Eurovision 2019: 182 εκατομμύρια τηλεθεατές παρακολούθησαν τον φετινό διαγωνισμό

Estimated read time 1 min read

Ίσα με 182 εκατομμύρια τηλεθεατές συντονίστηκαν και παρακολούθησαν τον φετινό διαγωνισμό της Eurovision από 40 συνολικά χώρες. Τα δεδομένα αυτά ήρθαν στο φως της δημοσιότητας από την EBU και στηρίζονται στα στοιχεία τηλεθέασης από την Eurodata TV, τα μέλη της EBU και τα στατιστικά από το YouTube.

Ο τελικός της 18ης Μαίου 2019 συγκέντρωσε, μέσο όρο, 36,75% μέριδιο από την τηλεθέαση, αυξημένο κατα μία ποσοστιαία μονάδα από πέρυσι και αποτελώντας το διπλάσιο μερίδιο στην τηλεθέαση από τον μέσο όρο στην ζώνη prime time των σχετικών καναλιών,  που κυμαίνεται στο 16,7%

                           Eurovision 2019 Audience Highlights (© EBU)

Ολλανδία: Η μεγλύτερη τηλεθέαση από το 2014

Στην νικήτρια χώρα, την Ολλανδία σημειώθηκαν τα μεγαλύτερα νούμερα τηλεθέασης για τα κρατικά κανάλια  NPO/AVROTROS από το 2014, την χρονιά δηλαδή που η συμμετοχή της χώρας με τους  The Common Linnets κατέκτησε την 2η θέση στο τελικό του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα ένας μέσος όρος 4,5 εκκατομυρίων τηλεθεατών παρακολούθησε τον μεγάλο τελικό,αριθμός που αντιστοιχεί σε μερίδιο 73.4% της συνολικής τηλεθέασης της χώρας.

Από την άλλη πλευρά το κρατικό κανάλι της διοργανώτριας χώρας,ΚΑΝ, είδε τα νούμερα της τηλεθέασης να αυξάνονται κατά 24% από κείνα του 2018 φτάνοντας το 1,3 εκατομμύριο τηλεθεατές. Αυτό αποτέλεσε και το ρεκόρ τηλεθέασης από το 2003 και ήταν ίσο με το 63,2% από το σύνολο των τηλεθεατών στο Ισραήλ.

Αύξηση στο νεανικό κοινό

Η απήχηση του διαγωνισμού σε νέους τηλεθεατές σημείωσε άνοδο. Μέσο όρο ένα 45,3% από τις ηλικίες 15 με 24 ετών σε 40 κράτη συντονίστηκαν στα κρατικά κανάλια για τον μεγάλο τελικό, νούμερο 2 ποσοστιαίες μονάδες μεγαλύτερο από κείνο του 2018 και τετραπλάσιο από την μέση τηλεθέαση των κρατικών καναλιών (11,7%)

Ας πάμε όμως να δούμε ακόμα πως κυμάνθηκε η τηλεθέαση σε επιμέρους χώρες:

Ιταλία 

Η κρατική τηλεόραση RAI σημείωσε την δεύτερη καλύτερη επίδοση της από τότε που επέστρεψε στον διαγωνισμό, το 2011 φτάνοτνας τους 3.4 εκατομμύρια τηλεθεατές , αύξηση δηλαδή 5% σε σύγκριση με το 2018. Ασφαλώς η 2η θέση του Mahmood και οι προσδοκίες για διάκριση ενίσχυσαν το ενδιαφέρον του ιταλικού κοινού.

Γερμανία

Το κρατικό κανάλι της χώρας σημείωσε για 9η συνεχόμενη χρονιά το μεγαλύτερο μέσο όρο τηλεθέασης από οποιαδήποτε άλλη χώρα φτάνοντας τους of 7.6 εκατομμύρια τηλεθεατές.

Ισλανδία

Η χώρα της Ισλανδίας εξακολούθησε να έχει τα πρωτεία στα ποσοστά τηλεθέασης καθώς κρατικό κανάλι σημείωσε το αστορονομικό ποσοστό του 98,4%. Φέτος ήταν η πρώτη πρόκριση της χώρας στον τελικό από το έτος 2014 εξέλιξη που έφερε το μεγαλύτερο ποσοστό τηλεθέασης των τελευταίων πέντε ετών μετά το 2014 που είχε φτάσει 98,6%.

Ελβετία

Άλλη μια χώρα που κατόρθωσε φέτος για πρώτη φορά να προκριθεί στον τελικό μέσα στα τελευταία 5 χρόνια είναι και η Ελβετία.Τα τρία κρατικά κανάλια της χώρα RTSRSI και  SRF υπερδιπλασίασαν το κοινό τους ενώ το γερμανόφωνο κανάλι σημείωσε την υψηλότερη τηλεθέαση από το 2006 με 700.000 τηλεθεατές αποτελώντας το 49.6% της συνολικής τηλεθέασης.

To παζλ των τηλεθεάσεων συμπληρώνεται ως εξής και για τις υπόλοιπες χώρες:

  • Αυστραλία – 412,000 τηλεθεατές
  • Αυστρία – 627,000 τηλεθεατές
  • Βέλγιο (RTBF) – 249,596 τηλεθεατές
  • Κροατία – 280,940 τηλεθεατές
  • Κύπρος – 180,020 τηλεθεατές
  • Τσεχία – 284,660 τηλεθεατές
  • Δανία – 1,095,000 τηλεθεατές
  • Εσθονία – 201,000 τηλεθεατές
  • Φινλανδία – 538,000 τηλεθεατές
  • Γαλλία – 4,780,000 τηλεθεατές
  • Γερμανία – 8,080,000 τηλεθεατές
  • Ελλάδα – 1,863,000 τηλεθεατές
  • Ουγγαρία – 145,000 τηλεθεατές
  • Ισλανδία – 171,000 τηλεθεατές
  • Ισραήλ – 1,300,000 τηλεθεατές
  • Ιρλανδία – 284,700 τηλεθεατές
  • Ιταλία – 3,539,000 τηλεθεατές
  • Ολλανδία – 4,409,000 τηλεθεατές
  • Νορβηγία – 1,247,000 τηλεθεατές
  • Πολωνία – 1,151,2000 τηλεθεατές
  • Πορτογαλία – 553,900 τηλεθεατές
  • Ρουμανία – 147,000 τηλεθεατές
  • Σερβία – 2,007,000 τηλεθεατές
  • Σλοβενία – 276,400 τηλεθεατές
  • Ισπανία – 5,449,000 τηλεθεατές
  • Σουηδία – 2,556,000 τηλεθεατές
  • Ελβετία (SRF) – 660,000 τηλεθεατές
  • Ηνωμένο Βασίλειο – 6,900,000 τηλεθεατές

Η τηλεθέαση του διαγωνισμού στο διαδίκτυο.

Η Online τηλεθέαση του διαγωνισμού την βδομάδα των live σόου έφτασες τους 40 εκατομμύρια μοναδικού επισκέπτες στο  YouTube από 225 επικράτειες. Το 72% από όσους παρακολούθησαν ζωντανά στο Youtube τον διαγωνισμό ήτσν κάτω από 35 ετών ενώ 5 εκατομμύρια αντιδράσεις σημειώθηκαν στους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης του διαγωνισμού με το 70% από αυτές να είναι στο Instagram.

2Comments

Add yours
  1. 1
    Koni

    Στην Ελλάδα είχε 4.0000 τηλεθεατές και υπάρχει και στα νούμερα της Agb Nielsen

  2. 2
    Βαγγέλης

    Eλλάδα και Σερβία μέσα στις δέκα πρωτες σε αριθμό τηλεθεατών παρά τον μικρό τους πληθυσμό, αλλά οι επιτροπές της EBU συνεχίζουν να τις αγνοούν ακόμα και όταν προσπαθούν με κάτι πιο σοβαρό και επαγγελματικό.

    Και για να μην παρεξηγούμαι, ποτέ δεν ήταν του γούστου μου η φετινή ελληνική συμμετοχή και από την πρώτη στιγμή είχα επισημάνει τις πολλές αδυναμίες της. Όμως το να προσπαθούν να μας πείσουν οι “ειδικοί” ότι πανηγυρικά το καλύτερο τραγούδι φέτος ήταν μια παρωχημένη μπαλάντα με ηθικοδιδακτικό μήνυμα (όσο καλή κι αν ήταν η ερμηνεία της …βορειομακεδόνισσας εκπροσώπου) ενώ καταλήγουν στα αζήτητα δύο αξιοπρεπείς παρά τα όποια προβλήματά τους γυναικείες συμμετοχές από χώρες με μεγάλη παράδοση και αφοσίωση στον θεσμό, δεν το βρίσκω καθόλου σοβαρό. Μάλλον κάποιους τους θεωρεί δεδομένους η EBU.

Comments are closed.