Ο Δημήτρης Καρράς, συνθέτης του τραγουδιού της Αρετής Κετιμέ, παίρνει θέση στις δηλώσεις της Ελένης Φουρέιρα για τη Eurovision

Ο Δημήτρης Καρράς, συνθέτης του τραγουδιού της Αρετής Κετιμέ, παίρνει θέση στις δηλώσεις της Ελένης Φουρέιρα για τη Eurovision

Οι δηλώσεις της Ελένης Φουρέιρα για τη Eurovision, στη χθεσινή της συνέντευξη στην εκπομπή του Makedonia TV, Όλα Καλά, άναψαν κυριολεκτικά φωτιές. Η πικρία και η απογοήτευση που έβγαλε για τις τελικές αποφάσεις των υπευθύνων της ΕΡΤ, για τον τρόπο προφανώς επιλογής της συμμετοχής μας στη Λισαβόνα και το γεγονός ότι έμεινε εκτός νυμφώνος για μία ακόμα χρονιά, προκάλεσε την αντίδραση του δημιουργού Δημήτρη Καρρά, που είναι ο συνθέτης του τραγουδιού της Αρετής Κετιμέ, στον ελληνικό τελικό επιλογής της συμμετοχής για τη Eurovision 2018.

Ο Δημήτρης Καρράς κοινοποιώντας παράλληλα το άρθρο μας με το θέμα, εκφράζει την απορία του, για ποιο λόγο να θέλουν όλοι απευθείας ανάθεση, όταν το πιο τίμιο όπως υποστηρίζει είναι ένας εθνικός τελικός. Απορρίπτει την ιδέα μίας απευθείας ανάθεσης στο τραγούδι που έγραψε για την Αρετή Κετιμέ και κατέθεσε στην ΕΡΤ για το διαγωνισμό της Λισαβόνας, λέγοντας πως είναι απαράδεκτο σαν απαίτηση οποιουδήποτε καλλιτέχνη προς έναν κρατικό φορέα, να ζητάς απευθείας ανάθεση για να εκπροσωπήσει τη χώρα του στο εξωτερικό.

Σας υπενθυμίζουμε ότι η Ελένη Φουρέιρα για το επίμαχο ζήτημα, δήλωσε στη χθεσινή της συνέντευξη:

Είναι μία πονεμένη ιστορία η Eurovision, όλα καλά…όποιος και να πάει εύχομαι να σκίσει και να πάει καλά…δεν έχει νόημα πραγματικά γιατί όλα γίνονται για κάποιο λόγο! Για να μην επιλέξανε οι άνθρωποι αυτοί να πάω εγώ φέτος θα έχουν το λόγο τους αλήθεια. Δεν πειράζει.

Τι πιστεύετε εσείς; Έχει δίκαιο η Ελένη Φουρέιρα να θέλει την απευθείας ανάθεση ή ο εθνικός τελικός είναι προτιμότερος;

15 σκέψεις για το “Ο Δημήτρης Καρράς, συνθέτης του τραγουδιού της Αρετής Κετιμέ, παίρνει θέση στις δηλώσεις της Ελένης Φουρέιρα για τη Eurovision

  1. Ο Εθνικός τελικός είναι προτιμότερος ακόμα και η Παπαριζου και η Ντεμυ πέρασαν απο τελικό για να επιλέξουν το τραγούδι που θα μας εκπροσωπήσει

  2. Οταν εδειναν απευθειας αναθεση στην Παπαριζου , στον Ρουβα & στην Ντεμυ , ο κυριος Καρρας που ηταν ….. να αντιδρασει ? Ποσο στημενα ….ειναι τελικα και ρατσιστικα ολα ?

    1. Για την ιστορία, η Παπαριζου στην πρώτη της συμμετοχή στον διαγωνισμό συμμετείχε σε εθνικό τελικό και όταν της έκαναν ανάθεση το 2005, είχε προηγηθεί μια 3η θέση στον θεσμό.
      Η Φουρειρα τι έχει κάνει για να απαιτεί με θράσος αναθεση;
      Μην συγκρίνουμε άνομοια πράγματα

      1. Εχει κάνει καριέρα των οπίσθιων ξέρεις ποσο δύσκολο είναι αυτό μάθανε ολοι και απαιτουν οχι απλά ζητάνε απευθείας ανάθεση πουν αν ηταν σε άλλη χώρα π.χ Σουηδία έπρεπε να περάσουν και οι γνωστοί λέμε τώρα για την Φουρειρα από εθνικό τελικό

  3. Παιδιά, θα ήθελα μόνο ένα σχόλιο να κάνω. Σας παρακαλώ, προσοχή στην ορθογραφία σας (υπάρχουν πολλοί ηλεκτρονικοί τρόποι για να ελέγξει κανείς την ορθογραφία του) διότι σε πολλά σχόλια η ελληνική γλώσσα κακοποιείται βάναυσα. Είναι κρίμα.

  4. Πολύ σωστά τα όσα γράφει ο κος Καρράς. Όσον αφορά την κα Φουρέιρα, μήπως δεν ήξερε ότι φέτος γίνεται εθνικός τελικός? Συμβαίνουν κι αυτά. Ναι μεν η κοπέλα θέλει να πάει στην Eurovision, αλλά δεν είναι όλη μέρα μέσα στα sites για την Eurovision για να έχει ξεκάθαρη εικόνα του τι γίνεται. Ίσως η εταιρεία η ο περίγυρος της δεν την ενημέρωσαν πως γίνεται φέτος η επιλογή. Την δικαιολογώ. Αν έχει τραγούδι έτοιμο η Ελένη έχει μια μέρα ακόμα ο συνθέτης να το υποβάλει. Καλά θα κάνει να έχει τον νου της και σε άλλες χώρες που κάνουν επιλογή και δέχονται τραγουδιστές από άλλες χώρες. Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Αλβανία, Λευκορωσία, Λετονία Γεωργία Μάλτα Ολλανδία Βέλγιο κ.α. Τώρα είναι λίγο αργά βέβαια αλλά ας βρει άτομα να της κάνουν σωστές δημόσιες σχέσεις, που να είναι κάποιου επιπέδου, να ξέρουν και μια δύο ξένες γλώσσες και όχι να την εκμεταλλεύονται, με την καλή βέβαια έννοια! Ξέρω τι σας λέω! Κάθε χρόνο βλέπουμε τόσες σαβούρες στην Eurovision από διάφορες χώρες. Η Ελένη σαφώς υπερέχει και θα ήταν μια πολύ καλή και αλησμόνητη παρουσία όποτε και να πήγαινε. Επειδή τα χρόνια φεύγουν γρήγορα, καλό θα είναι να βιαστείτε αν πραγματικά το θέλετε !!!

  5. Παρά το γεγονός ότι οι συνθέσεις του δε με αγγίζουν (δεν τις είχα ακούσει καν στο Ραδιόφωνο ή οπουδήποτε αλλά έκατσε να τις ακούσω Αφού έμαθα ότι είναι ο συνθέτης του τραγουδιού της κ. Κετιμέ) , οφείλω να παραδεχτώ ότι έχει δίκαιο. Και το δίκαιο επίσης είναι ότι σε κάθε περίπτωση η ΕΡΤ οφείλει να καλλιεργήσει μια κουλτούρα υγιούς συναγωνισμού και να κάνει πάντα μα πάντα σοβαρό ανοιχτό διαγωνισμό για την εκπροσώπηση της χώρας μας. Ούτε ο Ρουβάς ούτε η Βίσση ούτε η Παπαρίζου αξίζουν απευθείας ανάθεση. Η απευθείας ανάθεση πρέπει να γίνεται μόνο μια φορά στα δέκα χρόνια και μόνο όταν πρόκειται για όνομα αδιαμφισβήτητου κύρους τύπου Αρβανιτάκη, Γαλάνη κτλ… Μόνο όταν η πρακτική της ερτ για τελικούς δίκαιους και ανοιχτούς αποκτήσει μια συνεπεια ( δηλαδή αυτό να γίνεται σταθερά κάθε μα κάθε χρόνο), τότε μόνο δεν θα τολμάει ο καθένας να ζητάει αναθέσεις. Αλλά με την ΕΡΤ που από τη μια κάνει αναθέσεις στα παιδιά από το χωριό που είναι ερασιτέχνες (βλέπε 2016) και από την άλλη αποκλείει τον οποιοδήποτε να διαγωνιστεί εκτός των κασσιοπεια, βελβετ φαηρ και τη δώρα την εξερευνήτρια (βλέπε και 2012 ), τότε πως να καλλιεργηθεί αυτή η κουλτούρα του διαγωνισμού για καλό σκοπό (εκπροσώπηση Ελλάδας)? Η ελληνική δισκογραφία μετά την κρίση άλλαξε. Μετά το 2009 γεμίσαμε με τραγουδιστές και δημιουργούς που θέλουν να εκφραστούν και πρέπει η ερτ και την ευκαιρία σε όλους να δώσει αλλά και να “εκμεταλλευτεί” αυτό το παραγωγικό δυναμικό. Άλλη η Ελλάδα του 1990 που καλλιτέχνες ήταν 10-20 και το ίδιο και οι συνθέτες και άλλη η σημερινή Ελλάδα. Επίσης η ερτ πρέπει εκτός από το να κάνει ανοιχτούς τελικούς με δικαίωμα υποβολής συμμετοχής από όλους, να διασφαλίζει ότι αυτοί που τελικά θα διαγωνιστούν θα έχουν και αξιοπρεπείς συνθήκες. Και αναφέρομαι κυρίως στο θέμα το ηχητικό και στο θέμα του ηχολήπτη. Είναι απαράδεκτο να μην μπορεί να κάνει δημόσια τηλεόραση μία ή δύο μουσικές βραδιές με καλό ήχο και καλή ηχοληψία. Το γεγονός ότι στους μισούς ελληνικούς τελικούς τρίζουν οι κονσόλες και τα μικρόφωνα είναι τραγικό. Ας πάρουν μαθήματα από άλλες πιο φτωχές χώρες τύπου Εσθονία, Αλβανία, Ουκρανία και ακόμα και την κακομοίρα τη Μολδαβία και το γύρο που τουλάχιστον έχουν κρατικό φορέα ικανό να κάνει ένα διαγωνισμό που ο τραγουδιστής δε θα εκτίθεται γιατί τρίζουν οι κονσόλες και τα μικρόφωνα! Όσο για τη δήλωση της κυρίας φουρειρα , ίσως να μην πρέπει να βιαστούμε να της κάνουμε προσωπική επίθεση διότι η δήλωση της ήταν γενικού και αφηρημένου χαρακτήρα… Είμαστε σίγουροι ότι είπε ” δεν μου κάνει ανάθεση η ερτ κτλ “? Σίγουρα η μια ερμηνεία μπορεί να είναι αυτή αλλά υπάρχει και η περίπτωση να εννοούσε ότι οι συναντήσεις της δισκογραφικής της με την ΕΡΤ, της έδειξαν ότι η ερτ δεν τη θέλει ούτε για υποψήφια ή ίσως η κυρία φουρειρα να εννοούσε ότι οι φετινοι όροι της ερτ την αποκλείουν (έμμεσα) Από το να διεκδικήσει την εκπροσώπηση. Αυτές είναι οι δικές μου σκέψεις, έτσι όπως αντιλαμβάνομαι τα πράγματα τώρα και με την ενημέρωση που έχω.

  6. Ο κ. Καρράς είχε σχολιάσει εδώ μέσα πριν 2 μέρες ότι γενικά οτιδήποτε δημόσιο ανήκει σε όλους, αναφερόμενος στην ΕΡΤ & ότι η Eurovision δεν είναι τσιφλίκι κανενός. Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα: η Eurovision είναι ένας διεθνής διαγωνισμός τραγουδιού της ΕBU & δυνατότητα συμμετοχής έχουν μόνο τα κρατικά κανάλια των χωρών της Ευρώπης (& όχι μόνο) που είναι μέλη της. Είναι στη δικαιοδοσία του κάθε κρατικού τηλεοπτικού φορέα (δηλ. & της ΕΡΤ) να επιλέξει τον εκπρόσωπό του με όποιο τρόπο αυτός επιθυμεί. Δεν υπάρχει καμία ρήτρα που να λέει ότι ο κάθε εκπρόσωπος πρέπει να βγαίνει από εθνικό τελικό. Άρα όλα αυτά περί “δημοκρατικότητας” είναι μόνο λόγια για εσωτερική κατανάλωση.
    Η σκηνή της Eurovision δεν είναι για τον οποιοδήποτε. Η Eurovision δεν είναι talent show, δεν είναι το «Να η Ευκαιρία», δεν είναι μέσο κάποιος καλλιτέχνης να δείξει τη δουλειά του, δεν είναι μέσο προώθησης αποφοίτων από talent shows, δεν είναι μέσο για να βγουν από την αφάνεια όλοι αυτοί που δεν τους ξέρει ούτε η μάνα τους, δεν είναι για τα ψώνια & wannabe stars & τέλος, δεν είναι για όλους τους ξεχασμένους καλλιτέχνες που ελπίζουν μ’ ένα μέτριο τραγούδι σε ένα comeback. Αυτός που πάει εκπροσωπεί μια ολόληρη χώρα από πίσω & οι ευθύνες είναι πολλές & μεγάλες.
    Σε καμία περίπτωση δε λέω πως κάποιος άγνωστος καλλιτέχνης δεν έχει το δικαίωμα να μας εκπροσωπήσει σα χώρα, ούτε κρίνω τη δουλειά του καθενός. Η όποια κριτική κι αν γίνεται είναι βάσει του προσωπικού γούστου που έχεις ο καθένας μας. Αλλά όταν πας σε έναν τέτοιο διαγωνισμό φροντίζεις να πας, αν όχι με ότι καλύτερο έχεις, με κάτι αρκετά καλό. Δυστυχώς ερασιτεχνισμοί δε χωράνε. Πχ στους Ολυμπιακούς αγώνες αγωνίζονται μόνο οι αθλητές με τις καλύτερες επιδόσεις. Όπως ακόμα & σε ένα μαθητικό διαγωνισμό Χημείας θα στείλεις τους αριστούχους σου μαθητές. Όλοι ξέρουμε τα αποτελέσματα όσες φορές πήγαμε σαν τους φτωχούς συγγενείς.
    Δεν είμαι κατά των αναθέσεων, αλλά απευθείας ανάθεση κάνεις μόνο σε ένα μεγάλο όνομα που έχει όλο το πακέτο & πας αποκλειστικά για να φέρεις το βραβείο. Όπως εγινε στο Ρουβα, στην Παπαρίζου, στη Βίσση (ο Ρουβάς έφτασε πολύ κοντά, η Παπαρίζου τα κατάφερε & μας χάρισε την πρώτη μας νίκη, η Βίσση θα μπορούσε να τα πάει αρκετά καλύτερα αν δεν έπεφτε θύμα της αλαζονείας της). Οι Argo ήταν μια παραφωνία που όλοι θελουμε να ξεχάσουμε. Όσον αφορά τη Demy, ανάθεση έγινε στο δίδυμο Κοντόπουλος-Ευαγγελινός το οποίο πρότεινε τη Demy. Μπορεί το αποτέλεσμα να μη μας ικανοποίησε, αυτό όμως δε μειώνει το κύρος του συνθέτη & του χορογράφου (γιατί να γίνει σ΄ αυτούς ανάθεση). Το να περιμένει όμως η Φουρέιρα (& η κάθε Φουρέιρα) να της ανατεθεί η εκπροσώπησή μας στη Eurovision & κάθε χρόνο να δηλώνει το δήθεν μεγάλο της καημό & παράπονο γιατί η κακία ΕΡΤ δεν τη θέλει, αποτελεί πλήρη έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα.
    Φυσικά & θα ήταν ωραίο να γίνεται ανοιχτός τελικός, να μπορεί ο καθένας να δηλώσει συμμετοχή, αλλά πάνω απ’ όλα αυτό που πολύ σωστά έγραψε ο Die_4_U, πρέπει να καλλιεργηθεί μια κουλτούρα υγιούς συναγωνισμού. Βλέπεις σε άλλες χώρες καλλιτέχνες με μεγάλη καριέρα να μπαίνουν στη διαδικασία να συναγωνιστούν, ενω δυστυχώς εδώ πολλοί δικοί μας το βλέπουν το όλο θέμα με πολλά κιλά απαξίωσης.
    Γιατι δεν γίνονται ελληνικοί τελικοί; Τι να σας πω! Οι λόγοι είναι πολλοί & διάφοροι. Αλλά είναι εξαιρετικά λυπηρό να βλέπεις χώρες σαν την Αλβανία & τη Μολδαβία να διοργανώνουν ημιτελικούς & τελικούς & η ΕΡΤ να μην είναι ικανή να κάνει έστω μια αξιοπρεπη εκπομπή (βλ. επιλογή τραγουδιού της Demy). Aν γυρίσουμε στο παρελθόν, σε χρόνια που υποτίθεται δεν υπήρχε η κρίση, θα δούμε πάλι ότι οι παραγωγές των τελικών ήταν από φτωχές εώς απαράδεκτες. Αλλά η φετινή της απόφαση να ζητήσει τραγούδι με παραγγελία ήταν η αποθέωση της χαζομάρας. Πιστεύω ότι έχει μαζέψει 10 τραγούδια τα οποία είναι παρόμοια μεταξύ τους, τα οποία μάλιστα δεν αναταποκρίνονται στις προσδοκίες τους. Τέλος, καταφεύγεις στις δισκογραφικές όταν θες να κάνεις τελικό με γνωστά ονόματα, όχι για να σου προτείνουν πχ το Γιάννη Μωραίτη, τον Παναγιώτη Τσακαλάκο & τον Τόνυ Βλάχο.

    1. Ακριβώς αυτό. Βάζεις στο παιχνίδι τις εταιρίες όταν έχεις στο μυαλό σου να κάνεις 2 meetings και να διεκδικήσεις κανένα συνθέτη και κανένα τραγουδιστή της προκοπής και όχι για να πάρεις ό,τι σου πασάρουν ( που εκ του αποτελέσματος βλέπουμε ότι σου πασάρουν χειρότερα πράγματα από αυτά που θα έπαιρνες από ανοιχτό τελικό, βλέπε και 2012 , 2014, 2015 κτλ κτλ ). Όσο για Demy σωστό το σκεπτικό σου αλλά θεωρώ πολύ τραβηγμένο να κάνεις ανάθεση δεύτερη φορά μέσα σε λίγα χρόνια στον ΙΔΙΟ συνθέτη ( Και ειδικά όταν από αυτόν το 2009 δεν πήρες και τα αναμενόμενα…και μάλιστα σε χρόνια που δόθηκε το υψηλότερο budget ever)

  7. Ο κύριος Καράς δικαίως και δεν μπορεί να απαιτούσε απευθείας ανάθεση, γιατί δεν τον γνωρίζει και κανένας. Η Φουρέιρα (που προσωπικά δεν μου αρέσει), καλώς ή κακώς, είναι πρώτο όνομα στο χώρο της.

  8. Εγώ θα συμβουλεύσω τον Δημήτρη Καρρά να μην αναλώνεται σε τέτοιες συζητήσεις.Δεν τον αφορά τι κάνει η Φουρέιρα και η ομάδα της και ούτε ξέρει τη σχέση τους με την ΕΡΤ.Ας δουλέψουν την δική τους συμμετοχή με την Αρετή Κετιμε αν με το καλό περάσουν στον τελικό και όλα τα άλλα είναι εκ του περισσού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.