Γκρίνιες στην Ισπανία…

Estimated read time 1 min read

Ακόμα δεν κόπασε ο αχός από την ισπανική επιλογή και άρχισαν οι γκρίνιες στη χώρα:

α) Η Βασιλική Ακαδημία Ισπανικής Γλώσσας (Real Academia de la Lengua Española), γνωστή με τα αρχικά REA, χαρακτήρισε ως “τρέλα” (“disparate”) την εκπροσώπηση της χώρας από τραγούδι εξ ολοκλήρου στα αγγλικά και μάλιστα στα 60χρονα του διαγωνισμού. Θυμίζουμε πως είναι η πρώτη φορά που η Ισπανία επιλέγει κάτι τέτοιο. Ανάλογες αντιδράσεις υπήρξαν στη Γαλλία και την Ιταλία, όταν έλαβαν την ίδια απόφαση.

β) Η Διευθύντρια του Ψυχαγωγικού Προγράμματος της δημόσιας τηλεόρασης, η οποία είχε αναλάβει και το “Objectivo Eurovision”, δηλαδή τη διαδικασία επιλογής, Toñi Prieto, αισθάνθηκε την ανάγκη να απολογηθεί δημόσια. Παραδέχτηκε ότι υπήρχαν προβλήματα στον ήχο, κυρίως στο τραγούδι της Electric Nana, αλλά και της νικήτριας Barei. Ωστόσο δεν παραπονέθηκε επίσημα καμία από τις δύο.

γ) Τα ΜΜΕ, η κοινή γνώμη και οι φαν παρουσιάζονται διχασμένοι, καθώς το τραγούδι δεν έχει κανένα ισπανικό στοιχείο, σε αντίθεση με του Salvador Beltrán, το οποίο προτιμήθηκε από τις διεθνείς επιτροπές, γεγονός που δεν έμεινε ασχολίαστο και προκάλεσε έντονο προβληματισμό. Πάντως, το AEV España, δηλαδή ο INFE Spain είχε προβλέψει τη νίκη της, έναντι του πολυδιαφημισμένου και σουηδογραμμένου “Victorious”, του οποίου ο συνθέτης, Peter Boström ήταν ένας από τους συνθέτες, αλλά και ο παραγωγός του “Euphoria”. Πως είπατε; Η Loreen ήταν στην κριτική επιτροπή και η μία από τις πέντε διεθνείς επιτροπές ήταν η σουηδική; Λεπτομέρειες…