Η καλλιτέχνιδα
Η Ήβη Αδάμου ξεκίνησε από παιδί, κάνοντας μαθήματα θεωρίας, τραγουδιού και πιάνου. Στα 9 της χρόνια, συμμετείχε σε έναν κυπριακό διαγωνισμό τραγουδιού, όπου κέρδισε την 1η θέση. Στα 16 της συμμετείχε στο 2o X-Factor, καταφέρνοντας να περάσει στα live shows, με την ομάδα του Γιώργου Θεοφάνους. Μέχρι σήμερα έχει κυκλοφορήσει 4 προσωπικά άλμπουμ (ειδικά το Χριστουγεννιάτικο έγινε τρεις φορές πλατινένιο στην Πορτογαλία), από τα οποία προέκυψαν πολλές επιτυχίες («Α.Γ.Α.Π.Η.», «Σαν έρθει η μέρα»-το τραγούδι τα περισσότερα downloads για το 2010, «Σώσε με», «Κράτα τα μάτια σου κλειστά», «Να σου τραγουδώ», «Άσε με», «Madness», «Μη στάξει και μη βρέξει», «Δεν υπάρχεις» κλπ.), βραβεία, περιοδείες σε Ελλάδα και εξωτερικό, συμμετοχή σε μιούζικαλ, αξιοζήλευτες συνεργασίες, αλλά και το ειδύλλιο με τον Μιχάλη Κουινέλη των Stavento, με τον οποίο απέκτησαν μία κόρη. Επιπλέον διαθέτει πτυχίο Κοινωνιολογίας από το Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τέλος, έχει δηλώσει ότι θα ήθελε να πάει ξανά στη Γιουροβίζιον.
Τα προεόρτια
Κάποια μέρα, έξαλλος ο Κωνσταντίνος Χριστοφόρου, μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή αναρωτήθηκε αν το νησί έπρεπε να στείλει τον ερασιτέχνη την προηγούμενη χρονιά και αντιπρότεινε την Ήβη Αδάμου. Το ΡΙΚ πιθανότατα έβλεπε εκείνη την εκπομπή κι έτσι αποφάσισε να της κάνει ανάθεση. Στον τελικό (25 Ιανουαρίου), στα στούντιο του ΡΙΚ, με παρουσιαστή τον Χρήστο Γρηγοριάδη, είπε και τα τρία τραγούδια, επιλογής της δισκογραφικής της εταιρείας (SONY) και γραμμένα κυρίως από αλλοδαπούς δημιουργούς, στους οποίους απηύθυναν πρόσκληση ή το κανάλι ή η δισκογραφική της εταιρεία.
Ο εθνικός τελικός
Η κυπριακή επιλογή, έγινε νωρίς, αφενός διότι υπήρχε ανυπομονησία από τους φαν, αφετέρου, για να γίνει έγκαιρη προώθηση του τραγουδιού. Αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι τα τραγούδια θα παρουσιάζονταν στις 9 Ιανουαρίου κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου του ΡΙΚ. Τελικά έγινε 3 μέρες νωρίτερα μέσω της σελίδας του MTV στο Facebook. Ψήφισε κοινό και επιτροπή (50-50), ενώ την εποπτεία είχε ο ελεγκτικός οίκος KPMG. Για δεύτερη φορά στην ιστορία κάποιο τραγούδι συγκέντρωσε το άριστα επιτροπής και κοινού, αν και, αυτή τη φορά, δεν υπήρχε ανταγωνισμός μεταξύ καλλιτεχνών. Το νικητήριο άσμα είχε ξεχωρίσει από την αρχή (θεωρείτο αντίστοιχο του On The Floor της Jennifer Lopez και κάποιων τραγουδιών της Inna) και ήταν το μόνο που είχε εξασφαλίσει έντονο airplay σε Κύπρο και Ελλάδα. Η ίδια φάνταζε ως ένα από τα λογικά φαβορί για την 5άδα, αν και υπήρχαν και κάποιες φωνές που επέμεναν ότι είναι μέτριο, ιδίως ως προς τον στίχο.
1 | Call the police | Κάλεσε την αστυνομία | Ivi Adamou
(Ήβη Αδάμου) |
18 | 2ο |
Lene Dissing, Jacob Glæsner & Mikko Tamminen | |||||
2 | La la love | Λα, λα, αγάπη | Ivi Adamou | 24 | 1ο |
Alex Papaconstantinou, Viktor Svensson, Alexandra Zakka & Björn Djupström | |||||
3 | You don’t belong here | Δεν ανήκεις εδώ | Ivi Adamou | 18 | 2ο |
Niklas Jarl, Alexander Schold & Sharon Vaugh |
Το φιλμάκι-Η σκηνική παρουσία
Ωστόσο, παρά τη διεθνή, ελληνο-σουηδική συμπαραγωγή (με επικεφαλής τον Alex Papaconstantinou– GRE 07, AZE 09, CYP 18, CYP 19, και υπεύθυνο για πολλές επιτυχίες της Έλενας Παπαρίζου, της Άννας Βίσση, του Arash, του Enrique Iglesias και άλλων), το άψογο βίντεο-κλιπ-υπερπαραγωγή, γυρισμένο σε δάσος, που παρέπεμπε εν μέρει στο παραμύθι της Χιονάτης εν μέρει σε αυτό της Ωραίας Κοιμωμένης, την επαγγελματική της παρουσία, στήσιμο και ντύσιμο, δεν κατάφερε και πολλά πράγματα- όλοι περίμεναν πολύ περισσότερα· είναι, ωστόσο, η καλύτερη θέση της Κύπρου μετά το 2004. Την πλαισίωσαν η Όλγα Πιλάκη, η Victoria Taylor, η Τατιάνα Δημητριάδου, η Wiveca Hartmann Knudsen και ο Björn Djupström. Στην πρόβα generale έγινε black-out, γεγονός που οδήγησε σε αντιδράσεις από το κανάλι.
Τα παρατράγουδα με την ψηφοφορία
Αίσθηση προκάλεσε το ότι δεν ψηφίστηκε καθόλου από τη Βουλγαρία, από την οποία η Ήβη Αδάμου έλκει τη μισή της καταγωγή (από την πλευρά της μητέρας της), ενώ καταγγελίες έκαναν και Κύπριοι φοιτητές στην Αγγλία, ότι δεν μπορούσαν να «βγάλουν» τηλεφωνική γραμμή (κάτι αντίστοιχο είχε γίνει παλαιότερα και με την εκπροσώπηση της Μαρλαίν Αγγελίδου). Δεν έμεινε ασχολίαστο ένα ύποπτο 8άρι προς το Αζερμπαϊτζάν, ενώ – τουλάχιστον η κυπριακή επιτροπή – δεν του είχε δώσει τίποτα. Υπήρξαν, ως εκ τούτου, υποψίες για «μαγειρέματα» στη βαθμολογία, το ΡΙΚ έκανε ένσταση για νοθεία, αλλά, όπως γίνεται πάντοτε σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν αποδείχτηκε τίποτα και η EBU τα «κουκούλωσε» επιδέξια. Από τον ημιτελικό πέρασε ως 7η με 91 βαθμούς (σημειωτέον ότι η Ελλάδα πέρασε ως 4η, για να καταλήξει τελικά… 17η). Στον τελικό, όπως γράφτηκε, ήρθε 12η στις επιτροπές και 15η στο κοινό και κατέληξε 16η. Έλαβε 65 βαθμούς (12 από Σουηδία και Ελλάδα, 8 από Ισλανδία και Σερβία, 6 από Αλβανία, 5 από Ισπανία και Ιταλία, 3 από Ισραήλ-της είχε δώσει κοτζάμ 10άρι στον ημιτελικό, 2 από Ρουμανία, Ρωσία και Αζερμπαϊτζάν).
Η εντυπωσιακή πορεία στα charts
Το τραγούδι ανέβηκε στο #77 του βρετανικού Τοπ (το μόνο από τον διαγωνισμό εκείνης της χρονιάς, μαζί με το νικητήριο, Euphoria-#3). Η επιτυχία όμως δεν σταματά εκεί: ανέβηκε στο #47 της Αυστρίας, #11 της Φλάνδρας, #34 της Βαλλονίας, #38 της Δανίας, #43 της Γερμανίας, #16 της Φινλανδίας, #2 της Ελλάδας, #32 της Ιρλανδίας, #16 της Νορβηγίας, #45 της Ισπανίας, #4 της Σουηδίας, #1 στο σουηδικό airplay, #66 της Ελβετίας, #219 της Τουρκίας. Μάλιστα στη Σουηδία έγινε δυο φορές πλατινένιο και πλασαρίστηκε σε δύο λίστες, στο #15 της Digilistan και το #40 της Sverigetopplistan με τα καλύτερα τραγούδια όλης της χρονιάς. Στο αντίστοιχο Greek Airplay Chart όλης της χρονιάς κατετάγη στο #54. Κυκλοφόρησε ακόμα και στη μακρινή Κίνα. Με άλλα λόγια ήταν – με απόσταση – η πιο επιτυχημένη κυπριακή συμμετοχή όλων των εποχών, από απόψεως απήχησης και πωλήσεων, μέχρι που εμφανίστηκε το «Fuego» με την Ελένη Φουρέιρα. Δεν έμεινε ασχολίαστη η ομοιότητα του τίτλου “La la love” με το περίφημο μιούζικαλ “La la land” που κυκλοφόρησε τέσσερα χρόνια μετά.
Παραλειπόμενα, κόντρες και ειδύλλια
Για πολύ καιρό συζητήθηκε και η κόντρα της με την Ελευθερία Ελευθερίου (GRE 12), με την οποία δεν μιλιόντουσαν. Αργότερα δήλωσαν αμφότερες ότι δεν υπάρχει τίποτα μεταξύ τους. Στάθηκε στην καλή εμπειρία, σχολίασε τα πολυσυζητημένα μπάσα στη φωνή της (που τα απέδωσε στην κακή ηχοληψία και ένα βράχνιασμα), είπε ότι έκλαψε μετά τον τελικό και πως δεν θα ξαναπήγαινε. Vocal training της έκανε η Έλενα Πατρόκλου (CYP 91), η οποία φάνηκε συγχυσμένη με το αποτέλεσμα και δήλωσε ότι άξιζε μια θέση στη δεκάδα. Αντίθετα, ο Γιώργος Θεοφάνους χαρακτήρισε τη συμμετοχή ως «ξαναζεσταμένο φαγητό» και η Μαρία Κοζάκου (σχολιάστρια της ΕΡΤ), «πρώτο γραφείο πίστα». Ίσως έφταιξε η θέση κλήρωσης και η έλλειψη δημοσίων σχέσεων, σύμφωνα με ελληνικό ιδιωτικό κανάλι.
Παρόλα αυτά ακούστηκε κάτι και για ειδύλλιο με τον ιρανικής καταγωγής εκπρόσωπο της Νορβηγίας, Tooji, ως αντίβαρο στο «ειδύλλιο» της Ελευθερίας Ελευθερίου με τον Ελβετό τραγουδιστή των Sinplus. Τελικά ο Tooji εκδήλωσε ανοιχτά την ομοφυλοφιλία του (τα συμπεράσματα δικά σας)… Και ένα τελευταίο: «προς τιμήν της» το site wiwibloggs θέσπισε το, όχι και τόσο κολακευτικό, βραβείο «Ivi Adamou award», για τον καλλιτέχνη με τα χειρότερα live φωνητικά, αναγνωρίζοντας παράλληλα ότι ήταν από τους best digitally re-mastered artists της Γιουροβίζιον. Ευτυχώς το βραβείο αυτό, από ό, τι πληροφορηθήκαμε, έχει πλέον καταργηθεί. Για την ιστορία, πρόλαβαν και το κέρδισαν οι Cascada το 2013 και οι Cann-linn feat. Kasey Smith το 2014.
Οι στίχοι
Lala lala lalala… lala lala lalala la love
Lala lala lalala… lala lala lalala la love
Love the way you fill me up with life
Baby, we can break the speed of light
Nothing to fear when you are near
Just gimme more
Reaching for the sky, I’m aiming high
Close my eyes and then it’s almost like you fly
Up in the air, let’s take it there
Never let go
Oh… I feel the energy between you and me
Baby it’s so right Oh…
I feel the energy
Just taking over me, over me
How I’ve been waiting for this
Lala lala lalala… lala lala lalala la love
Oh, I’ve been waiting for this
Lala lala lalala… lala lala lalala la love
From Paris to LA over the night
All around the world, just you and I
Nothing to fear, when you are near
We’re on a roll
And we do it again, no stop, no end
Out of control
Oh… I feel the energy between you and me
Baby it’s so right
Oh… I feel the energy
Just taking over me, over me
How I’ve been waiting for this
Lala lala lalala… lala lala lalala la love
Oh, I’ve been waiting for this
Lala lala lalala… lala lala lalala la love
Nothing to fear when you are Near
Oh… I feel the energy between you and me
Baby it’s so right
Oh… I feel the energy
Just taking over me, over me
How I’ve been waiting for this
Lala lala lalala… lala lala lalala la love
Lala lala lalala… lala lala lalala la love
Oh, I’ve been waiting for this
Lala lala lalala… lala lala lalala la love
Εκείνη την χρονιά, η Κυπρος στοχευε ψηλά, όπως είπατε. Πολύ ωραίο τραγούδι. Στο official esc youtube channel, θεωρούνταν η κυπριακή συμμετοχή με τις περισσότερες προβολές, μεχρι που πήγε η Φουρειρα.
Εντύπωση με ειχε κάνει και μέτα πως η Βουλγαρία και το Ηνωμενο Βασίλειο δεν την είχαν ψηφίσει.
Λόγοι που δεν πήγε καλά η συμμέτοχη
1) τα κάκιστα φωνητικά
2) η απαίσια σκηνική παρουσία που την έκανε (ποια άλλη;!) η chali jennings! Όσοι δε θυμάστε έκανε και την σκηνική παρουσία για την Γιάννα Τερζή…
Eπίσης το ρεφρέν επιπέδου νηπιαγωγείου…
Εκεινη την χρονια ελλαδα και κυπρος ειχαν αθλια τραγουδια.προσωπικα δεν ειδα κανενα φωνητικο ταλεντο στην ηβη αδαμου.μπορει να εφταιγε κ το τραγουδι
Πολύ μακριά από τα μουσικά μου γούστα το συγκεκριμένο τραγούδι, πολύ καλύτερο όμως από τη συμμετοχή της Ελλάδας εκείνη τη χρονιά την οποία και απεχθάνομαι και τη θεωρώ τη δεύτερη χειρότερη που έχουμε στείλει ποτέ (μετά από αυτή του 2007 εννοείται).
Επίπεδο τραγουδιού, σκηνική παρουσία, φωνητικά, για Γιουροβίζιον τζούνιορ (αδικώντας κάποιες συμμετοχές της τζούνιορ). Πιο συνταγή γιουροβίζιον συμμετοχή δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Γενικά αντιπαθώ τα τραγούδια που περιέχουν στους στίχους τους Λα Λα Λα και Ο ο ο (Aphrodisiac) ειδικά όταν αποτελούν ολόκληρο ή το μισό ρεφρέν του τραγουδιού. Θυμάμαι όταν το είδα λάιβ στον ημιτελικό (όπως και της Ελευθερίου) προδιέγραψα τις χαμηλές θέσεις γιατί ένιωσα αμηχανία με αυτό που άκουγα φωνητικά και έβλεπα οπτικά.
Στη σύγκριση με την συμμετοχή της Ελλάδας βρίσκω το La la love κάπως καλύτερο σαν τραγούδι και παραγωγή και την Ελευθερίου πιο καλή σκηνικά (σ’ αυτό που είχε να φέρει εις πέρας) και καλύτερη φωνητικά (σ’ αυτό που είχε να τραγουδήσει).
Τέλος μου είναι και οι δύο συμπαθείς, τις βρίσκω ευχάριστες και με επικοινωνιακά χαρίσματα, δεν θα με χάλαγε να τις ξαναδώ με καλύτερα τραγούδια και πιο έμπειρες πια.
Μου άρεσε πάρα πολύ τότε η συμμετοχή της Κύπρου και περιμένα να μπει στη 10αδα, αν οχι 5αδα! Ωστόσο, ήταν αδύναμη φωνητικά και σκηνικά και δε μου άρεσε που τα πάντα είχαν το ίδιο χρώμα. Παρ’ όλα αυτά θα μπορούσε να πήγαινε λίγο πιο ψηλά! Υπήρχαν χειρότερα τραγούδια σε καλύτερη θέση (Ουκρανία ή Τουρκία)!
Μετριότατο κομμάτι και ολίγον ξεπερασμένο, ανέμπνευστοι στίχοι, η Ήβη Αδάμου φωνητικά ήταν πολύ μέτρια, πολύ άχαρη σκηνικά και η… χορογραφία υπήρξε ολίγον σχολική παράσταση. Δεν έχω κάτι με την Chali Jennings αλλά ποτέ δεν μου έχει αρέσει δουλειά της. Τις βρίσκω κακές, ανέμπνευστες και αντιτηλεοπτικές τις χορογραφίες της. Δική μου αίσθηση αυτή και γνώμη, but what do I know… Από την άλλη να δώσω και ένα ελαφρυντικό διότι η Ήβη είναι πολύ βαριά σκηνικά και ειλικρινά δεν ξέρω τί θα μπορούσαν να τη βάλουν να κάνει, δεν ξέρω πώς θα μπορούσε κάποιος να σώσει αυτή την έλλειψη χάρης…
Εγώ πάντως περίπου εκεί που βγήκε το είχα το κομμάτι, δεν μπορούσα να δω αυτή τη συμμετοχή να πηγαίνει πολύ καλύτερα.
Κακά τα ψέμματα, το 2012 ήταν μια πολύ δυνατή χρονιά από άποψη συμμετοχών. Όσο φροντισμένη κ να ήταν η παραγωγή, όσο ευχάριστο κι αν ήταν στο αυτί, δύσκολο να ξεχωρίσει ενα μετριο ποπ με τοσο αδυναμα φωνητικα ανάμεσα σε τόσα καλά κομμάτια. Σε κάθε πάντως περίπτωση νομίζω ότι θα έπρεπε να βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του πίνακα (έστω και στα χαμηλά του☺)
Ένα τραγούδι ποπ-τσιχλόφουσκα, με ανόητους στίχους, άνευρη παρουσίαση (εντελώς ατάλαντη η Chali Jennings), το οποίο δεν υποστηρίχθηκε καθόλου φωνητικά. Η απόδοση της Ήβης Αδάμου εν είδει “νταλικιέρη” μου θύμισε την τελική πρόβα των Antique, όπου η Έλενα Παπαρίζου τραγουδούσε πιο μπάσα κι από ρεμπέτισσα και τραβούσαμε όλοι τα μαλλιά μας (τότε είχαμε ακόμα μαλλιά!). Όπως και να έχει, η μετέπειτα παρουσία του στα charts δείχνει ότι αδικήθηκε. Ας είχε έρθει 10ο-11ο, όχι 16ο, μία μόλις θέση πάνω από το ντροπιαστικό σκουπίδι το “Aphrodisiac”.
Για τα δεδομένα της Κύπρου και σε σύγκριση με τις βλακείες που έστειλε τα προηγούμενα χρόνια, το συγκεκριμένο ήταν όαση! Ήταν σύγχρονο, ήταν μελετημένο, έφερνε ξανά τη Γιουροβίζιον στην επικαιρότητα. Συμφωνώ ότι η εκτέλεση της βραδιάς δεν ήταν η αναμενόμενη όπως επίσης ότι της άξιζε καλύτερη σκηνική υποστήριξη. Αλλά επιτέλους δείχναμε ότι βλέπαμε που πρέπει να στοχεύσουμε. Κι εγώ θα ήθελα να ξαναδώ την Ήβη στον διαγωνισμό, αλλά όχι με τραγούδι του Κουϊνέλη.
ΟΚ, “τσιχλόφουσκες” ήταν και το La la love και το Aphrodisiac, αλλά από τη στιγμή που πολύ πιο άθλιες συμμετοχές (π.χ. Τουρκία, Ουκρανία) τερμάτισαν ψηλότερα λόγω διασποράς και συμμαχιών, πιστεύω ότι ήταν άδικο το αποτέλεσμα, ειδικά για την Κύπρο που έστω μια 10η θέση την άξιζε κατά τη γνώμη μου.
Ακριβώς