αφού και η Θωμαή Απέργη σπούδασε εκεί φιλολογία. Τα φωνητικά, τι μίξη και την ενορχήστρωση στο «Jazz και συρτάκι» έκανε ο Κώστας Αγέρης, νικητής στο The Voice 2 το 2015 (το όνομα του οποίου ακούστηκε για εκπροσώπηση το 2019). Στη δημιουργία του τραγουδιού του Barrice μετείχε και η Βικτώρια Χαλκίτη. Η Shaya ήταν μέλος των Hi-5, όπως και η Μαρλαίν Αγγελίδου (CYP 99). Θυμίζουμε ότι ήταν πολύ κοντά στο να εκπροσωπήσουν την Κύπρο το 2005, αλλά διαλύθηκαν, όταν έμειναν χωρίς δισκογραφική εταιρία. Η Κύπρια Μαρία-Έλενα Κυριάκου ήταν η νικήτρια στο πρώτο “The Voice”. Το τραγούδι έγραψε η ίδια μαζί με τον τότε σύντροφό της, Ευθύβουλο Θεοχάρους, ενώ τους στίχους υπογράφουν ο Βαγγέλης Κωνσταντινίδης και η Εβελίνα Τζιώρα. Shaya και Barrice επιστράτευσαν διεθνές team δημιουργών.
Γιατί έμεινε εκτός η Τάμτα;
Το τραγούδι Unloved της Τάμτα (με δημιουργούς τον Alex Papaconstantinou και άλλους), που κυκλοφόρησε σε πολλές χώρες, είχε γραφτεί για τη Γιουροβίζιον, αλλά της το έστειλαν πολύ αργά, οπότε δεν πρόλαβε τον ελληνικό τελικό (για την ακρίβεια υποβλήθηκε εκπρόθεσμα και αντικαταστάθηκε από το τραγούδι της Κυριάκου). Μαθεύτηκε, επίσης, ότι η αρχική επιλογή της Τάμτα ήταν το τραγούδι «If love was a crime», με το οποίο η Poli Genova ήρθε στη Γιουροβίζιον 4η (BUL 16). Τελικά το διασκεύασε στα Ελληνικά η Demy ως “Ισόβια μαζί”. Μια φήμη ήθελε την Ελένη Τσαλιγοπούλου να έρχεται κοντά σε συνεννόηση με την ΕΡΤ.
Ο εθνικός τελικός
Ο τελικός, λοιπόν, έλαβε χώρα στο Έναστρον Music Hall στον Ταύρο. Καλεσμένη ήταν η Έλενα Παπαρίζου, η οποία ερμήνευσε το «Όταν οι άγγελοι κλαίνε» και το «Love till it’s over» μαζί με τους House Twins. Ειδικά για τη βραδιά επανενώθηκαν οι ΟΝΕ, ερμηνεύοντας το «Gimme» (CYP 02). Ο Λούκας Γιώρκας είπε τη δική του συμμετοχή, όπως και οι Freaky Fortune, μαζί με τις παρουσιάστριες. Ο Θάνος Καλλίρης θυμήθηκε μαζί με τους Kings το «Stop» (GRE 87). Οι Boys and Noise ερμήνευσαν το “(I would) die for you” (GRE 01). Από τη γιορτή δεν έλειπε ο Γιάννης Καραγιάννης (CYP 15). Τη σκηνοθετική επιμέλεια του σώου είχε ο Φωκάς Ευαγγελινός, την καλλιτεχνική επιμέλεια ο Νίκος Τάγης και την οργάνωση Παραγωγής ο Ορέστης Φασούλας. Καταμετρήθηκαν 33.672 ψήφοι, εκ των οποίων 16.431 μέσω μηνυμάτων. Υπήρξε ομοφωνία κριτικής επιτροπής και κοινού για την 1η, 4η και 5η θέση. Στο κοινό 2η ήταν η Shaya και 3η η Απέργη, ενώ στην επιτροπή ήρθαν ανάποδα. Εν όψει γιουροβίζιον, άλλαξε η ενορχήστρωση, ενώ αφαιρέθηκε η εισαγωγή με το πιάνο. Η Θωμαή Απέργη λύγισε, ξέσπασε σε κλάματα και έκανε δηλώσεις περί ελληνικότητας του τραγουδιού της και της ίδιας. Από την πλευρά του, Ο Τάκης Δαμάσχης των C: Real της “έριξε καρφί”: “Δυστυχώς δεν προλαβαίνω να μάθω μπουζούκι για να βάλουμε ελληνικό στοιχείο από εμένα, αλλά νομίζω ότι όλοι θα δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό…”.
Διάφορα παραλειπόμενα
Στον Α’ ημιτελικό η Ελλάδα κληρώθηκε 6η, κατετάγη στη θέση Νο 6 και ανακοινώθηκε στη θέση Νο 6. Η τηλεθέαση του ημιτελικού ήταν 23, 9% και του τελικού ήταν 53, 9% (20, 2%), ενώ έφτασε μέχρι το 73, 4%, κάνοντάς το το τρίτο πρόγραμμα της χρονιάς μετά από το «Αλ Τσαντήρι» και το «The Voice». Στα φωνητικά είχε τους Κατερίνα Κυριακού και Άλεξ Οικονόμου, επίσης διαγωνιζόμενο στο “The Voice”. Στο πιάνο τη συνόδευσε ο συνθέτης. Το μεταλιζέ φόρεμα με τα κρύσταλλα ήταν δημιουργία του Δημήτρη Πέτρου. Τη χορογραφία (ποια χορογραφία;) ανέλαβε η Μαρία Λυραράκη. Χορηγός η taxi.eu Hellas. Υπήρχε μια σκέψη κάποιο από τα κουπλέ να ακουστεί στα Γαλλικά, κάτι που δεν έγινε τελικά. Στο πάρτυ του Λονδίνου τραγούδησε το «My number one», ενώ πήγε και σε εκείνο του Άμστερνταμ. Η ελληνική βερσιόν φέρει τον τίτλο «Με μια αναπνοή». επειδή δεν κατατέθηκε έγκαιρα, μέχρι τα μέσα Μαρτίου, εάν ήθελαν να ακουστεί ένα μέρος του τραγουδιού στα Αγγλικά, θα έπρεπε να πληρώσουν πρόστιμο 10.000 Ευρώ. Η επιτροπή αποτελείτο από τον Jick Nakkasian (συνθέτης GRE 80), Αντώνη Καρατζίκο (DJ), Ελένη Γιαννατσούλια (στιχουργό), Ιωάννη Κουτσαφτάκη (artist management – A&R Sponsorships, PR, Productions, υπεύθυνο για τη συμμετοχή των Freaky Fortune) και Μαριάνα Ευστρατίου (GRE 89, 96, φωνητικά GRE 87). Παρά το γεγονός πως μετά την πρώτη πρόβα ήταν πρώτο σε likes στο Youtube και μετά δεύτερη πρόβα τα προγνωστικά έδιναν την Ελλάδα 5η, αλλά και τις ευχές του Μητροπολίτη Αυστρίας κ. Αρσενίου, στον τελικό το τραγούδι ήρθε 19ο με 23 βαθμούς, ωστόσο ανέβηκε στο #35 των ισλανδικών charts. Ένα σκανδαλάκι προκλήθηκε όταν ο Daniel Diges (SPA 10), μέλος της ισπανικής επιτροπής, αποκάλυψε εκ των προτέρων ότι θα ψήφιζε Ελλάδα, Ιταλία και Αυστραλία. Η πρέσβειρα κα Χρυσούλα Αλειφέρη δεξιώθηκε την ελληνική αποστολή στην πρεσβεία μας στη Βιέννη. Σχολιασμός από τους Γιώργο Καπουτζίδη και Μαρία Κοζάκου. Το 2015 η Γιουροβίζιον ήταν το δεύτερο θέμα αναζήτησης των Ελλήνων στο Google.
Οι ατυχείς δηλώσεις…
Μια σειρά από ατυχείς δηλώσεις κατέστρεψαν από νωρίς το image της καλλιτέχνιδος. Είχε ήδη προηγηθεί ένα μπαράζ εμφανίσεων, όπου, ως άλλη Michelle (GER 01), έκανε τη ζωή της reality (μάνα, διαζευγμένη, με τρία παιδιά που μένουν στην Κύπρο, ενώ εκείνη προσπαθεί να κάνει καριέρα στην Ελλάδα…). Μέχρι τότε ήταν ιδιαιτέρως συμπαθής. Στις 15/5 όμως δήλωσε τα εξής σε τηλεοπτικό περιοδικό: «Φοβάμαι μήπως τα μυαλά των Ευρωπαίων είναι θολωμένα από τις πολιτικές εξελίξεις. Πάντως στο Λονδίνο, όπου βρέθηκα για το πάρτι των 60 χρόνων του διαγωνισμού, δεν ένιωσα καθόλου βαρύ το κλίμα. Με ενόχλησαν βέβαια κάποιες ερωτήσεις που μου έγιναν για την πείνα και τη φτώχεια στην Ελλάδα… Δεν μου αρέσουν τέτοια σχόλια. Δεν φταίει η Ελλάδα γι’ αυτό που περνάει. Άλλοι την έβαλαν να φτωχύνει και αυτό είναι μεγάλη αδικία, θέλω λοιπόν μέσα από τη Eurovision να πάρουμε το αίμα μας πίσω! Θέλω να πάμε καλά, όχι μόνο για την ομάδα μας, αλλά και για τον λαό και για το όνομα της χώρας», «Επειδή έχω δώσει αρκετές συνεντεύξεις, φοβάμαι μην κουραστεί η φωνή μου, μήπως δεν αποδώσω φωνητικά αυτό που θέλω. Σίγουρα όταν βγω στη σκηνή θα νιώσω άγχος, όμως αυτό θα το αποβάλω γρήγορα. Είμαι άνθρωπος που επηρεάζομαι από τον κόσμο και την ενέργειά του. Αν πάρω θετικά κύματα, θα είμαι μια χαρά. Είμαι τραγουδίστρια της ψυχολογίας» και «Όταν ο μεγάλος μου γιος με ρώτησε πότε θα γυρίσω και του απάντησα σε 21 μέρες, εκτός αν δεν περάσω στον τελικό, οπότε να μετρήσει τρεις μέρες λιγότερο, εκείνος μου είπε: “Τότε θα παρακαλώ να μην περάσεις”!». Στην επιστροφή, πάντως, οι γιοι της την περίμεναν με δώρα… Δεν διέλαθε της προσοχής των blog η καυτή εμφάνιση με αποκαλυπτικό λευκό φόρεμα στην πρώτη συνέντευξη Τύπου στη Βιέννη. Είχε θετικό προαίσθημα ότι θα φέρει την πρωτιά (“Εγώ θα κάνω τη διαφορά επί σκηνής”)… Δυστυχώς, διαψεύστηκε.
Δηλώσεις επί δηλώσεων. Η “τιμωρία” από την κυπριακή επιτροπή.
Στις 20/5, τρεις μέρες πριν από τη Γιουροβίζιον, η καλλιτέχνιδα έκανε μια δήλωση-βόμβα: «Μακάρι να βγούμε πρώτοι, αλλά ξέρω πως η κυβέρνηση δεν το θέλει». Μετά την κακή θέση (σταχυολογούμε μερικές από τις δηλώσεις της): «Αυτό που πήραμε δεν μας άξιζε […] Αισθάνομαι αδικημένη. Βασικά, η Ελλάδα είναι αδικημένη», «Υπάρχουν γεωπολιτικές συμμαχίες. Δεν είχαμε στήριξη, ούτε καλή παραγωγή. Έκλαψα πολύ χθες, δεν το περίμενα», «Αν ήξερα ότι παίζονται παιχνίδια, δεν θα το ρίσκαρα», «Απορώ πως δεν με ψήφισαν οι επιτροπές. Πως χώρες που ήρθαν πιο κάτω στη βαθμολογία μας πέρασαν;». Στεναχωρήθηκε ιδιαίτερα για το γεγονος ότι η κριτική επιτροπή της Κύπρου δεν της έδωσε το 12, κάτι που είπε σε πολλές συνεντεύξεις της: «Στεναχωρήθηκα. Ένιωσα ντροπιασμένη». Περνούσε πολύ ωραία, μέχρι τη σοκαριστική στιγμή της βαθμολογίας. Δύο χρόνια μετά εξέφρασε την πικρία της για τις αδικίες που γίνονται στη βαθμολογία, θα ξαναπήγαινε, ωστόσο, αφού ένας συνθέτης της Celine Dion της έχει παραχωρήσει ένα πολύ ωραίο τραγούδι. Ισχυρίστηκε ότι ζήτησε να φορέσει λευκό φόρεμα, αλλά οι διοργανωτές της το αρνήθηκαν, ενώ με τη σειρά της η ίδια αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει ξηρό πάγο, την ώρα που οικογένειες πεινούν. Μία εβδομάδα πριν πέρασε μια βαριά γαστρεντερίτιδα, κατάφερε ωστόσο να πετάξει με την ελληνική αποστολή στη Βιέννη: «Πέρασα μια πολύ άσχημη γαστρεντερίτιδα. Σήμερα θα ξεκουραστώ και όλα θα πάνε καλά! Δεν καταλαβαίνω τίποτα» και πρόσθεσε: «Και άρρωστη να είμαι, και με σχισμένο φόρεμα και το μακιγιάζ μου να πέσει, εγώ θα τραγουδήσω». Μεταξύ άλλων έκανε μια επίσκεψη στον διάσημο ζωολογικό κήπο της πόλης. Πριν από τον τελικό ανέβηκε μια selfie, όπου Μαρία Έλενα, Ευθύβουλος και Άλεξ έκαναν μάσκα ομορφιάς (μας θύμισε το μεσημεριανό δελτίο της ΕΡΤ2 το 1998, όπου έδειξαν την Διονυσία Καρόκη να χτενίζεται και να καλλωπίζεται). Είχε, τέλος, για γούρι ένα κομποσκοίνι που δεν φαινόταν.
Η πτήση της επιστροφής. Ο φαν της Λίας Βίσση!
Λίγο πριν από την πτήση επιστροφής είχε ένα έντονο καυγά με τον συνθέτη, ο οποίος την επέπληττε για κάτι, οι φαν, ωστόσο έσπευσαν να την παρηγορήσουν για την άσχημη θέση που κατέλαβε. Ένα μήνα μετά το ζευγάρι χώρισε. Στην αίθουσα αναμονής ήταν όλοι μαζί ένα παρεάκι: οι φαν, η ΕΡΤ, οι καλλιτέχνες. Μόνο ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν μιλούσε σε άνθρωπο: φορώντας γυαλιά ηλίου, είχε καθίσει σε μια γωνιά. Τη μονοτονια έσπασε η χαριτωμένη επιμονή ενός ξένου φαν κάποιας ηλικίας, ο οποίος, μόλις έμαθε ότι η Λία Βίσση συνοδεύει την κυπριακή αποστολή ως vocal coach, έκανε σαν τρελός, για να τη συναντήσει. Τελικά, τη συνάντησε κι έφυγε για την πατρίδα του πανευτυχής.
Πώς αντέδρασαν επώνυμοι και τηλεσχολιαστές;
Αντιδράσεις επωνύμων και ΜΜΕ: «Φωνητικά ήταν άριστη, αλλά το τραγούδι ήταν μέτριο» (Τζώνυ Καλημέρης), «Το τραγούδι ήταν ασήμαντο, η ερμηνεία σημαντική» και «ήταν πεπεισμένη ότι θα πάει καλά και δεν είχε ενέργεια» (Νίκος Αποστολόπουλος), «Δεν άρεσε το τραγούδι στις επιτροπές. Γιατί πρέπει κάθε φορά να ανταλλάσσουμε δωδεκάρι; Έχει ατονήσει η στήριξη, κυρίως λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος. Η Ελλάδα σταμάτησε να θέλει τον διαγωνισμό» και «Υπάρχει μια μειοψηφία που λυμαίνεται τη Γιουροβίζιον. Το πήγαν λίγο πικαριστά. Το τραγούδι αυτό δεν ήταν για πιο πάνω» (Κωνσταντίνος Χριστοφόρου), «Φτωχή η παρουσίαση και ανύπαρκτη η κινησιολογία» και «Είχε μια δασκάλα κινησιολογίας να της μάθει τι;» (Δημήτρης Παπανώτας), «Η κοπέλα ήταν στατική σε σχέση με το σόου που είδαμε… Η Άννα Μαρία… την έχω ξεβαφτίσει δέκα φορές» (Κατερίνα Ζαρίφη), «Το τραγούδι της Σουηδίας σου έμενε από την πρώτη φορά. Της Ελλάδας θύμιζε Conchita» (Χριστίνα Λαμπίρη), «Η Κυριάκου ήταν σαν ντίβα από ταινία» (ABC News), «Της άξιζε μια πολύ καλύτερη θέση, όπως και στην Κύπρο άξιζε καλύτερη θέση» (Δέσποινα Βανδή), «Θεωρώ ότι αδικηθήκαμε στη Γιουροβίζιον φέτος» (Μπέτυ Μαγγίρα), «Η Μαρία Ελένα Κυριάκου δεν κέρδισε τη συμπάθεια και αυτό ήταν ένα από τα αρνητικά… Η ίδια θέλει να κρατά χαμηλό προφίλ και μερικές φορές το παρακάνει. Η Eurovision θέλει δημόσιες σχέσεις. Θέλει λάμψη, θέλει χαμόγελα και καλή διάθεση. Εκείνη όπως μας έχει δείξει είναι μια γυναίκα που στην αρχή της καριέρας της άρχισε να τα ψειρίζει όλα και να ξινίζει. Έκανε δηλώσεις κατά των δημοσιογράφων, τους χαρακτήρισε αγενείς επειδή ρώτησαν για τα προσωπικά της» και «Πιο μνημόσυνο πεθαίνεις… και η Κυριάκου καμένη ξανά από τα φώτα» (Νάσος Γουμενίδης), «Την Μαρία Έλενα Κυριάκου πραγματικά την εκτιμούν πάρα πολύ σαν τραγουδίστρια, το ακούμε συνέχεια, μας το λένε συνέχεια. Είναι μια πολύ εντυπωσιακή ερμηνεία, δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό» (Γιώργος Καπουτζίδης), «Δεν σου μένει ούτε το ρεφραίν. Είναι φλύαρο μουσικά» (Ποσειδώνας Γιαννόπουλος). Η εμφάνισή της δε στην έναρξη του διαγωνισμού παραλληλίστηκε με εκείνη της Δέσποινας Βανδή στο Rex. Κάποια δημοσιεύματα του ξένου Τύπου ανίχνευσαν κρυμμένο πολιτικό μήνυμα: “Μια τελευταία ανάσα” είναι ο κατάλληλος τίτλος για μια χώρα που πιέζεται ασφυκτικά από τους διεθνείς δανειστές. Προφητική η Βικτώρια Χαλκίτη είχε πει από πριν: «Οι μπαλάντες είναι δύσκολες για τη Γιουροβίζιον». Η Shaya επίσης “έριξε το καρφί της”: «Μου άρεσε. Είχα πει ότι αν είναι να κινδυνεύσω από κάποιον θα είναι από την μπαλάντα. Πιστεύω ότι θα έχει πιο δύσκολα καλή τύχη στη Eurovision από το δικό μου. Είναι πάρα πολλές οι μπαλάντες, έχει τεράστιο ανταγωνισμό και έχω ακούσει και πολύ ωραίες μπαλάντες απέξω. Ελπίζω να τα πάει καλά βέβαια, γιατί όπως και να έχει θέλουμε να πάει καλά».
Ο αντίκτυπος της Γιουροβίζιον
Μεγάλη έκπληξη προκάλεσε ο Μάρκος Σεφερλής, όταν εμφανίστηκε ντυμένος Conchita και μίλησε με χιούμορ για τη Γιουροβίζιον. «Όχι άλλο Κονσίτα όμως! “Γκώσαμε” μία βδομάδα τώρα! “Βγαίνει” συνέχεια και από παντού! Κανονική νοοτροπία “μπουζουξούς» (Ποσειδώνας Γιαννόπουλος). Δεν έλειψαν, ακόμα και ένα χρόνο μετά, σφοδρές επιθέσεις στο πρόσωπο της τελευταίας από Έλληνες καλλιτέχνες (Σαββιδάκης, Γιασεμής), με τον Γιάννη Σαββιδάκη να ψέγει και την Έλενα Παπαρίζου για τη διεθνή καριέρα που δεν έκανε (“Θυμάμαι να κερδίζει τη Γιουροβίζιον και να κανονίζει μεροκάματα με τον Παπαθεοχάρη”) Δεν έμεινε ασχολίαστη η νίκη του Måns Zelmerlöw, ο οποίος είχε εργαστεί παλαιότερα ως μπάρμαν στη Ρόδο. Έγινε ιδιαίτερη μνεία στις κατηγορίες για αντιγραφή από τραγούδι του David Guetta (τα δε γραφικά είναι παρμένα από το “The Alchemy of Light» του A Dandypunk), για την ολόγυμνη εμφάνισή του πάνω σε μπάλα σε gay pride και για ακόμα μία εμφάνιση ντυμενος ναύτης πλαισιωμένος από ναύτες στα χορευτικά. Όλα αυτά έγιναν, για να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις που είχε δημιουργήσει η ομοφοβική του δήλωση: «Η εικόνα δύο ανδρών που είναι μαζί μου προκαλεί αποστροφή». Με αφορμή αυτό, κυκλοφόρησε μια μπλούζα με το logo: “Homos? Haters? Heroes”. Συζητήθηκε ακόμα η Ρωσία, η οποία πληρώνει πολλά χρήματα για τα εφέ, όπως και η Σουηδία (60. 000 Ευρώ κόστισαν τα γραφικά), αλλά και η παρότρυνση του Jean Paul Gaultier στην Conchita να ψηφίσει Ελλάδα, γιατί η Μαρία Έλενα Κυριάκου είναι μια ντίβα. Θετικη εντύπωση έκανε η ελληνομάθεια της Polina Gagarina, η οποία έζησε πολλά χρόνια στην Ελλάδα. Ουσιαστικά η πρώτη τριάδα του διαγωνισμού είχε «άρωμα Ελλάδας» (ή έστω κάποια σύνδεση με τη χώρα μας), αν προσθέσει κανείς και τα αγάλματα που πλαισίωναν την εμφάνιση της Ιταλίας. Από την άλλη, το γαλλικό site “Styles” ανακήρυξε την καλλιτέχνιδα ως την τρίτη πιο κακοντυμένη της χρονιάς (μετά από τη Σερβία και το Ηνωμένο Βασίλειο): «Μιμήθηκε υπερβολικά την Σελίν Ντιόν, σε όλα της». Το BBC, πάντως, της έπλεξε το εγκώμιο, παρομοιάζοντάς την με την γνωστή Καναδή καλλιτέχνιδα. Για την ιστορία, η Ελλάδα ψηφίστηκε μόλις από τρεις χώρες: την Αλβανία (10), την Κύπρο (8) και την Αρμενία (5). Τι έφταιξε τελικά και, ενώ είδαμε και ακούσαμε μια άψογη ερμηνεία, η Ελλάδα ήρθε μόλις 19η; Η έλλειψη ελληνικού στοιχείου; Οι δηλώσεις; Η εμμονή των επιτροπών να μην μας ψηφίζουν; Το κάπως τετριμμένο τραγούδι; Ο ομολογουμένως εκτυφλωτικός φωτισμός; Ίσως απλά να μην ήταν χρονιά μπαλάντας…
Είχε μια πολύ ωραία φωνή, άλλα το τραγούδι στάλθηκε από μας, που δεν έχουμε και τις συμμαχίες. Έγω είχα προτίμηση στην Shaya και στο Barrice. Άλλα, αυτά δεν είναι τίποτα, σε σχέση με αυτά που ακολούθησαν την επόμενη χρονιά.
Σαν τραγούδι προτιμούσα το Jazz & Συρτάκι, αλλά θεωρώ δίκαια ψηφίστηκε η Κυριακού μιας και ήταν η μόνη από τους υποψήφιους με καλή φωνή. Βέβαια, το τραγούδι δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο και πάλι δίκαια οι 2 χώρες μας δεν αντάλλαξαν 12αρια εκείνη τη χρονιά. Τ’ άξιζε και με το παραπάνω η Ιταλία και ήταν έγκλημα που δεν κέρδισε!
Κρίμα, που ατύχησε η Τάμτα και δεν κατάφερε να πάει. Σίγουρα, θα είχαμε ένα καλό αποτέλεσμα.
Αν το “unloved” της Τάμτα είχε προλάβει να κατατεθεί το 2015 θα πηγαίναμε πολύ καλύτερα….
Το one last breath ήταν η πιο “ασφαλής επιλογή” δεδομένου των κακων λάιβ των υπολοίπων υποψηφίων στην εθνική επιλογή! Η Κυριάκου εξαιρετική, το τραγούδι όμως ήταν λίγο ειδικά σε μια δυνατή χρόνια…
Όντως. Το 2014 και 2015, είναι οι αγαπημένες μου χρονιές. Για το 2015, υπήρχαν δυνατές συμμετοχές, οπως Σλοβενία, Ισραήλ, Εσθονία, πρώτη τετραδα, και άλλες που μου άρεσαν λιγότερο.
Καλά τώρα που είχα αυτές τις δηλώσεις καλύτερα να μην πήγαινε έχασα πάρα ιδέα για αυτή. Τι είναι αυτά. Αν είναι δυνατόν απορώ πως δεν την απέσυραν με αυτές τις βλακείες που καθόταν και έλεγε.