Πώς γίνονται οι πρόβες
Τέταρτη ημέρα προβών η σημερινή. Έχουμε φτάσει στο Β’ μισό του Β’ ημιτελικού. Όπως έχουμε ήδη πει, οι πρώτες, αλλά και οι δεύτερες πρόβες των χωρών είναι κλειστές για τον Τύπο. Μόνο τα μέλη των εθνικών αποστολών της εκάστοτε δημόσιας τηλεόρασης έχουν πρόσβαση και -φυσικά- οι διοργανωτές. Το υλικό το οποίο βλέπουμε (φωτογραφίες και μονόλεπτο βίντεο στο Tik Tok) προέρχεται αποκλειστικά από την EBU. Πριν από κάθε πρόβα, οι χώρες λαμβάνουν οδηγίες για θέματα ασφαλείας, οδηγούνται στο καμαρίνι τους, γίνεται το ζέσταμα των φωνών και πραγματοποιείται η In-Ear Monitoring Rehearsal (δηλαδή η πρόβα με τα ακουστικά) επί 30 λεπτά. Συνήθως ερμηνεύουν από τρεις φορές το τραγούδι, εκτός αν δοθεί επιπλέον μία πρόβα, εάν προκύψουν τεχνικά προβλήματα. Αμέσως μετά πηγαίνουν στην αίθουσα προβολής (Viewing Room), όπου παρακολουθούν μαγνητοσκοπημένη την πρόβα τους. Εκεί συζητούν οποιαδήποτε αλλαγή χρειαστεί στα γραφικά, τις λήψεις, τη χορογραφία, ακόμα και το μακιγιάζ, προκειμένου να “γράφουν” όλα ωραία στην κάμερα. Όταν έρθει η ώρα για τις δεύτερες πρόβες, δηλαδή τις επόμενες ημέρες, ο χρόνος κάθε χώρας θα είναι πλέον 20 λεπτά και οι αλλαγές που θα μπορούν να κάνουν ελάχιστες.
Οι χώρες των σημερινών πρωινών προβών
Λετονία-Dons, Hollow
Το σκηνικό περιλαμβάνει ένα τεράστιο κυκλικό στήριγμα (ίσως τρία ή τέσσερα μέτρα σε διάμετρο), στο οποίο ο Dons στέκεται στην αρχή του τραγουδιού. Δεν κινείται, δεν περιστρέφεται ούτε ανάβει, αλλά δημιουργεί ένα πραγματικά ισχυρό σημείο εστίασης στη σκηνή. Ο Dons φορά το σήμα κατατεθέν του, μπλε, αμάνικο ρούχο και ασορτί παντελόνι και υποστηρίζεται από έναν τοίχο LED με απαλά παλλόμενα φώτα και κύκλους. Τα εφέ φωτισμού είναι πραγματικά πολύ έξυπνα – πολλοί αργοί μπλε προβολείς στους στίχους που δημιουργούν πολύ φωτεινότερα, πιο λευκά φώτα στο ρεφρέν.
Άγιος Μαρίνος-Megara, 11.11
Οι Megara εξακολουθούν να είναι στα ροζ και μαύρα. Είναι η γούνα που είδαμε στον εθνικό τελικό (Una Voce per San Marino), αλλά με ένα ελαφρώς διαφορετικό σχέδιο με πρόσθετες ρίγες ζέβρας. Ο τοίχος LED δείχνει ένα ροζ και μαύρο κινούμενο σχέδιο με πολλά απόκοσμα δέντρα και δράκους που μοιάζει με παραμύθι – το όλο θέμα συνδυάζεται ως ένα πραγματικά συνεκτικό κομμάτι σκηνής που έχει μια αίσθηση διασκέδασης, αναζωογόνησης και πολύ δυνατό. Υπάρχει ένα πραγματικά διασκεδαστικό χορευτικό που διατρέχει όλη την παράσταση, μια παράσταση που συνήθως δεν βλέπουμε σε μεγάλα ροκ συγκροτήματα. Υπάρχει ακόμη μια στιγμή στο τέλος όπου η Kenzy βγάζει το γούνινο παλτό της, για να αποκαλύψει μία νέα στολή με ροζ πανοπλία PVC και σπονδυλική στήλη δεινοσαύρου. Είμαστε επίσης στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε ότι το διάλειμμα χορού φλαμένκο από το επίσημο βίντεο έφτασε στο Μάλμε, με τους δύο χορευτές των Megara να ρίχνουν τα γούνινα παλτό τους, για να αποκαλύψουν κορμάκια που απεικονίζουν σκελετούς, αλλά και γούνινες μπότες. Σύμφωνα με το επίσημο πρόγραμμα, η πρόβα τους ξεκίνησε στις 11.10 CET. Είμαστε σχεδόν σίγουροι ότι καθυστέρησαν ένα λεπτάκι, για να γίνει 11.11!
Georgia, Nutsa Buzaladze, Firefighter
Η Nutsa φορά ένα λαμπερό χρυσό μίνι φόρεμα συνδυασμένο με μπότες. Ξεκινά μόνη της στη σκηνή σε μια υπερυψωμένη εξέδρα, κάτω από έναν κόκκινο προβολέα και με την υποστήριξη κόκκινων γραφικών με καπνούς. Στο τέλος της πρώτης στροφής εμφανίζεται μια ομάδα τεσσάρων ανδρών χορευτών στα μαύρα (με πουκάμισα) – είναι μια πολύ εκλεπτυσμένη, υψηλής ενέργειας χορευτική ερμηνεία με τα γραφικά LED να μετασχηματίζονται όσο προχωρά το τραγούδι σε σπινθηροβόλες μπάλες φλόγας. Δεν χάνει νότα, παρά το γεμάτη ενέργεια χορευτικό.
Belgium, Mustii, Before The Party’s Over
Η σκηνική παρουσία φέρει πολύ από την έντονη διάθεση που είδαμε στο επίσημο βίντεο και η οποία κτίζεται σιγά-σιγά, με έναν κύκλο μικροφώνων (σ.σ. σπάει το ρεκόρ με τα μικρόφωνα: δύο είχε η Τάνια Τσανακλίδου και έπειτα τέσσερα η Kate Ryan) σε μια πλατφόρμα γεμάτη καπνούς που γυρίζει αργά, καθώς και πολλά θολά γραφικά στον τοίχο και το πάτωμα. Ο Mustii φορά ένα ανοιχτό λευκό πουκάμισο με ένα στολισμένο με πολύτιμους λίθους ένδυμα από κάτω που τραβά πάνω του το φως της αρένας. Στο τελευταίο τμήμα του τραγουδιού, ο Mustii μεταβαίνει στην πρώτη σκηνή και “σηκώνει την οροφή” της αρένας – τα φωνητικά παρέχονται από εκατοντάδες θαυμαστές της Eurovision, επομένως είναι μια μεγάλη προσπάθεια στο πνεύμα του “United By Music” (σ. σ. ο πρώτος που το έκανε, ωστόσο, ήταν ο Dadi Freyr). Τα τύμπανα που χτυπούν στο τέλος δονούνται μέσα από το πάτωμα της αρένας!
Το άρθρο ανανεώνεται κάθε φορά με τις πληροφορίες που έρχονται από την EBU. Από εκεί προέρχονται και οι φωτογραφίες που βλέπετε.